Heythuysen 1 heeft de eerste nederlaag van het seizoen geleden. Thuis werd met 2-0 van Swalmen 1 verloren. Vooral in de eerste helft waren er voldoende kansen om te scoren. Het probleem is dat Heitse momenteel te weinig scoort. In de laatste 5 wedstrijden werd slechts tweemaal doel getroffen. Hierdoor zakt Heitse naar de derde plaats in de rangschikking.

Jasper Bergervoet, Rick Vrenken, Idse Prumpeler, Lars van Hinsberg, Damien Korsten (Philippe Wetzels), Thijs van Montfort, Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Lenn Frenken, Daan Engelen en Jan Daamen (Jente Voermans).
Scoreverloop
0-1 Patrick Cox (63e minuut) en 0-2 Dani Hoogmans (90e minuut).
Scheidsrechter: A. Poesen (Nieuwstadt).
Man of the match: Idse Prumpeler.
Pupil van de week: Cas Tummers (JO9-2)

De opstelling was op een drietal plaatsen gewijzigd. Door afwezigheid van Max Menting en Tom Pperkamp stonden Rick Vrenken en Damien Korsten in de basis. Verder kreeg Jan Daamen de voorkeur boven Philippe Wetzels. Voor Heitse was het zaak om na vier gelijke spelen weer eens de winst te pakken en zodoende aansluiting met de bovenste plaatsen te houden. Na een wat aftastende beginfase kwam Heitse steeds beter in de match. De gasten waren in de beginfase iets gevaarlijker, maar hierna waren er voor de Heythuysenaren diverse prima mogelijkheden om te scoren. Na een splijtende pass van Martijn Vrenken kwam Daan Engelen allen voor de keeper, maar deze redde bekwaam. Na een goed genomen vrije trap van Lenn Frenken was Martijn Vrenken met hoofd dichtbij de openingstreffer. Even later legde Daan Engelen het leer prima terug op Martijn Vrenken maar deze trapte de bal nipt over het doel. Ook Jan Daamen had een prima kans welke niet in het doel verdween. Het bleef bij een 0-0 ruststand. Ook in het tweede bedrijf ging Heitse op zoek naar een treffer, maar deze viel na ruim een uur spelen aan de overkant. Uit een hoekschop kopte Patrick Cox de bal tegen de touwen, 0-1. Dit was een domper voor Heitse. Men moest nu meer risico’s nemen. Lenn Frenken was dichtbij de gelijkmaker, maar andermaal redde de Swalmse goalie. Heythuysen bleef een overwicht behouden, maar de eindpass kwam meerdere malen niet goed voor het doel of de combinatie werd te ver doorgevoerd i.p.v. eerder op het doel te schieten. In de blessuretijd scoorde Dani Hoogmans  de 0-2 voor de gasten. Hierna had invaller Phillipe Wetzels nog een reuzekans maar in plaats van op het doel te schieten legde hij de bal breed wat ging resultaat opleverde. Hierna floot de referee voor de laatste keer en de eerste nederlaag van het seizoen was een feit. Een onnodig verlies want vooral in de eerste helft waren er genoeg kansen om te scoren. Dit was de eerste nederlaag sedert 5 maart 2023. Hierdoor zakt Heitse naar de derde plaats in de rangschikking. De volgende staat de uitderby tegen de nummer van de ranglijst Halen op het programma. Belangrijk om deze match te winnen en weer aansluiting met de top de krijgen.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
Horn – Reuver   1-1 (donderdag 23 november)
SVC2000 – Haelen   0-5 (donderdag 23 november)
RKSVN – Roggel   2-1
Horn – Haelen   1-5
Reuver – VV Kessel   1-3
Belfeldia – FC Roerdalen   1-2
SVC 2000 – Oranje Blauw’15   0-1

1e   RKSVN 9-21 (25-5) winnaar 1e periode
2e   Haelen 9-20 (26-12)
3e   Heythuysen 9-16 (11-6)
4e   VV Kessel 8-15  (13-6)
5e   Oranje Blauw’15 7-12 (11-7)
6e   Horn 9-12 (11-14)
7e   FC Roerdalen 8-11 (14-13)
8e   Reuver 9-11 (19-16)
9e   Swalmen 9-9 (13-21)
10e Belfeldia 9-9 (12-26)
11e Roggel 8-5 (12-18)
12e SVC2000  8-0 (3-26)

Heythuysen 2 heeft de eerste overwinning van het seizoen behaald. Thuis werd Wilhelmina’08 2 met 3-0 verslagen. In de eerste helft was er een eigen doelpunt en goal van Gachik Tomasjan. De 3-0 voor het second was het hoogtepunt van de match. De treffer was een  formidabele omhaal van Kjelle Zegveld.
Heythuysen 4 leed een 4-1 thuisverlies tegen VV HEBES. Lange tijd zag het er naar uit dat de Heythuysenaren minimaal een gelijkspel zouden behalen, maar in de slotfase ging het alsnog mis. Jens Briels scoorde de tussentijdse gelijkmaker.
De veteranen speelde thuis remise tegen Crescentia 35+1. Na een 0-0 ruststand scoorde Mike Reijnders de 1-0, maar vlak voor tijd moest men toch nog de gelijkmaker incasseren.

De MO15-1 verloor thuis met 4-2 van ST DOSL/RKSV Heeze MO15-1. Bij de rust stond men al met 4-0 achter. In het tweede bedrijf speelde de MO15-1 een stuk beter hetgeen resulteerde in treffers van Salina Coenen en Isis Peeters.
De JO14-1 was thuis oppermachtig tegen ST FC Maasgouw/MBC’13 JO14-1 en won met 3-0. Eigenlijk had het overwicht in meer doelpunten moeten worden uitgedrukt. Maarten van Putten (2x) en Willem Verlinden (1x) waren trefzeker.
De JO13-2 versloeg uit zeer knap de koploper FC Maasgouw JO13-1 met 3-1, hetgeen betekende de derde zege op rij. Vinyo v.d. Broek (2x) en Ghena Al Mahamid (1x) troffen doel.
De JO10-1 blijft maar winnen. Nu werd uit EVV Echt JO10-4 met ruime 7-1 cijfers verslagen. De doelpuntenmakers waren Joris van Pamelen (3x), Lenn Jacobs (2x), Dani Overmans (1x) en er was een own goal.
De JO9-1 leed een 9-2 thuisnederlaag tegen het sterke VV Laar JO9-1. Sten Reuvers en Rafael Scheerhoorn waren succesvol.
De JO9-2 zegevierde uit na een prima gespeelde wedstrijd met 3-2 over RKAVC JO9-1. Luuk Lodewijks (1x), Sam Lodewijks (1x) en Tren Geenen (1x) deden het net van de tegenstander trillen.
De JO8-1 verloor na een gelijkopgaande wedstrijd thuis met 3-2 van SV Someren JO8-4. Devin Timmermans en Dean Reijnders scoorden voor de Heythuysenaren.

G-VOETBAL:
Het eerste G-team speelde thuis puik met 3-3 gelijk tegen de ongeslagen koploper VV Maastricht West G1. Marvin Aarts scoorde driemaal.