Veelgestelde vragen2023-01-12T18:19:23+01:00

Veelgestelde vragen

Op deze pagina lees je de veelgestelde vragen en antwoorden. Raadpleeg altijd deze pagina als je een vraag hebt over het vrijwilligerswerk. Deze pagina wordt regelmatig aangepast. Neem dus regelmatig een kijkje.

Staat je vraag er niet tussen? Stel dan je vraag via onderstaande button.

Veelgestelde vragen over het vrijwilligersbeleid (Clubwerk)

In het verleden heb ik veel gedaan als vrijwilligers bij S.V. Heythuysen, daarom ben ik nu toch zeker vrijgesteld?2022-09-17T10:39:10+01:00

Dat argument gaat helaas niet op. De vereniging is nog altijd aan het groeien en daarmee ook de werkzaamheden.

Kan ik tijdens het jaar switchen van taak naar functie of van functie naar taak?2022-09-17T10:37:59+01:00

Dat kan alleen in overleg en als er nog ruimte is. Neem hiervoor contact op met de vrijwilligerscommissie.

Hoe kom ik aan informatie en roosters?2022-09-17T10:36:52+01:00

Deze zijn te vinden in de Voetbal.nl app. of op onze website.

Ik wil graag mijn dienst ruilen, maar weet niet met wie2022-09-17T10:35:59+01:00

In de Voetbal.nl app maak je kenbaar dat je een dienst wil ruilen. Een ander spelend lid ziet dit dan en kan zich hiervoor aanbieden.

Ik werk elke zaterdag, wat dan?2022-09-17T10:35:11+01:00

Vrijwilligers zijn nodig op alle dagen van de week. Je kunt, als je een dag echt nooit kunt, dit bij de opgave aangeven (voorkeur aangeven in Voetbal.nl app).

Wij zijn gescheiden ouders en hebben meerdere kinderen bij S.V. Heythuysen. Moeten we dan allebei dienst doen?2022-09-17T10:34:29+01:00

Nee, dat hoeft niet, ook niet als de kinderen gescheiden wonen. Wie de vrijwilligersplicht uitvoert, maakt niet uit, als het maar wordt uitgevoerd.

Ik heb meer dan één kind beneden 16 jaar bij S.V. Heythuysen, moet ik nu evenredig veel diensten draaien?2022-09-17T10:33:17+01:00

Nee, dat hoeft niet. De verplichting geldt voor het oudste spelende lid < 16 jaar op hetzelfde adres.

Mag ik mijn kind sturen om mijn beurt waar te maken?2022-09-17T10:31:56+01:00

Als uw kind 16 jaar of ouder is, mag hij/zij de dienst waarnemen.

Als ik geruild heb, en mijn vervanger kan niet, dan krijgt hij de sanctie toch?2022-09-17T10:30:57+01:00

Ja dat klopt. Maar jijzelf blijft verantwoordelijk tot het moment van ruilen. Vind je niemand die wil ruilen dan blijf je altijd verantwoordelijk.

Wordt er rekening gehouden met schoolvakanties?2022-09-17T10:29:50+01:00

Nee, we plannen gewoon door behalve tijdens de schoolvakantie in de zomerperiode. Uiteraard proberen we zoveel mogelijk rekening te houden met de vakanties, maar de activiteiten en werkzaamheden staan niet stil. Ruilen kan natuurlijk altijd.

Als het voetbal is afgelast of er geen programma is, hoef ik toch niet te komen?2022-09-17T10:21:25+01:00

Dat is niet vanzelfsprekend zo! Als het voetbal op zaterdag wordt afgelast, wordt er vaak getraind of iets anders georganiseerd. Als je echt niet nodig bent, wordt je daarover gebeld of staat dit vermeld op de website. Neem bij twijfel altijd contact op met de coördinator of kom even naar het complex.

Aan wie moet ik doorgeven dat ik niet kan?2022-09-17T10:20:26+01:00

Aan NIEMAND. Als je op het aangegeven tijdstip niet kunt komen, dient je zelf voor een vervanger te zorgen (ruilen kan via de Voetbal.nl app). Indien je niemand kunt vinden en zelf écht niet kan, neem dan contact op met de coördinator van de betreffende taak. Overigens bent je daarmee niet gevrijwaard van sancties.

Veelgestelde vragen over de Voetbal.nl app

Mijn kind is ouder dan 16 en heeft een eigen e-mailadres. Wat nu?2023-01-12T18:18:32+01:00

Je kind kan met zijn/haar eigen mailadres inloggen in de app. Het mailadres van het kind moet door de club als mailadres worden geregistreerd. Voor de ouder: Gebruik voor de app je eigen mailadres en laat jouw mailadres door de club bij je kind bij ‘ouder/verzorger 1’ opslaan. De ouder ziet alle gegevens van het kind in de app en kan deze beheren. Aangezien je kind ouder dan 16 is, kan hij/zij ook zelf de gegevens beheren.

Ik wil mijn kinderen in de app volgen, maar hoef het programma niet in mijn eigen programma te zien.2023-01-12T18:17:24+01:00

Je wil je kinderen (of kleinkinderen/vrienden) wel volgen maar je hoeft het programma niet in jouw programma te zien? Dan kan je ze makkelijk volgen door Favorieten te gebruiken. Zoek het team of de speler op en maak deze favoriet met het sterretje naast de naam.

Ik wil de foto/gegevens van mijn kind in de app wijzigen. Hoe doe ik dat?2023-01-12T18:15:02+01:00

Deze vraag wordt veel gesteld. Kinderen jonger dan 16 jaar, kunnen gegevens in de app niet zelf wijzigen. Ouders kunnen dit wel. Dit kan als volgt:

Je dient in de app in te loggen. Vervolgens kun je onder ‘Instellingen > Mijn kinderen’ de gegevens van je kind(eren) beheren. Zie je onder de optie ‘mijn kinderen’ niets staan? Geen zorgen, je club dient in dit geval allereerst eea in de administratie aan te passen zodat jij de gegevens in de app kunt beheren. Je kunt het volgende doen:

  1. Neem contact op met de club en vraag de ledenadministratie het volgende: De ledenadministrateur van de vereniging dient bij de persoonsgegevens, in het tabblad Contactgegevens van het lid/kind een e-mailadres in het veld ‘E-mail ouder/verzorger 1’ eveneens in te voeren.
  2. Zodra de vereniging het e-mailadres heeft toegevoegd, kun je als ouder/verzorger in de app naar het menu Instellingen > Mijn kinderen gaan.
  3. Tik hier het betreffende kind aan en wijzig de gegevens.
Ik ben teammanager van het team van mijn kind, maar ik kan de app niet gebruiken voor mijn functie als teammanager. Wat nu?2023-01-12T18:13:21+01:00

Als je teammanager van een team bent, dient de vereniging jou ook daadwerkelijk als Teammanager in de ledenadministratie te registreren. Pas dan heb je in de app alle rechten die je nodig hebt om je rol als Teammanager uit te kunnen voeren.

De vraag is allereerst: ben je zelf ook lid van de vereniging? Zo ja, dan kan de vereniging jou als persoon in de ledenadministratie teammanager maken van het team van je kind. Ben je zelf geen lid van de vereniging? Dan dient de vereniging jou als bondslid in de administratie van de club te registreren. Want alleen als bondslid kun je de rol Teammanager krijgen zodat jij het nodige in de app kunt doen.

Bel in beide gevallen dus altijd even naar de club om bovengenoemde met ze af te stemmen. Zodra de club jou als Teammanager aan het team heeft toegevoegd, kun jij alles als Teammanager in de app doen.

Ik kijk in de KNVB Wedstrijdzaken app en zie twee de wedstrijd van mijn kind staan. Klopt dit wel?2023-01-12T18:10:52+01:00

Je ziet wedstrijden van je kind nu inderdaad twee keer verschijnen. De wedstrijd is zichtbaar in het programma van je kind en de wedstrijd is zichtbaar in je eigen programma (programma van de ouder). Dit gaan wij overigens aanpassen in de app zodat je in je programma maar één keer de wedstrijd van je kind zal zien.

Kortom, voor nu is het dus even zo dat je inderdaad twee keer de wedstrijd van je kind ziet. Maar zoals gezegd gaan we dit aanpassen. Meer uitleg vind je op deze pagina.

Ik zie mijn kinderen (nog) niet in de app staan. Wat nu?2023-01-12T18:09:21+01:00

Je kunt, of je nou wel of geen lid van de vereniging van je kind bent, altijd informatie over je kind in de app terugzien. De voorwaarde hiervoor is één belangrijke: de vereniging waar jouw kind lid is, dient jouw e-mailadres in de ledenadministratie vast te leggen. Zie jij je kinderen dus niet in de app staan? Bel dan even naar de club en vraag of zij JOUW e-mailadres goed willen vastleggen.

Geef aan je vereniging vooral de link van deze pagina mee zodat de club weet hoe ze het mailadres van de ouder(s) moeten vastleggen.

Ga naar de bovenkant