Heythuysen 1 heeft thuis de derby tegen Horn 1 met 1-0 gewonnen, hetgeen de eerste thuiszege betekende. Matchwinnaar was invaller Jente Voermans die met een bekeken schot scoorde. Dit was de derde wedstrijd (twee keer afgelopen seizoen) zonder toeschouwers en andermaal werd er gewonnen. Heythuysen klimt door deze belangrijke overwinning naar de negende plaats in de rangschikking.

Jasper Bergervoet, Damien Korsten (Ruben Mols), Philippe Schonkeren, Lars van Hinsberg (Rick Nelissen), Stijn Briels, Thijs van Montfort, Siem Schreurs, Martijn Vrenken. Daan Engelen (Jente Voermans), Lenn Frenken (Macsim Ionut), en Wouter Bergervoet.
1-0 Jente Voermans (72e minuut).
Scheidsrechter: van Ophoven (Grashoek).
Man of the match: Stijn Briels.

De opstelling van Heythuysen tegen Horn was op een plaats gewijzigd. In de basis stond Daan Engelen ten faveure van Rick Nelissen. Hebben we eindelijk een derby en dan moeten we zonder publiek spelen. In de eerste helft was Horn de iets betere ploeg en kreeg de meeste kansen. Vooral in de beginfase waren de gasten enkele keren dichtbij een treffer. In de tweede gedeelte van het eerste bedrijf werd Heitse sterker. Er waren schoten van o.a. Wouter Bergervoet en Thijs van Montfort te noteren, maar de Hornse goalie pareerde uitstekend. Dus gingen we rusten met een 0-0 stand. Na de theepauze was Heythuysen de bovenliggende partij, alleen was men slordig met de laatste pass. Aan de overkant redde Jasper Bergervoet prima op een verwoestend schot van Hornse speler. Het voordeel van Heitse nu is dat men op bank ook nog een aantal aanvallers heeft zitten. De balvaste Mascim Ionut en de snelle Jente Voermans kwamen het veld in. Jente Voermans was even later dichtbij de 1-0. Jente kwam oog in oog met de keeper welke nog kon redden. Dit was uitstel van executie want niet veel later kwam Jente Voermans in een identieke situatie waarna Jente nu met een bekeken schot in de korte hoek de 1-0 liet aantekenen. De gasten moesten nu alles op alles zetten om de gelijkmaker nog te maken. Een keer was Horn zeer gevaarlijk, maar captain Philippe Schonkeren kon een bal van doellijn trappen nadat keeper Jasper Bergervoet was gelobt. Verder liet Heythuysen het niet meer komen en de eerste thuiszege was een feit. In de achterhoede speelde vooral Stijn Briels een puike wedstrijd en werd unaniem tot man of the match gekozen. Hierdoor stijgt Heitse met superstip op de ranglijst naar de negende plaats. De volgende week speelt Heitse uit tegen EMS.

Andere uitslagen klasse Heythuysen 1:
FC Maasgouw – Swalmen   4-1 (donderdag 18 nov.)
FC Cranendonck – DFO’20   3-2
Swalmen – Roggel   4-0
DESM – Laar   0-4
Bieslo – EMS   1-1
FC Oda – FC Roerdalen  afgelast
Maarheeze – FC Maasgouw   afgelast

1.   Laar 8-24 (41-4)
2.   Maarheeze 7-19 (29-4)
3.   FC Maasgouw 6-16 (18-7)
4.   FC Oda 7-13 (16-8)
5.   Swalmen 8-13 (17-16)
6.   DFO’20 8-12 (14-19)
7.   FC Cranendonck 8-12 (14-21)
8.   EMS 8-10 (16-24)
9.   SV Heythuysen 8-9 (12-21)
10. FC Roerdalen 7-7 (16-15)
11. Roggel 7-6 (8-14)
12. Horn 8-6 (8-18)
13. DESM 8-6 (6-16)
14. Bieslo 8-1 (5-33)

Andere seniorenteams:
Heythuysen 2 heeft ook haar vierde thuiswedstrijd in winst omgezet. Thuis werd Horn 2 met 3-1 verslagen. Na een 0-0 ruststand, kwam Heitse door een pingel op achterstand. Dit was de eerste tegentreffer in een thuismatch. Een minuut later kreeg het second een strafschop welke door Bart Drenth werd benut. In de slotfase werd de overwinning door treffers van Joey Kluskens en Maikel Nieskens veilig gesteld.
Heythuysen 3 heeft haar eerste zege van het seizoen behaald. Uit werd er ruim met 6-3 van Veritas 5 gewonnen door goals van Thomas Graef (2x), Lars Frenken (2x), Nick Meerts (1x) en Jeroen Driessen (1x).

De JO19-1 heeft de uitmatch tegen Brevendia JO19-1 met 4-2 gewonnen. Bij de rust stond de JO19-1 nog met een 1-0 achter. In de tweede helft werd in tijdsbestek van 5 minuten viermaal door de Heythuysenaren gescoord. Man of the match Philippe Wetzels (3x) en Sven Gaal (1x) waren de goalscoorders.
De JO15-1 verloor thuis de derby tegen Haelen JO15-1 met 1-0. Vroeg in de match kwamen gasten op voorsprong. In een vrij rommelige wedstrijd lukte Heitse het niet meer om de gelijkmaker te maken.
De Jo13-1 heeft revanche genomen voor de enige nederlaag van dit seizoen tegen MVC’19 JO13-1. Ruim 2 maanden geleden werd er nog met 3-1 verloren. Vandaag waren de rollen omgedraaid. Na een achterstand van 1-0 kwam de JO13-1 dankzij treffers van Lars Stakenborg (3x) en Jorn v.d. Ven (1x) ijzersterk terug en wonnen met 4-1.
De JO12-1 leed een nipte 2-1 uitverlies tegen SNA JO12-1. In een gelijkopgaande wedstrijd lag een remise beter voor de hand. Sem Somers was trefzeker.
De JO11-2 versloeg uit SJO PEC’20 JO11-2 dikverdiend met 5-1 door goals van Vince Opbroek (2x), Ymke Boelens (1x), Liam Coolen (1x) en Deef Schreurs (1x).
De JO10-1 zegevierde thuis ruim met 10-4 over ST EVV/RIOS’31 JO10-1. JO10-1 was duidelijke het betere team. De doelpuntenmakers waren Wessel van Rooijen (6x), Dinand Bergmans (2x), Stef Konickx (1x) en Vinyo v.d. Broek (1x).
De JO9-1 verloor thuis zeer ongelukkig na een zeer spectaculaire wedstrijd met 8-7. Daniel Zeray (4x) en Ties Schreurs (3x) troffen doel.
De mini’s speelden met twee teams wedstrijdjes in Horn. De “talentjes” speelden als vanouds weer puike partijtjes.

G-VOETBAL
Het eerste G-team speelde thuis verdienstelijk met 2-2 tegen Heer G1 gelijk. Bart Peeters scoorde en er was een own goal.