Heythuysen 1 heeft de derde bekerwedstrijd thuis tegen derde klasser FC Maasgouw 1 met 3-1 verloren. De opstelling was op vier plaatsen gewijzigd. De belangrijkste wijziging was dat Siem Schreurs en Idse Prumpeler van positie waren gewisseld. Dit was de laatste testcase voor de competitie welke de volgende week van start gaat. Op kermiszondag hadden de gasten  direct een veldoverwicht en veel meer balbezit. De handelingssnelheid was ook beter. Na ruim 10 minuten kwam FC Maasgouw na snelle aanval over rechts op een 1-0 voorsprong. Gaandeweg het eerste bedrijf beet Heitse meer van zich, maar na ruim een half uur spelen verdubbelde FC Maasgouw de voorsprong. Een schot was goalie Jasper Bergervoet te machtig, 0-2. Even later behoedde captain en keeper Jasper Bergervoet met een fraaie redding dat FC Maasgouw nog verder konden uitlopen. In de laatste minuut van de eerste helft kwam de anschlusstreffer door Wouter Bergervoet na een prima voorzet van Daan Engelen, 1-2. Tijdens de rust werd Philippe Wetzels voor Lenn Frenken gewisseld. Heitse probeerde de bakens te verzetten, maar FC Maasgouw bleef toch de betere ploeg. In eerste instantie waren er weinig kansen te noteren. In de 70e minuut viel de beslissing toen de gasten na een snelle aanval door het midden de 1-3 lieten aantekenen. De match was beslist en de gasten hadden nog een paar kansen om te scoren, maar het bleef bij verdiende 3-1 zege voor FC Maasgouw. Na een nuttige bekercampagne is het nu zaak om de volledige focus te richten op de start van de competitie de volgende week.
Dan speelt Heitse thuis tegen promovendus Sportclub Leeuwen.

Jasper Bergervoet, Peek Habets, Siem Schreurs, Lars van Hinsberg, Max Menting (Damien Korsten), Idse Prumpeler, Noud Corbey (Fabian Colbers), Martijn Vrenken, Philippe Wetzels (Lenn Frenken), Daan Engelen (Jan Daamen en Wouter Bergervoet.

0-1 FC Maasgouw (11e minuut), 0-2 FC Maasgouw (34e minuut), 1-2 Wouter Bergervoet (45e minuut) en 1-3 FC Maasgouw (70e minuut).

Scheidsrechter: M. Waajen (Roermond).
Man of the match: Wouter Bergervoet (eerste treffer na zijn lange absentie wegens een blessure).

Andere wedstrijd in bekerpoule Heitse 1:
Linne 1 – Brevendia 1   0-5

Eindstand bekerpoule Heitse 1:
1e  Brevendia 3-9 (12-2)
2e  FC Maasgouw 3-6 (8-5)
3e  Linne 3-3 (3-11)
4e  Heythuysen 3-0 (4-9)

De JO19-1 speelde afgelopen week twee wedstrijden. Donderdags werd er uit de inhaalmatch tegen SV Leveroy JO19-1 met 3-0 verloren. Twee dagen later herstelde de JO19-1 zich knap door uit met 5-0 van Baarlo JO19-2 te winnen. Al binnen een kwartier stond men met 4-0 voor en speelde daarna de wedstrijd “professioneel” uit. Vince Heerschap (2x), Tuur Verkoulen (2x) en Alexander Lotsch (1x) scoorden. Kyan Rooswinkel viel uit met vervelende blessure. We wensen Kyan beterschap en een voorspoedig herstel.
De JO17-1 zegevierde thuis tegen SV Laar JO17-1 met 6-3. Na een 2-2 ruststand sloeg de JO17-1 in het tweede bedrijf hard toe. Lars Stakenborg (2x), Keano Suylen (1x), Tuur Lemmens (1x) en Sven Quicken (1x, na een prachtige solo) waren trefzeker. Verder was er nog een own goal. Noah Coolen miste nog een pingel.
De Jo15-1 verloor thuis met 4-0 van Veritas JO15-1. Al na twee minuten stond men met 1-0 achter en liep verder de gehele wedstrijd achter de feiten aan. Overigens was de uitslag geflatteerd, want het verschil was zeker niet zo groot.
Het meisjesteam behaalde haar eerste overwinning. In Someren werd de plaatselijke MO15-1 met maar liefst 12-0 verslagen. Isis Peeters (6x), Britt Daemen (3x), Ymke Boelens (2x) en Senayt Zeray (1x) troffen doel.
De JO13-1 versloeg uit Sportclub Leeuwen JO13-2 met 6-0 dankzij doelpunten van Daniel Zeray (2x), Liam Coolen (1x), Jayden van Berlo (1x), Mex Gijsen (1x) en Wessel van Rooijen (1x). Dit betekende voor de JO13-1 de eerste zege van het seizoen.
De JO12-1 won uit met 9-2 van SHH JO12-4. De goalscoorders waren Tim Respen (3x), Fabienne Niessen (3x), Milo Wijen (2x) en Sven Geerards (1x).
De JO11-1 leed een 8-1 uitverlies in de derby tegen ST Roggel/SVVH JO11-1. Rayane Offermans was succesvol.
De JO11-2 blijft maar winnen. Ook de derde match werd in winst omgezet. Thuis werd VV HEBES met 5-2 verslagen. Jan Gablik, Joris van Pamelen, Sten Reuvers en Ties Schreurs deden het net van de tegenstander trillen. Verder was er nog een eigen doelpunt.
De JO10-1 verloor thuis na een zeer aantrekkelijke wedstrijd nipt met 7-6 van FC Maasgouw JO10-1. Devin Timmermans, Stef Frenken en Tren Geenen scoorden allen tweemaal.
De JO9-1 gaat als een speer. De vroege uitwedstrijd (aanvangstijd 08.30 uur) tegen SHH JO9-2 werd met zeer ruime cijfers van 20-2 gewonnen. De doelpuntenmakers waren Angesom Zeray (6x), Dean Reijnders (4x), Sef Theunissen (4x), Donna Marima (3x), Bram Bergh (2x) en Guus Geukemeijer (1x). Alle drie matches werden tot nu toe in winst omgezet.
De JO9-2 verloor uit met 9-0 van de nieuwe fusieclub PEC’20 JO9-4 (Panningen en Egchel).
De JO8-1 won thuis dikverdiend met 10-2 van SV Budel JO8-2. De treffers kwamen op naam van Mavix Franssen (3x), Dilan Hensen (2x), Jan Mohamad (2x), Siem Boonen (2x) en Finn van Grimbergen (1x)