Heythuysen 1 heeft de eerste zege van kalenderjaar 2024 behaald. Uit werd hekkensluiter SVC2000 1 dikverdiend met 3-0 verslagen. Hierdoor blijft Heitse op de vijfde plaats in de rangschikking staan.

Jasper Bergervoet, Damien Korsten, Idse Prumpeler, Tom Peperkamp, Max Menting, Siem Schreurs (Rick Vrenken), Philippe Wetzels (Daan Engelen), Martijn Vrenken, Thijs van Montfort, Jan Daamen (Jente Voermans) en Lenn Frenken.
Scoreverloop:
0-1 Thijs van Montfort (21e minuut), 0-2 Martijn Vrenken (74e minuut) en 0-3 Martijn Vrenken (85e minuut).
Scheidsrechter: Huizinga (Venlo).
Toeschouwers: 50.
Man of the match: Martijn Vrenken.

De opstelling was een drietal plaatsen gewijzigd. In de basiself stonden Tom Peperkamp, Siem Schreurs en Jan Daamen ten faveure van Joey Kluskens, Daan Engelen en Jente Voermans. Voor Heythuysen was het zaak om weer eens een overwinning te pakken. Vandaag een uitgelezen kans tegen hekkensluiter en nog puntloze SVC2000. Vanaf het eerste fluitsignaal van de jonge referee (20 lentes jong) was Heitse de bovenliggende partij en was direct al een paar keer dreigend voor het doel. Echter alleen de voorzetten kwamen niet aan. Na 20 minuten was het dan toch prijs. Een mooie steekpass van Idse Prumpeler bracht Thijs van Montfort alleen voor de goalie. Thijs schoot het leer beheerst tegen de touwen, 0-1. Dit was zijn eerste goal van dit seizoen. De thuisclub moest meer komen en was een keer dichtbij een doelpunt. Een speler kwam alleen voor keeper Jasper Bergervoet, maar Jasper redde uiterst bekwaam. Het bleef bij een 1-0 voorsprong bij de theepauze. In de rust werd Philippe Wetzels gewisseld voor Daan Engelen. In de tweede helft wilde Heitse direct de beslissing forceren. Er waren een aantal grote kansen om de score te verdubbelen. De grootste mogelijkheden waren voor Jan Daamen (hij schoot over het doel) en Martijn Vrenken (hij trapte het leer naast het doel) na mooie snelle aanvallen van de Heythuysenaren. Aan de overkant werd de thuisclub in de tweede helft niet meer echt gevaarlijk. Zo’n kwartier voor tijd viel dan eindelijk de beslissing . Na een voortreffelijke pass van Jan Daamen, kwam Martijn Vrenken oog in oog met goalie en schoot het leer binnen, 0-2. De match was definitief beslist. Vijf minuten voor tijd scoorde Martijn Vrenken zijn tweede treffer na een prima voorzet van invaller Jente Voermans, 0-3. Vlak scoorde Tom Peperkamp bijna, maar de bal werd van de doellijn gehaald. Eindelijk na drie maanden weer een driepunter. Hierdoor blijft Heitse op de vijfde plaats in de ranglijst staan. De volgende week komt koploper RKSVN 1 in Heythuysen op bezoek. Kan Heitse de stijgende lijn voortzetten dan kunnen we een stunt zeker niet uitsluiten.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
RKSVN – Horn   3-0
Oranje Blauw’15 – Haelen   3-2
Roggel – VV Kessel   0-2
FC Roerdalen – Swalmen   3-0
Belfeldia – Reuver   1-2

Stand klasse Heythuysen 1:
1e   RKSVN 15-34 (38-12) winnaar 1e periode
2e   VV Kessel 15-28 (28-11)
3e   Haelen 15-28 (35-21)
4e   FC Roerdalen 15-25 (30-21) winnaar 2e periode
5e   Heythuysen 15-25 (19-12)
6e   Reuver 15-24 (30-23)
7e   Oranje Blauw’15 15-24 (25-21)
8e   Horn 15-18 (17-26)
9e   Belfeldia 15-17 (21-34)
10e Roggel 15-16 (23-25)
11e  Swalmen 15-10 (16-38)
12e SVC2000  15-0 (9-47)

Heythuysen 2 heeft de eerste uitzege van het seizoen behaald. Het werd een 1-0 overwinning op Linne 2. Matchwinnaar was good old Luuk Deckers. Hierdoor heeft het second uit de laatste 5 wedstrijden 12 punten vergaard.
Heythuysen 4 won uit zeer knap van de nummer twee EMS 4 met 2-1. De treffers kwamen op naam van Luuk Pellemans en Luuk Buysrogge (dit was volgens de reporter een wereldgoal).
De veteranen hebben ook de eerste uitwinst gepakt. In Weert werd RKSVV 35+1 met 1-0 verslagen dankzij een doelpunt van Pascal Sturme.

Het meisjesteam verloor uit nipt met 2-1 tegen Bieslo MO15-1. Isis Peeters scoorde de tussentijdse gelijkmaker. Een gelijkspel had de verhoudingen beter weergegeven.
De JO11-1 heeft ook de vijfde wedstrijd in fase 3 gewonnen. Uit werd ST Roggel/SVVH JO11-3 met 5-1 verslagen. Na een 1-0 achterstand sloegen de gebroeders Respen hard toe. Tim Respen maakte 4 goals en goalie Luuk Respen scoorde eenmaal. Als de JO11-1 komende zaterdag thuis minimaal gelijkspeelt tegen RKSVN JO11-1 is de titel in fase 3 een feit. De match begint om 09.30 uur en we hopen veel supporters.
De JO10-1 speelde uit een zeer spectaculaire wedstrijd tegen VV HEBES JO10-1. Het werd uiteindelijk een terechte 6-6 remise. Pim Gerits (4x), Rens Thijssen (1x) en Tuur Meewis (1x) waren trefzeker.
De JO9-1 versloeg thuis ruim SHH JO9-3 met 11-3. De doelpuntenmakers waren Rayane Offermans (4x), Rafael Scheerhoorn (2x), Max Verber (1x), Jan Gablik (1x), Quin Clephas (1x), Nataniel Rojewski (1x) en Sten Reuvers (1x).
De JO9-2 zegevierde uit met 8-5 over DESM JO9-2. Tren Geenen (3x), Cas Tummers (2x), Sam Lodewijks (1x) en Luuk Lodewijks (1x) troffen doel.
De JO8-1 won thuis de derby tegen RKVB JO8-1 met 9-3 dankzij treffers van Devin Timmermans (3x), Jax Konickx (3x), Angesom Zeray (2x) en Dean Reijnders (1x).
De JO8-2 behaalde de eerste overwinning. Uit werd na een puike partij knap met 9-7 van RKSVO JO8-3 gewonnen. Siem Boonen (3x), Finn van Grimbergen (2x), Dilan Hensen (2x), Morris Marima (1x) waren succesvol en er was een own goal.
De mini’s speelden wedstrijdjes bij Veritas te Neeritter. De twee Heitser teams speelden weer als vanouds aantrekkelijke partijtjes.
De JO13-1 speelde uit een oefenmatch tegen Brevendia JO13-1. Het bleef bij de bekend brilstand, 0-0.

G-VOETBAL:
Geen wedstrijden.