Heythuysen 1 heeft de eerste thuisnederlaag geleden. Na een goede eerste en veel mindere tweede helft won FC Maasgouw 1 verdiend met 2-0. Heitse zakt een plaats in de ranglijst en staat nu 10e.

Jasper Bergervoet, Damien Korsten (Ruben Mols), Philippe Schonkeren, Lars van Hinsberg, Stijn Briels, Thijs van Montfort, Siem Schreurs, Rick Nelissen (Daan Engelen), Lenn Frenken (Jente Voermans), Martijn Vrenken en Wouter Bergervoet (Macsim Ionut).
0-1 Sjors van Roy (61e minuut) en 0-2 Jeroen Corbey (75e minuut).
Scheidsrechter: v.d. Cruijsen (Leunen).
Man of the match: Jasper Bergervoet.
Pupil van de week: Jayce Lutgens (JO8-1).

Opnieuw moest tegen een titelkandidaat aantreden, nu FC Maasgouw. De opstelling was een plaats gewijzigd. Philippe Schonkeren nam de plaats in van de geblesseerde Sjoerd .v.d. Heuvel. Martijn Vrenken startte als spits, waar hij vroeger in de jeugd lange tijd heeft gespeeld. In de eerste helft was er van krachtsverschil geen spraken.
FC Maasgouw had wel meer balbezit, maar dit leidde nauwelijks tot uitgespeelde kansen. Eigenlijk was Heythuysen bij een aantal snelle omschakelmomenten gevaarlijker. Helaas kwam de laatste pass of voorzet telkens net niet aan. Ook de wisselwerking tussen Martijn Vrenken en Rick Nelissen verliep goed. Bij de rust stond er een terechte 0-0 op het scorebord. In de tweede helft zagen de toeschouwers een heel andere wedstrijd. Er werden in de opbouw door Heythuysen diverse “schoonheidsfoutjes” gemaakt, waardoor FC Maasgouw een aantal uitstekende kansen kreeg om te scoren. Jasper Bergervoet had een paar geweldige reddingen in huis. Na een uur spelen viel dan toch verdiende openingstreffer voor FC Maasgouw. Sjors van Roy profiteerde van geklungel in de Heitser defensie, 0-1. Heitse probeerde hierna nog vanalles. Er werden twee aanvallende wissels gedaan, maar echt kansen leverde dit niet op. Een kwartier verdubbelde Jeroen Corbey de score toen zijn schot van net buiten het strafschopgebied van richting werd veranderd zodat goalie Jasper Bergervoet kansloos was. De laatste aanwinst Mascim Ionut werd nog in het strijdtoneel gebracht en captain Philippe Schonkeren ging ook nog naar voren. Mascim liet zien had hij over bepaalde kwaliteiten beschikt, zoals koppen en bal vasthouden. De beste Heitser kans in de slotfase was voor Philippe Schonkeren, maar zijn schot met links vloog naast het doel. Het bleef op basis van het getoonde spel na de rust bij een verdiende 2-0 overwinning voor de gasten. De volgende maakt Heitse de trilogie vol. Dan speelt men uit tegen de derde titelkandidaat Laar.

Andere uitslagen klasse Heythuysen 1:
Roggel – Maarheeze   0-4
Swalmen – Laar   0-5
FC Oda – FC Cranendonck   5-0
Bieslo – DFO’20   1-2
DESM – EMS  2-0
FC Roerdalen – Horn   1-2

1.   Laar 6-18 (31-4)
2.   Maarheeze 6-16 (28-4)
3.   FC Maasgouw 5-13 (14-6)
4.   FC Oda 6-10 (12-7)
5.   DFO’20 6-9 (11-16)
6.   EMS 6-9 (13-20)
7.   FC Cranendonck 6-9 (11-18)
8.   Swalmen 5-7 (9-10)
9.   Roggel 6-6 (8-10)
10. SV Heythuysen 6-6 (11-15)
11.  DESM 6-6 (6-11)
12. Horn 6-6 (7-13)
13. FC Roerdalen 6-4 (12-14)
14. Bieslo 6-0 (3-28)

Andere seniorenteams:
Heythuysen 2 heeft thuis de derby tegen Haelen 2 dikverdiend met 4-0 gewonnen. De gehele match was Heitse veel sterker. Maikel Nieskens (2x), Loek Habets (1x) en Bart Drenth (1x) waren trefzeker. Door dit resultaat pakt het second de koppositie in de stand.
Heythuysen 3 kwam uit tegen DFO’20 7 niet verder dan een 3-3 gelijkspel. Heitse kwam diverse keren op voorsprong, maar deze telkens niet vasthouden. Nick Meerts, Lars Frenken en Sjoerd Evers waren succesvol.
Heythuysen 4 verloor uit met 2-1 van laagvlieger DESM 5. Bij de rust stond men met 2-0 achter. Na de theepauze speelde Heitse aanmerkelijk beter, maar alleen Rim Vrenken wist nog te scoren.

De JO19-1 leed haar eerste thuisnederlaag van de competitie. FC Cranendonck zegevierde met 4-2. In de eerste helft waren de beste kansen voor Heitse. Alleen captain Ruben Mols scoorde na de 1-0 achterstand de gelijkmaker. In de tweede helft was FC Cranendonck efficiënter door de mogelijkheden beter te benutten. Lucas Janssen maakte de tweede Heitser treffer.
De Jo17-1 versloeg thuis ST Koningslust/Grashoek JO17-1 simpel met 3-0 door treffers van Sil Knoops, Bent Schreurs en Gijs Naus. De score had nog veel hoger kunnen uitvallen. Er werd twee keer de lat en een keer de paal geraakt. Verder werden nog twee goals afgekeurd.
De JO15-1 leed een zeer ruime 9-1 thuisnederlaag tegen Brevendia JO15-1. In de eerste helft kon Heitse het nog aardig bijbenen. Dankzij o.a. een doelpunt van Ruben van Rooijen stonden de gasten bij de rust met 3-1 voor. Vroeg in de wedstrijd miste Ruben van Rooijen nog een strafschop. In het tweede helft was Brevendia beduidend sterker.

G-VOETBAL
Geen wedstrijden.