Heythuysen 1 heeft de enerlaatste thuiswedstrijd tegen nummer 5 BEVO 1 met 2-1 gewonnen. Hierdoor blijft Heitse in de race voor een plaats in de nacompetitie. Op de ranglijst nadert men de nummer drie HBSV 1 tot op een punt.

Jasper Bergervoet, Damien Korsten,  Rick Nelissen, Joey Kluskens, Lars van Hinsberg, Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Jente Voermans, Lenn Frenken, Daan Engelen (Rens Seunis) en Wouter Bergervoet (Noud Corbey).
Invallers
Scoreverloop:
0-1 Guus Dielissen (5e minuut), 1-1 Martijn Vrenken (36e minuut) en 2-1 Daan Engelen (40e minuut).
Scheidsrechter: D. Duindam (Nederweert)
Toeschouwers: 100.
Man of the match: Lars van Hinsberg.
Speler van de week: Noud Geurts (JO8-2).

Kort wedstrijdverslag:
De opstelling was op een tweetal plaatsen gewijzigd. In de basis stonden Joey Kluskens en Jente Voermans ten faveure van Ruben Mols (vakantie) en Thijs van Montfort (blessure). Zoals de Duitsers het zo fraai zeggen, speelde Heitse met het “letzte aufgebot”. De uitwedstrijd werd destijds zeer geflatteerd met 5-0 verloren. De gasten begonnen beter aan de match en dit resulteerde al na vijf minuten in de openingstreffer. Rechtsvoor Guus Dielissen werd de diepte in gestuurd en kwam oog in oog met goalie Jasper Bergervoet te staan. Hij trapte beheerst de bal in het doel, 0-1. De Heythuysenaren kwamen moeilijk op gang en na een kwartier spelen werd het spel steeds beter. Toch moest men ook attent blijven op de aanvallen van de gasten. In de 36e minuut viel de gelijkmaker. Na een prachtige voorzet van Lenn Frenken kopte Martijn Vrenken het leer feilloos tegen de touwen. Nog geen vijf minuten later stond de 2-1 op het scorebord. Een fantastische dieptepass van Lars van Hinsberg bereikte Martijn Vrenken. Martijn speelde de bal langs de keeper waarna Daan Engelen het laatste zetje gaf. Na een moeizaam begin stond Heythuysen bij de theepauze toch voor. In de tweede helft moest BEVO meer op de aanval gaan spelen en had optisch een veldoverwicht. De verdediging stond prima en de van het second gehaalde Joey Kluskens speelde andermaal een puike partij. Aan de overkant was Daan Engelen enkele malen dreigend. Hierbij werd hij een keer onreglementair gestopt, maar de referee zag hier geen overtreding in. In de slotfase kwamen JO19-1 speler Noud Corbey (zijn debuut) en leider/speler van het second Rens Seunis nog in het strijdtoneel. Beiden speelden een prima match en bijna scoorde Noud Corbey na goed voorbereidend werk van Rens Seunis de 3-1. Dit zo echt een droomdebuut voor Noud hebben betekend. Heitse hield stand en de belangrijke overwinning was een feit. Hierdoor blijft Heitse nog in de race voor een plaats in de nacompetitie. Over twee weken speelt Heythuysen de uitwedstrijd tegen Reuver. Hebben de spelers nu twee weken de tijd om de accu’s weer op te laden.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
Panningen-HBSV   3-0
Haelen-Roggel   4-0
Reuver-RKVB   9-0
Swalmen-Grashoek   1-0
DFO’20-VV Kessel   4-3
Horn-TSC’04   3-2

Stand klasse Heythuysen 1:
1e   Panningen 23-51 (61-19) winnaar 2e periode
2e   Haelen 23-51 (59-32)
3e   HBSV 23-43 (44-28)
4e   Heythuysen 23-42 (46-31)
5e   Swalmen 23-35 (49-41)
6e   BEVO 23-33 (41-24) winnaar 1e periode
7e   Reuver 23-30 (44-35)
8e   Grashoek 23-30 (36-38)
9e   DFO’20 23-29 (45-41)
10e Horn 23-28 (32-28)
11e  TSC’04 23-28 (34-46)
12e VV Kessel 23-24 (24-36)
13e Roggel 23-23 (26-41)
14e RKVB 23-2 (8-99)

Heythuysen 3 zegevierde thuis in de derby met 4-1 tegen RKVB 2. Het was de grote “Peters” show. Teun Peters scoorde tweemaal, broer Rik Peters trof een keer doel en vader John vlagde een perfecte match. De 4-1 was een fraaie treffer van Leroy Plas. Hij scoorde rechtstreeks uit een corner. Uitblinker was Paul Suntjens, “dreh und angelpunkt” van het derde.

JEUGD:
Er waren i.v.m. de meivakantie geen wedstrijden.

G-voetbal:
Het eerste G-team versloeg thuis SV de Braak G1 eenvoudig en ruim met 6-0 door treffers van Marvin Aarts (5x) en Bart Peeters (1x).
Het tweede G-team verloor thuis na een aantrekkelijke match met 8-5 van EHC G3. De doelpuntenmakers waren Stijn Devos (2x), Stephan de Jong (2x) en Wilma de Bijl (1x).