De MO13-1 heeft thuis dankzij een monsterscore van 21-0 tegen ST MDOC MO13-1 de titel in fase 1 gepakt. De meisjes moesten thuis minimaal gelijkspelen om eerste te worden. Vanaf de eerste seconde van de match zagen de toeschouwers een oppermachtig Heitse. Bij de ranjapauze was het al 10-0 voor de Heythuysenaren. In het tweede bedrijf werd de score nog tot 21-0 opgevoerd.

De treffers kwamen op naam van “girl of the match” Lois Schmitz (5x), Captain Yaelle Schmitz (5x), Isis Peeters (3x), Miena Coenen (3x), Sarah Heijnen (3x), Quinty Verhoeden (1x) en er was een own goal.

In het seizoen 2019-2020 werd er gestart met een meisjesteam, de JO10-2M. Dit waren toen 8 meisjes. In de afgelopen jaren is dit uitgegroeid tot 18 speelsters en nu werp dit zijn vruchten af met hun eerste titel.

Na afloop van de match ontstaan een spontaan feest op het veld, hetgeen in de kantine zijn vervolg kreeg. Natuurlijk was er “We are the champions” te horen, was er een mooie toespraak van ad interim voorzitter Ivo Franssen en de snacks met drinken ontbraken ook niet.

Het team bestaat uit de navolgende speelsters:
Luna van Bergen, Cloe van der Borgh, Miena Coenen, Salina Coenen, Lieke Daas, Tessa Daas, Sue Gijsen, Lizzie Hermans, Cleo van Heugten, Sarah Heijnen, Annelot Lommen, Fleur Nieskens, Ziggy Opbroek, Isis Peeters, Lois Schmitz, Yaelle Schmitz, Quinty Verhoeven en Senayt Zeray.

De leiders van het team zijn:
Mischa Andriessen, Cindy, Gijsen, Sietske Seunis en Jady Stijnen.

De MO13-1 nogmaals proficiat met deze puike prestatie.