Heythuysen 1 heeft thuis het inhaalduel tegen middenmoter TSC’04 1 ruim met 5-1 gewonnen. Nadat in de eerste helft niet werd gescoord, kwam Heitse na rust op volle toeren. Hierdoor blijft Heythuysen op de vierde plaats staan met 6 punten voorsprong op de nummer 5.

Jasper Bergervoet, Tom Peperkamp (Max Menting),  Rick Nelissen (Jan Daamen), Lars van Hinsberg, Ruben Mols, Thijs van Montfort, Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Lenn Frenken (Damien Korsten), Daan Engelen en Wouter Bergervoet.
Scoreverloop:
1-0 Martijn Vrenken (52e minuut), 2-0 Daan Engelen (62e minuut), 3-0 Wouter Bergervoet (64e minuut), 4-0 Martijn Vrenken (67e minuut), 5-0 Wouter Bergervoet (82e minuut) en 5-1 Krystian Laszkiewicz (88e minuut).
Scheidsrechter: P. Knoben (Linne)
Toeschouwers: 100
Man of the match: Ruben Mols.
Speler van de week: Liam Coolen (JO13-1).

De opstelling was op een tweetal plaatsen gewijzigd. In de basis stonden Daan Engelen en Ruben Mols ten faveure van de twee spelers van het second Joey Kluskens en Bart Drenth. TSC’04 bestaat louter uit de Poolse spelers. Vanaf het eerste fluitsignaal van de referee had Heitse een veldoverwicht en zeker 80% balbezit in het eerste helft. Toch was het moeilijk om de Tegelse verdediging te slechten. Er waren nauwelijks uitgespeelde kansen. Wel waren er een hele serie corners voor de Heythuysenaren. Aanvallende stelde TSC’04 voor de theepauze niet veel voor en werd geen enkele maal dreigend. Het bleef bij de bekende brilstand bij de rust. In de rust deed coach Jurgen Geurts een omzetting en dit pakte prima uit, want in het tweede bedrijf was er geen houden meer aan voor TSC’04. De combinaties liepen vaak vloeiend. Na ruim 5 minuten werd de score geopend door wie anders dan Martijn Vrenken die de bal na prima voorbereidend werk van Wouter Bergervoet tegen de touwen trapte, 1-0. De Tegelse muur was geslecht en snel zouden er meer treffers volgen. Na ruim een kwartier ging “zoef de Haas” aan de rechterkant wie sneltrein er vandoor en zijn afgemeten voorzet werd door Daan Engelen binnengewerkt. Twee minuten later was het aan Wouter Bergervoet de beurt om na een prima pass van Martijn Vrenken de 3-0 te scoren. En weer drie minuten stond nummer 4 al op het scorebord. Martijn Vrenken maakte zijn tweede goal na uitstekende assist van Ruben Mols. Heitse nam hierna even gas terug en wisselde nog twee keer. Second speler Max Menting kwam binnen de lijnen en we noteerde het verdienstelijk debuut van JO19-1 speler Jan Daamen. Jan had een aandeel in de 5-0. Na een voorzet van Daan Engelen verlegde Jan Daamen de bal naar Wouter Bergervoet, die met droge schuiver zijn tweede goal van de wedstrijd liet aantekenen. Vlak voor tijd redde TSC’04 nog de spreekwoordelijk eer toen Krystian Laszkiewicz het leer binnen trapte. Het werd na een galavoorstelling in de tweede helft een ruime en dikverdiende 5-1 overwinning voor Heitse. Hierdoor verstevigt Heythuysen de vierde plaats met 6 punten voorsprong op de nummer vijf. Komende zondag speelt Heitse thuis tegen de nummer drie HBSV.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
BEVO-HBSV   1-1 (vrijdag 7 april)
Panningen-Swalmen   5-0
Haelen-Grashoek   4-2
Roggel-RKVB   3-0
Reuver-VV Kessel   3-0

Stand klasse Heythuysen 1:
1e   Panningen 20-45 (55-17) winnaar 2e periode
2e   Haelen 20-45 (50-29)
3e   HBSV 19-40 (42-19)
4e   Heythuysen 20-35 (41-29)
6e   BEVO 20-29 (34-21) winnaar 1e periode
6e   Swalmen 20-29 (43-40)
7e   TSC’04 20-28 (31-36)
8e   Grashoek 20-24 (32-35)
9e   Reuver 19-23 (32-32)
10e DFO’20 20-23 (36-36)
11e Horn 20-22 (27-34)
12e Roggel 20-22 (24-34)
13e  VV Kessel 20-18 (18-31)
14e  RKVB 20-2 (8-80)

Heythuysen 3 speelde twee wedstrijden in het paasweekend. Zaterdags werd er uit met 4-0 van RKSVO 3 verloren. ’s Maandags begon het derde als de feuerwehr en stond al binnen het kwartier met 3-0 voor. Uiteindelijk werd er met 5-3 gewonnen. Guus van Dalen (2x), Sjoerd Evers (1x), Nick Meerts (1x) en Lars Frenken (1x) scoorden.
De veteranen versloegen thuis laagvlieger Boekoel 35+1 eenvoudig met 4-0 dankzij goals van Antwan Stakenborg (2x), Sacha v.d. Ven (1x, penalty) en er was een own goal. Hierdoor blijft de vets natuurlijk de koploper.

De JO13-1 heeft de kwartfinale beker uit tegen Blerick JO13-1 met 3-1 verloren. De eindstand was bij de rust al bereikt. In een aantrekkelijke wedstrijd scoorde Daan Vullers de tussentijdse gelijkmaker. Al met al kan de JO13-1 terugkijken op een prima bekercampagne.
De JO13-2 verloor uit met 3-0 van Liessel JO13-2. Pas in de slotfase scoorde de thuisclub driemaal. Hiervoor waren er zeker kansen voor de Heythuysenaren.
Het meisjesteam speelde thuis verdienstelijk met 1-1 gelijk tegen FC Tilburg MO13-1. In de eerste helft kwam men dankzij een treffer van Miena Coenen op voorsprong. Lange tijd leek dit de winnende goal te worden, maar vijf minuten scoorden de gasten toch nog de gelijkmaker.
De mini’s speelden wedstrijdjes in hun eigen “stadion”. Er waren maar liefst 16 teams die meededen. Het talrijke opgekomen publiek zag weer de nodige spektakel.

G-voetbal:
Het tweede G-team leed een 6-4 uitverlies tegen Venlosche Boys G2. De doelpuntenmakers waren Joeri Barikjan, Patrick de Lat, Stijn Devos en Kevin Flinssenberg.