Heythuysen 1 heeft thuis tegen de nummer vier FC Oda nipt met 1-0 verloren. Eindelijk na ruim vijf maanden werd er weer op het hoofdveld gevoetbald. Ondanks deze nederlaag blijft Heitse op de zesde plaats in de rangschikking staan.

Jasper Bergervoet, Ruben Mols (Damien Korsten), Lars van Hinsberg, Philippe Schonkeren, Stijn Briels, Thijs van Montfort (Sjoerd v.d. Heuvel), Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Maikel Nieskens (Daan Engelen), Wouter Bergervoet en Lenn Frenken (Jente Voermans).
0-1  Bryan Janga (71e minuut).
Scheidsrechter: H. Kanning (Horst).
Man of the match: Jasper Bergervoet.
Speler van de week: Matteo van Leeuwen (JO12-1).

De startopstelling was ditmaal op twee plaatsen gewijzigd. In de basis stonden Stijn Briels en Maikel Nieskens ten faveure van de geblesseerde Rick Nelissen en gepasseerde Jente Voermans. Eindelijk mocht er weer op het hoofdveld worden gevoetbald en voor aanvang van de match werd er ook nog gesproeid. Dit zou voor de spelers van Heitse een boost moeten geven. In de beginfase waren de gasten de bovenliggende partij en werden een paar keer gevaarlijk. De linksvoor en captain Bryan Janga zou de gehele partij een plaag zijn voor de Heitser defensie. Na een goede actie besloot hij nipt naast het doel. Langzamerhand kwam Heythuysen beter in de wedstrijd en de aanvallen zagen er soms goed uit. Lenn Frenken was met een schot dicht bij een treffer. In de slotfase kroop Heitse enkele malen door het oog van de naald. Eerst werd een goal van Bryan Janga wegens buitenspel afgekeurd en daarna redde goalie Jasper Bergervoet enkele malen voortreffelijk. Het bleef bij de bekend brilstand bij de pauze. In de tweede helft werd het meer een gelijkopgaande strijd met niet zoveel kansen over en weer. Wouter Bergervoet kon twee keer aanleggen eerste met rechts waarbij de keeper redde en toen met links maar zijn schoot vloog naast het doel. Jasper Bergervoet bleef uitstekend keepen, maar na ruim 70 minuten moest ook hij zich gewonnen geven. Het was dan toch Bryan Janga die de 1-0 voor FC Oda in het doel prikte. Heythuysen moest nu alles of niets spelen. Er werd in het tweede bedrijf vier keer gewisseld en aanvoerder Philippe Schonkeren ging naar voren. Dit leverde een paar hachelijke situaties voor het doel op maar het vizier van de Heythuysenaren was vandaag niet goed gericht. Het bleef bij een nipte 1-0 overwinning voor de gasten. Na vier ongeslagen wedstrijden werd er weer eens verloren. Toch blijft Heitse op de zesde plaats op de ranglijst staan. De volgende week speelt Heythuysen de klassieker van Leudal uit tegen Roggel.

Uitslagen overige wedstrijden klasse Heythuysen 1:
FC Cranendonck – Laar   0-6
Maarheeze – Swalmen   8-0
FC Maasgouw – Bieslo  2-0
EMS – DFO’20   3-1
DESM – Roggel   0-0
Horn – FC Roerdalen   3-0

1.   Laar 20-60 (103-10)
2.   FC Maasgouw 20-48 (60-21)
3.   Maarheeze 20-47 (65-19)
4.   FC Oda 20-37 (48-24)
5.   FC Cranendonck 20-31 (33-41)
6.   Heythuysen 20-25 (29-44)
7.   DFO’20 20-23 (24-48)
8.   Swalmen 20-22 (35-52)
9.   Horn 19-21 (26-34)
10. DESM 20-21 (24-36)
11. EMS 20-19 (34-65)
12. Roggel 20-18 (20-36)
13. FC Roerdalen 20-13 (25-48)
14. Bieslo 21-11 (17-65)

Heythuysen 2 heeft na een magere periode eindelijk weer eens drie punten behaald. De uitwedstrijd tegen Linne 2 werd dikverdiend met 3-1 gewonnen. Bart Drenth (2x) en Gachik Towmasjan (1x) scoorden voor de Heythuysenaren.
Heythuysen 4 versloeg thuis laagvlieger Laar 6 eenvoudig met 5-2 door doelpunten van Jochem Smits (2x), Sep van Neer (2x) en Daan Caris (1x) en kruipt zo langzaam naar de middenmoot.
De veteranen zegevierden thuis met 1-0 over Laar 35+1. In de eerste helft was Heitse al betere ploeg. Arjan Hanssen trapt het leer tegen de lat en de Laarse goalie redde een paar keer fraai. Vroeg in de tweede helft maakte Lars Frenken de winning goal. Hierna werd de match “professioneel” uitgespeeld.

De JO19-1 heeft uit knap met 2-1 van de virtuele koploper Helden JO19-2 gewonnen. De JO19-1 werd met maar liefst 6 spelers van de JO17-1 versterkt. De treffers werden door de JO17-1 spelers Jan Daamen en Gijs Naus gescoord.
De mini’s speelden wedstrijdjes in hun eigen stadion. De twee Heitser teams lieten het talrijke opgekomen publiek zien dat ook voor de komende 100 jaar genoeg talent is.

G-VOETBAL:
Het derde G-team verloor uit tegen Sportclub Susteren G1 met 6-4. De doelpuntenmakers waren Stephan de Jong (2x), Stijn Devos (1x) en Jeroen van Ophoven (1x).