Heythuysen 1 heeft de thuisderby tegen hekkensluiter RKVB 1 teleurstellend met 0-0 gelijkgespeeld. Vooral in de tweede helft waren er voldoende kansen om te scoren. Hierdoor blijft Heitse op de vijfde plaats in de rangschikking staan.

Jasper Bergervoet, Tom Peperkamp, Rick Nelissen, Joey Kluskens, Damien Korsten (Jente Voermans), Thijs van Montfort, Siem Schreurs (Daan Engelen), Ruben Mols (Sil Backus), Lenn Frenken, Martijn Vrenken en Wouter Bergervoet.
Scoreverloop:
Fehlanzeige.
Scheidsrechter: J. Rosbender (Roermond)
Toeschouwers: 125
Man of the match: Lenn Frenken.

De opstelling was op een plaats gewijzigd. In de startelf stond Ruben Mols ten faveure van Bart Drenth. Positioneel was er ook in de opstelling iets veranderd. Martijn Vrenken startte zoals vroeger in de jeugd in de spits en Thijs van Montfort nam zijn in plaats op het middenveld in. Helaas begon Heitse niet sterk aan de match. RKVB kon in de beginfase gelijk tred met Heitse houden en er waren enkele speldenprikjes van de gasten. Naarmate de eerste helft vorderde werd Heythuysen sterker en kreeg een paar prima kansen. De grootste was voor Rick Nelissen, maar zijn schot ging rakelings naast doel. Na de theepauze was Heythuysen duidelijk sterker, had veelvuldig balbezet en kreeg voldoende kansen om te scoren. Er waren diverse schoten van Wouter Bergervoet en Lenn Frenken te noteren en een uitstekende kopbal van Joey Kluskens die door de Baexemse goalie prima werd gepareerd. Ook werd er een bal van de doellijn gehaald. Het leer wilde maar niet het doel ingaan. In de slotfase kwam Heitse nog met 10 te staan nadat invaller Sil Backus geblesseerd van het veld moest gaan en Heythuysen alle wissels al had gebruikt. In de blessuretijd kwamen de gasten er nog een keer goed eruit, maar Rick Nelissen kon groter onheil verkomen. Bij het laatste fluitsignaal van de referee konden de gasten juichen, want een klap werd het puntenaantal verdubbeld. Daarentegen was het voor de Heythuysenaren een teleurstellend resultaat. De reden was dat men niet goed aan de match begon en na de rust de kansen niet werden benut. Heitse blijft op de vijfde plaats in de ranglijst staan. Toch is er nog iets positiefs te vermelden want Heythuysen heeft nu al een punt meer vergaard dan in het hele afgelopen seizoen. De volgende week speelt men de uitderby tegen Horn.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
BEVO-Panningen   0-0
Reuver-Haelen   (uitgesteld naar donderdag 2 maart)
VV Kessel-Swalmen   3-2
HBSV-Horn   3-1
Roggel-DFO’20   1-2
TSC’04-Grashoek   3-0

Stand klasse Heythuysen 1:
1e   Panningen 15-32 (38-13)
2e   Haelen 14-31 (35-22)
3e   HBSV 15-30 (30-18)
4e   BEVO 15-27 (31-15) winnaar 1e periode
5e   Heythuysen 15-27 (28-22)
6e   Swalmen 15-25 (33-23)
7e   TSC’04 15-22 (26-28)
8e   Grashoek 15-19 (24-24)
9e   DFO’20 15-18 (25-23)
10e Reuver 14-16 (21-22)
11e  Horn 15-15 (20-28)
12e  Roggel 15-15 (20-29)
13e  VV Kessel 15-11 (15-25)
14e  RKVB 15-2 (8-62)

Heythuysen 3 heeft de uitwedstrijd tegen de virtuele koploper Merefeldia 4 met 5-2 verloren. Bij de theepauze stond men al met 4-0 achter. In het tweede bedrijf scoorden Rik Peters en Leroy Plas.
De veteranen blijven dankzij een regelmatige 3-0 thuiszege tegen de nummer vier RKMSV 35+1 koploper. Mike Reijnders (2x) en Sacha v.d. Ven (1x) waren trefzeker. De volgende week is er weer een testcase voor de vets. Dan is de nummer drie Crescentia 35+1 in Tungelroy de tegenstander.

De JO13-1 heeft zich dankzij een ruime en eenvoudige 11-2 uitoverwinning tegen SVH JO13-1 de derde ronde van het bekertoernooi bereikt. De doelpuntenmakers waren “man of the match” Daan Vullers (4x), Noah Coolen (2x), Willem Verlinden (2x), Sven Quicken (1x), Deef Schreurs (1x) en Liam Coolen (1x).
De mini’s begonnen ook het voorjaarsseizoen. In Horn namen twee teams deel. Beide teams lieten zien dat ze prima uit de winterstop waren gekomen met flitsend spel.

G-VOETBAl:
Het tweede G-team heeft de inhaalwedstrijd uit tegen EHC G3 met 6-2. In Hoensbroek scoorden Marvin van Ham en Stijn Devos voor de Heythuysenaren.