Heythuysen 1 heeft de eerste thuiszege van het seizoen behaald door met 3-1 van Horn 1 te winnen. Hierdoor werd opnieuw een derby gewonnen, blijft Heitse ongeslagen en stijgt men naar een prima gedeelde tweede plaats.

Jasper Bergervoet, Ruben Mols, Rick Nelissen, Thijs van Montfort, Damien Korsten (Sjoerd v.d. Heuvel), Martijn Vrenken, Siem Schreurs, Lenn Frenken, Maikel Nieskens (Jente Voermans), Wouter Bergervoet en Daan Engelen (Sil Backus).
Scoreverloop:
1-0 Wouter Bergervoet (26e minuut), 2-0 Daan Engelen (53e minuut), 2-1 Tim Lalieu (75e minuut) en 3-1 Wouter Bergervoet (82e minuut).
Scheidsrechter: W. Mulder (Weert)
Toeschouwers: 150
Man of the match: Wouter Bergervoet.
Pupil van de week: Teun Beckers (JO8-1)
Sponsor van de wedstrijdbal: Wijs en Koffie Heythuysen.
De opstelling was op een plaats gewijzigd. Wouter Bergervoet stond ten faveure van de geblesseerde Tom Peperkamp in de basis. Heitse startte prima aan de match en kreeg in de beginfase via Martijn Vrenken een goede kans. Verdedigend stond het goed en er werd steeds goed druk naar voren gezet. In de 26e minuut leverde dit de Heythuysenaren een voorsprong op. Maikel Nieskens ging aan de linkerkant wie de hazewind er vandoor en zette de bal prima voor de doel waar Wouter Bergervoet het leer beheerst binnenschoot. Heitse controleerde het spel en gaf nauwelijks kansen weg en kwam er enkele keren prima uit. Maar gescoord werd er niet meer in het eerste bedrijf.
In de tweede helft werd de score al snel verdubbeld door Daan Engelen die andermaal met zijn linkervoet scoorde. Hierna kwamen de gasten beter in het spel en zetten Heitse onder druk. Na al een paar hachelijke momenten voor het doel te hebben overleefd, kreeg Horn na een handsbal in het strafschopgebied een penalty. De strafschop werd door goalie Jasper Bergervoet puik gestopt. In de 75e minuut scoorde Horn toch de anschlusstreffer door Tim Lalie. Bij tegenaanvallen van Heitse lag er zeeën van ruimte. Een kleine 10 minuten voor tijd kwam er weer een razendsnelle counter van Heitse die prima door Wouter Bergervoet werd afgerond. De wedstrijd was beslist en zo behaalde Heitse opnieuw een derbywinst en stijgt naar de gedeelde tweede plaats op de rangschikking. De volgende week speelt Heythuysen de uitwedstrijd tegen Swalmen welke evenveel punten heeft vergaard.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
Reuver-Swalmen   2-2
Roggel-TSC’04   3-4
HBSV-VV Kessel   2-2
Panningen-RKVB   12-0
BEVO-Grashoek   3-2
Haelen-DFO’20   1-0

Stand klasse Heythuysen 1:
1e   Halen 3-9 (5-2)
2e   HBSV 3-7 (8-4)
2e   SV Heythuysen 3-7 (8-4)
4e   Swalmen 3-7 (7-4)
5e   TSC’04 3-6 (7-7)
6e   Panningen 3-4 (15-4)
7e   Reuver 3-4 (7-5)
8e   BEVO 3-4 (4-5)
9e   Horn 3-4 (4-5)
10e VV Kessel 3-2 (2-4)
11e  Roggel 3-1 (7-9)
12e  Grashoek 3-1 (5-7)
13e  RKVB 3-1 (1-14)
14e  DFO’20 3-0 (2-8)

Heythuysen 2 heeft thuis met 4-1 van Horn 2 gewonnen. Na een 1-0 achterstand scoorde Bart Drenth nog in de eerste helft de gelijkmaker. Na de rust was het second duidelijk beter en scoorden Bart Drenth, Luuk Deckers en Loek Habets.
Heythuysen 3 versloeg thuis eenvoudig Leveroy 2 met 8-2. Na een 2-1 ruststand, was Heitse in de tweede helft oppermachtig. Paul Suntjens (3x), Leroy Plas (2x), Sjoerd Evers (1x), Nick Meerts (1x) en Jeroen Driessen (1x) scoorden.
Heythuysen 4 blijft ongeslagen. Thuis werd met 2-1 van Neerkandia 4 gewonnen. Cas v.d. Loo scoorde al na twee minuten en in de tweede helft was er een eigen doelpunt.
De veteranen leden hun eerste nederlaag. Er werd met 3-1 van Crescentia 35+1 verloren. Er waren voldoende kansen om dit verlies te vermijden. Zo werd er paal en lat geraakt. Luc Boonen scoorde met een fraai genomen vrije trap.

De JO19-1 versloeg uit FC Maasgouw met 3-1 door goals van Jan Daamen (2x) en Peek Habets (1x). Hierdoor heeft men nog een kans om eerste te worden in fase 1 en naar de 2e bekerronde door te stoten. De volgende week spelen HBC’09 en FC Roerdalen nog tegen elkaar. Bij een gelijkspel wordt de JO19-1 eerste.
De JO17-1 leed thuis een smadelijke 3-2 nederlaag tegen de nummer laatst SHH JO17-2. Ruben van Rooijen (penalty) en Luca Joris waren trefzeker.
De JO15-1 speelde uit met 2-2 tegen Maarheeze JO15-1 gelijk. Een 2-0 voorsprong werd nog uit handen gegeven. Lars Stakenborg trof tweemaal doel. Goalie Joey Vaessen stopt in de eerste helft een pingel.
Het meisjesteam werd kampioen van de eerste fase door thuis met 21-0 van ST MDOC MO13-1 te winnen. De treffers kwamen op naam van Lois Schmitz (5x), Yaelle Schmitz (5x), Isis Peeters 3x), Miena Coenen (3x), Sarah Heijnen (3x), Quinty Verhoeven (1x) en er was een own goal.
De JO13-2 speelde haar eerste thuismatch. Na een spannende wedstrijd werd er met 3-2 van Merefeldia JO13-2 verloren. De winnende goal van de gasten viel in de slotfase. Vince Opbroek en Matteo van Leeuwen waren succesvol.
De JO11-1 leed een ruime 11-4 uitverlies tegen RKMSV JO11-1. In Meijel maakten Vinyo v.d. Broek (2x), Luis Beijers (1x) en Dinand Bergmans (1x) de doelpunten.
De JO11-2 verloor thuis met 6-0 van koploper RKVB JO11-1.
De JO10-1 speelde thuis een spectaculaire wedstrijd tegen Brevendia JO10-1. Na een 5-3 voorsprong werd er alsnog met 6-5 verloren. Ties Schreurs (4x) en Sven Geerards (1x) deden het net van de tegenstander trillen.
De JO9-1 verloor uit kansloos met 16-0 van DFO’20 JO9-1.
De JO8-1 heeft ook de vijfde wedstrijd in winst omgezet. Uit werd BEVO JO8-1 met 9-2 verslagen. De doelpuntenmakers waren Sten Reuvers (3x), Jan Glabik (3x), Teun Beckers (1x), Tren Geenen (1x) en Stijn Mattheeuwse (1x).
De JO8-2 zegevierde thuis knap met 10-3 over VV HEBES JO8-1. De goalscoorders waren Luuk Lodewijks (6x), Cas Tummers (2x), Stef Frenken (1x) en Lux v.d. Heuvel (1x).
De mini’s speelden wedstrijdjes in Baexem. De twee teams van Heitse lieten weer zien dat er nog voldoende aanstormend talent is.

G-VOETBAl:
Het tweede G-team won uit knap met 2-1 van ZSV G1. Tom en Nick van Rijt scoorden.
Het derde G-team speelde uit tegen MVC’19 G2 en verloor met 16-4.