
Scholingsavond jeugdleiders – Laat ze spelen
We kennen het allemaal. We zien in voetbalsituaties spelers iets anders doe dan we zelf bedenken. Soms positief, maar vaker negatief. We zien het als taak van ons als trainer daar mee aan de slag te gaan. Maar hoe kan ik als trainer een speler een bepaalde keuze laten maken, zonder dat ik dat tegen hem zeg? Een vraag waar enorm veel diepgang achter zit als je tot een sluitend antwoord wil komen. Want: hoe leert een speler eigenlijk?
Hoe communiceert een trainer/coach (non)verbaal? Wat wil je binnen een team zowel individueel als binnen de groep bereiken? In mijn zoektocht als coach naar antwoorden op deze vragen neem ik jullie mee in mijn ontdekkingen, mijn openbaringen, mijn successen en mijn tegenslagen om uiteindelijk te eindigen met didactische periodisering.
Om grote lijnen binnen een club uit te kunnen zetten zullen de details als eerste aangegeven moeten worden. Dat klinkt tegenstrijdig omdat er vaak andersom
gedacht wordt, maar dat is het niet.
Ik daag je uit om met mij de diepte in te gaan en van deze bijeenkomst een onvergetelijk succes te maken. Er wordt gelachen en gewerkt. De perfecte combinatie om tot leren te komen.
Anjo Coppus
Bedenker van ‘Laat ze spelen! Een didactische periodisering voor voetbal.‘