Heb jij al eens gehoord van Heemkundevereniging Heitse? Deze vereniging is opgericht op 6 september 2004. Een van de doelstellingen van de vereniging is het vergaren van geschied- en heemkundige kennis van Heythuysen en directe omgeving, het stimuleren daartoe en het toegankelijk maken van de vergaarde kennis voor een breed publiek.

Heemkundevereniging Heitse doet dit onder andere door het uitgeven van een periodiek blad (De Bössel), het organiseren van foto-presentaties, de uitgifte van een nieuwsbrief en nog veel meer.

Maar de heemkundevereniging is ook aanwezig op moderne media. Zo heeft de Facebookpagina inmiddels ruim 1.200 leden die regelmatig verrast worden met leuke foto’s uit de oude doos. En sinds kort vindt je hier ook oude voetbalfoto’s, dit alles in het teken van ons 100-jarige jubileum.

Een fantastisch gebaar van de heemkundevereniging waarvoor onze hartelijke dank!

Neem ook eens een kijkje op hun website of op hun Facebookpagina en meld je aan als volger. Het is zeer de moeite waard!

logo Heemkundevereniging Heitse