Heythuysen 1 heeft uit zeer knap met 0-0 gelijkgespeeld tegen koploper Maarheeze 1. Een compact spelend Heitse trok het gelijkspel over de streep en blijft op de negende plaats van de rangschikking staan.

Jasper Bergervoet, Damien Korsten, Rick Nelissen (Philippe Schonkeren), Lars van Hinsberg, Stijn Briels (Ruben Mols), Thijs van Montfort, Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Lenn Frenken, Sjoerd v.d. Heuvel en Wouter Bergervoet (Jente Voermans).
Fehlanzeige.
Scheidsrechter: Erik Blotevogel (Asten).
Toeschouwers: 100
Man of the match: Jasper Bergervoet.

Voor de tweede keer dit seizoen speelde Heythuysen 1 een match in Brabant. Nu tegen koploper Maarheeze 1 wat na 4 gespeelde wedstrijden 12 punten heeft vergaard en al maar liefst 24 maal heeft gescoord. Heitse kon zijn borst nat maken. De opstelling was op een plaats gewijzigd. In de basis stond Thijs van Montfort ten faveure van de geblesseerde Daan Engelen. Zoals verwacht startte de thuisclub met een veldoverwicht, maar dit leverde in de beginfase niet viel op. Aan de overzijde was Heitse een keer kansrijk na een vrije trap van Sjoerd v.d. Heuvel. Langzamerhand werd de thuisclub gevaarlijker. Een vrije kopkans vloog over het doel en na een foute pass in de Heitser verdediging belandde een schot op de paal. Heythuysen haalde ongeschonden de rust. Na een donderspeech van de trainer van Maarheeze en de inbreng van hun beste aanvaller Jordy van Zon was Maarheeze in de beginfase van de tweede helft een aantal keren gevaarlijk. Gelukkig had men het vizier niet goed staan en was uitblinker Jasper Bergervoet een aantal keren een sta in de weg. Jammer was dat Heitse een aantal keren de mogelijkheid had om te counteren, maar dit werd niet goed uitgespeeld. In de slotfase drukte de thuisclub nog met man en macht om de winst binnen te halen. De beste kans was een kopbal van dichtbij die naast vloog. Heythuysen bezweek niet en behaalde na een prima teamprestatie een punt bij de koploper. Met compact spel en een portie inzet werd het gelijkspel binnengesleept, hetgeen kan worden beschouwd als een “bonuspunt”. De volgende week speelt Heitse thuis tegen FC Maasgouw.

Andere uitslagen klasse Heythuysen 1:
Roggel – FC Cranendonck   0-1
Laar – Bieslo   9-0
EMS – FC Oda   2-0
DFO’20 – FC Roerdalen   2-1
Horn – DESM   0-2
FC Maasgouw – Swalmen   afgelast (geen scheidsrechter)

1.   Laar 5-15 (26-4)
2.   Maarheeze 5-13 (24-4)
3.   FC Maasgouw 4-10 (12-6)
4.   FC Cranendonck 5-9 (11-13)
5.   EMS 5-9 (13-18)
6.   Swalmen 4-7 (9-5)
7.   FC Oda 5-7 (7-7)
8.   Roggel 5-6 (8-6)
9.   SV Heythuysen 5-6 (11-13)
10. DFO’20 5-6 (9-15)
11.  FC Roerdalen 5-4 (11-12)
12. Horn 5-3 (5-11)
13. DESM 5-3 (4-11)
14. Bieslo 5-0 (2-26)

Andere seniorenteams:
Heythuysen 2 werd in de tweede bekerronde uitgeschakeld. Uit werd er met 4-3van DFO’20 2 verloren. Maikel Nieskens (2x) en Loek Habets (1x) scoorden. In de laatste tien minuten was Heitse nog een paar keer dicht bij de 4-4.
Een gelijkspel had de verhoudingen beter weergegeven.
Heythuysen 3 kwam thuis in het inhaalduel tegen Horn 3 al vrij snel met 4-0 achter. Hierna herpakte Heitse 3 zich en kwam nog prima terug tot een 3-5 nederlaag. Lars Frenken en Roan v.d. Wal waren trefzeker. Verder was er nog een own goal van de gasten.

De JO13-1 werd winnaar van de 1e fase door thuis RKSV Heeze JO13-1 met 2-0 te verslaan. In de openingsfase waren er talrijke kansen voor de Heythuysenaren, maar deze vlogen er niet in. Na een kwartier spelen kwam men dikverdiend door een treffer van spits Daan Vullers op voorsprong. Vrij snel in het tweede bedrijf viel de beslissing dankzij een goal van Noah Coolen. Hierna werd de overwinning “professioneel” binnengehaald. Na afloop was er nog een feestje in de kantine. Door het behalen van de eerste plaats, is de Jo13-1 ook verzekerd van de tweede bekerronde.
Het team bestaat uit:
Job van Beek, Noah Coolen, Syl van Goor, Mik van Kesteren, Daan Konickx, Wout Kurstjens, Tuur Lemmens, Els Neuteboom, Sven Quicken, Lars Stakenborg, Keano Suylen, Joey Vaessen, Jorn v.d. Ven en Daan Vullers.
De leiders zijn:
Antwan Stakenborg, Roy Quicken, Sacha v.d. Ven en Lars Driessen
Al met al een fraai resultaat van onze JO13-1

De JO19-1 speelde in de tweede bekerronde thuis tegen Merefeldia JO19-1. Pasgeleden speelde men al voor de competitie tegen elkaar. Toen werd het 2-2. Na een 0-0 ruststand kwam Heitse snel in de tweede helft op een 1-0 voorsprong dankzij een goal van Sven Gaal. In het laatste kwart van de match ging helaas nog volledig mis. De gasten scoorden viermaal en wonnen dus met 4-1.

G-VOETBAL
Het jeugd G-voetbal speelde in het “eigen stadion” een drietal wedstrijdjes tegen FC Oda JG1, VV Maastricht West JG1 en VV Maastricht JG2. Er werd eenmaal gewonnen, een keer gelijkgespeeld en ook eenmaal verloren. De meisjes en jongens genoten met volle teugen van het voetbalspel. Mooi om te zien.