CBV-on tour G-voetbal toernooi

• Alle leden
  • Sportpark Molenhoek

SV Heythuysen gastheer Coaches betaald voetbal – coaches on tour

Op woensdag 13 september vindt er in alle zes KNVB-districten in ons land een G-voetbaltoernooi plaats van 17.00 tot 20.00 uur. Bij elk toernooi nemen selecties van G-voetballers het tegen elkaar op onder het toeziend oog van coaches uit het betaald voetbal. De unieke opzet met zes toernooien is gekozen vanwege het dertig jaar jubileum van Coaches on Tour, een maatschappelijk initiatief van Coaches Betaald voetbal.

De staf van de volgende betaald voetbal zal aanwezig zijn: Roda JC, MVV, Fortuna Sittard en VVV-Venlo.

Verder staan de wedstrijden onder leiding van bekende scheidsrechters, actief in het betaald voetbal.

Jan Reker

Coaches on Tour startte in 1993 als G-voetbaltoernooi in Barendrecht naar een idee van Jan Reker, toenmalig directeur van de Coaches Betaald Voetbal. De gedachtegang om coaches uit het betaald voetbal bij elkaar te halen op het sportcomplex van BVV Barendrecht en voor één middag een team van G-voetballers te laten trainen, sloeg aan. In de jaren daarna groeide het ‘Barendrechttoernooi’ uit tot een begrip in het Nederlands voetbal.

Vanwege corona – in de periode dat evenementen met grote groepen niet mogelijk waren – werd er in 2021 uitgeweken naar een andere opzet. In plaats van de samenkomst in Barendrecht werd er gekozen voor een individueel bezoek van de trainers uit het betaald voetbal aan een amateurclub in de eigen regio met een G-team. En zoals wel vaker in het voetbal, kwam ook hier de aloude wet van Johan Cruijff – ieder nadeel heeft zijn voordeel – om de hoek kijken. De nieuwe opzet, genaamd Coaches on Tour, zorgde er namelijk voor dat een veel grotere groep van G-voetballers kon deelnemen aan een training onder leiding van een coach uit het betaald voetbal.

Kijk voor meer informatie op de website van de Coaches Betaald Voetbal.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacy Policy.
Ik Accepteer

S.V. Heitse, det zeen wae same!