Op donderdag 13 oktober heeft een groep van 16 jeugdtrainers van onze club deelgenomen aan de KNVB Aftrapmodule. Deze vond plaats op onze eigen accommodatie onder leiding van KNVB docent Tom Assel.

De Aftrapmodule is een door de KNVB aangeboden introductie-avond voor startende trainers. Op deze wijze maken ze kennis met de basisbeginselen van het trainer/coach-zijn. Naast een kort theoretisch gedeelte was er een praktijkdeel op het veld. Voor deze gelegenheid stond er een oefenwedstrijdje op het programma van spelers van JO11 en JO13. Aansluitend kregen zij een tweetal trainingen.

De rol van de deelnemers was om te observeren aan de hand van enkele aangereikte theorie-kaders, zoals de 4 kwaliteiten van de trainer/coach. Dat heeft de aanwezige trainers in ieder geval bewuster gemaakt van hun rol en de mogelijkheden om zich daarin nog te verbeteren.

Na afloop was er nog een gezellig samenzijn in de kantine en werd er volop nagepraat. Het was een geslaagde avond, afgaande op de reacties en het enthousiasme van veel aanwezige trainers. Dus zeker de moeite waard om in de toekomst nog een keer te herhalen.