Voor de meeste jeugdteams begon of de voorjaarsreeks of de fase 3.
De JO15-1 versloeg uit Brevendia JO15-2 met 2-1 dankzij treffers van Luca Joris en Ruben van Rooijen (een beauty). Een verdiende zege van de Heythuysenaren.
De JO13-1 speelde thuis een zeer spannende en enerverende match tegen MVC’19 JO13-1. Na een 2-0 achterstand kopte Keano Suylen de anschlusstreffer in het doel. Nadat de gasten snel in de tweede helft op een 3-1 voorsprong kwamen vocht Heitse zich door goals van Lars Stakenborg en Daan Vullers knap terug tot 3-3. In de dying second kreeg onze JO13-1 nog een strafschop, maar deze werd helaas gemist. Al met al dankzij de veerkracht van Heitse een terechte remise.
Het meisjesteam speelde thuis tegen Horn MO12-1 en won met 4-2 door doelpunten van Lois Schmitz (2x), Isis Peeters (1x) en een fraaie van captain Yaelle Schmitz (1x). Yaelle nam een verkeerde uittrap van Hornse goalie van 30 meter de bal direct op de pantoffel en deze plofte mooi in het doel. Een uitstekende winst van de meisjes.
De JO12-1 speelde thuis na een aantrekkelijke match met 4-4 tegen Brevendia JO12-1 gelijk. Na een 2-0 voorsprong kwam men met 4-2 achter. Echter werd er in de slotfase nog twee keer gescoord waardoor de remise een feit was.
Matteo van Leeuwen (2x), Ties van Heel (1x) en Wiebe Joris (1x) waren trefzeker.
De JO11-1 verloor uit geflatteerd met 4-1 van Sportclub Susteren JO11-1. Na een 4-0 achterstand bij de ranjapauze speelde de JO11-1 een puike tweede helft. Stan van Horne was succesvol.
De JO10-1 zegevierde thuis in een doelpuntenrijke wedstrijd met 9-6 over Sportclub Leeuwen JO10-1. De treffers kwamen op naam van Wessel van Rooijen (5x), Dinand Bergmans (3x) en Vinyo v.d. Broek (1x).
De JO9-1 leed een 8-4 uitnederlaag tegen Roggel JO9-1. Ties Schreurs (3x) en Milo Wijen (1x) waren doeltreffend.
De JO8-1 verloor thuis met 7-0 van Helden JO8-1. Toch werd er best aardig gevoetbald.

SENIOREN:
Heythuysen 1 speelde afgelopen dinsdag de tweede wedstrijd voor de Leudal League thuis tegen derde klasser Haelen 1. Door goals van Siem Schreurs (bekeken schot) en aanvoerder Philippe Schonkeren (omzeilde de buitenspelval) nam Heitse een 2-0 voorsprong. Vlak voor de rust scoorde Haelen tegen. In de tweede helft hadden beide ploegen voldoende kansen om te score, maar alleen Martijn Vrenken wist het net te vinden. Vlak voor tijd miste Haelen nog een pingel zodat er met 3-1 werd gewonnen. Heythuysen 1 behoudt hierdoor de maximale score.
Heythuysen 2 speelde voor de competitie uit tegen laagvlieger SV Argo 2 en verloor onnodig met 3-1. In Obbicht waren er genoeg kansen voor het second om te scoren. Alleen Gachik Towmasjan trof doel. Hierdoor werd de hernieuwde koppositie weggegooid. Als we naar de stand kijken doen maar liefst zes teams mee voor de titel waarvan Heythuysen 2 er zeker een van is.
Heythuysen 3 verloor thuis met 4-1 van VV HEBES 4. Geert Dings scoorde de tussentijdse gelijkmaker met een fraaie kopbal. Helaas werden de meeste goals knullig weggegeven. Hierdoor komt er ook een einde de reeks van overwinningen. Deze blijft op drie steken.
Heythuysen 4 leed een ruime 6-1 uitverlies tegen RKSVO 7. Leroy Plas zette de Heythuysenaren nog wel op een 1-0 voorsprong, maar bij de theepauze stond de thuisclub al met 2-1 voor. In het tweede bedrijf was RKSVO oppermachtig en won ruim.