Na 3 jaren absentie wegens corona werd eindelijk de 46e keer het traditionele kerstzaalvoetbaltoernooi georganiseerd. Ook deze editie was wederom een  daverend succes. Er waren geen noemenswaardige blessures te noteren en er werd over het algemeen verdomd sportief gespeeld.
De honderden voetballers uit Baexem, Ell, Grathem, Haelen, Heibloem, Heythuysen, Hunsel, Kelpen, Neer, Neeritter, Ospel, Roggel en Weert genoten met volle teugen van de voetbalsport. Verheugend is dat heel veel meisjes bij de jongensteams meedoen. Gelukkig was er dit jaar ook weer een minitoernooi.
Het langstlopende zaalvoetbaltoernooi in Midden-Limburg, misschien wel in geheel Limburg, is gelukkig nog altijd razend populair bij de ons omliggende verenigingen en is een mooie intermezzo voor het voetballen outdoor en het gamen waaronder het spelen van FIFA. Waar veel jeugdzaalvoetbaltoernooien het loodje moeten leggen, blijft ons kersttoernooi mede dankzij de deelnemende verenigingen een constante factor met kerst en nieuwjaar.
Het allerbelangrijkste blijft nog altijd de zeer positieve reacties van voetballers en leiders van de deelnemende verenigingen en vriendenteams. Dit geeft ons de steun om dit toernooi een vervolg te geven. Natuurlijk kunnen er altijd dingen beter. Dit zullen dan ook niet nalaten. Zo willen we het volgend jaar een meisjes- en damestoernooi organiseren.

Voor de jeugdteams van SV Heythuysen was dit een succesvolle toernooi met het winnen van maar liefst 9 bekers. Er werden twee eerste plaatsen binnengesleept (JO8-1 en JO13-1).
In totaal werd er 45 uren over 5 dagen gezaalvoetbald.
In de 13 toernooien namen in totaal zo’n 80 teams deel.In de 160 wedstrijden vielen 419 doelpunten, een gemiddelde van 2,62 per wedstrijd. Slechts in 16 wedstrijden (10% van de totaal gespeelde wedstrijden) werd er niet gescoord. Het productiefste jeugdtoernooi was het minitoernooi met 55 treffers, hetgeen een gemiddelde van 5,50 goal betekent.
In de twee buurten- en vriendentoernooien werden maar liefst 97 keer gescoord.
De spectaculairste finale was Reeb CF tegen Oceaan in het buurten c.q. vriendentoernooi. Na een 1-0 voorsprong voor Oceaan scoorde goalie Roy Peskens valk voor tijd de gelijkmaker. In de daaropvolgende strafschoppenserie was Oceaan de sterkste.
De hoogste uitslag bij de jeugd was bij de match Heythuysen 1 tegen Veritas 1 (8-0) bij het JO8 toernooi.
De snelste treffer kwam op naam van Niels Kurstjens van Heythuysen 2 in het JO15 toernooi na al vijf seconden.
Er werden bij de jeugdtoernooien 30 bekers uitgedeeld.
Dit jaar werd er wederom gekozen om twee edities buurten- c.q. vriendentoernooi te organiseren. Er deden in totaal 16 teams mee.

Dank aan de Heitser scheidsrechters:

Jordi Deckers, Jo Heuijerjans, Joey Plas, Jacq Stakenborg, Maurice Tielens en Hubert Beek.
Speciale dank aan Joey Plas voor de vijf dagen ondersteuning.

Winnaars diverse toernooien:

Mini’s: RKVB 1 en 2e Heythuysen 3
JO8 toernooi: Heythuysen 1 en 2e Heythuysen 2
JO9 toernooi: Haelen 1
JO10 toernooi: DFO’20 1
JO11-2 toernooi: RKVB 1
JO11-1 toernooi: DFO’20 1 en 2e Heythuysen 1
JO13-2 toernooi: RKSVN 2
JO13-1 toernooi: Heythuysen 1 en 2e Heythuysen 2
JO15 toernooi: RKSVO 1
JO17 toernooi: Roggel 1 en 2e Heythuysen 2
JO19 toernooi: DFO’20 en 3e Heythuysen 2
Buurten- en vriendentoernooi (deel 1): Markiezen Outlet
Buurten- en vriendentoernooi (deel 2): Oceaan

In 2023 opteren we voor de volgende data:
Zaterdag 23 december, woensdag 27 december, donderdag 28 december,
vrijdag 29 december en zaterdag 30 december.

Op naar de 47e editie.