Heythuysen 1 heeft de eerste wedstrijd in de nacompetitie thuis knap met 3-0 van SVM 1 gewonnen. De volgende week speelt Heitse 1 uit tegen RKHBS 1 in de tweede ronde.

Jasper Bergervoet, Thijs van Montfort, Lars van Hinsberg (Loek Habets), Rick Nelissen, Tom Peperkamp (Damien Korsten), Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Ruben Mols (Luuk Deckers), Lenn Frenken, Daan Engelen (Joey Kluskens) en Wouter Bergervoet (Jente Voermans).
Scoreverloop:
1-0 Martijn Vrenken (7e minuut), 2-0 Daan Engelen (45e minuut) en 3-0 Siem Schreurs (85e minuut).
Scheidsrechter: N. Slavenburg.
Toeschouwers: 200.
Man of the match: Thijs van Montfort.

De opstelling was hetzelfde als de laatste reguliere competitiewedstrijd. Er moest worden aangetreden tegen de laagste periode kampioen van de 4e klasse C SVM uit Munstergeleen.  Bij de opkomst van de matadoren was er een geweldige sfeeractie georganiseerd door de JO19-1. Heitse begon in hetzelfde systeem als de gehele competitie. Dit leverde al in de 7e minuut de openingstreffer op. Na een voortreffelijke steekpass van Lenn Frenken kreeg goudhaantje Martijn Vrenken de bal alleen voor de goalie en Martijn schoot het leer beheerst in het doel. Hierna moesten de gasten uit een ander vaatje tappen, maar de beste kansen waren voor de Heythuysenaren. Daan Engelen en Wouter Bergervoet waren na razendsnelle tegenaanvallen dicht bij de 2-0. In de laatste minuut van het eerste bedrijf viel de 2-0 toch. Na wederom een snelle counter kreeg Thijs van Montfort de bal. Thijs legde de bal prima breed naar Daan Engelen die de bal eenvoudig in het doel werkte, 2-0. Dus Heitse ging met een comfortabele voorsprong de theepauze in. In het tweede bedrijf zette SVM gelijk druk op de Heitser defensie. Dit leverde enkel hachelijke situaties op voor het Heitser doel. Een keer belandde de bal op de lat en goalie Jasper Bergervoet redde tweemaal uitstekend. Hierna nam Heythuysen het initiatief weer over. Wouter Bergervoet kon alleen op de goalie afgaan, maar de keeper redde uitstekend. Vijf minuten voor tijd viel de definitieve beslissing. Siem Schreurs kreeg de bal. Hij ging door defensie van de tegenstander en schoot eigenlijk met een “schot van het seizoen” het leer in het doel, 3-0. Hierna speelde Heitse de wedstrijd “professioneel” uit en werd de tweede ronde van de nacompetitie bereikt. Een fantastisch resultaat wat niemand voor het begin van het seizoen had geloofd. De volgende week staat de tweede ronde op het programma uit tegen RKHBS ui Heerlen. We hopen op de steun van vele supporters.