Heythuysen 1 heeft de nacompetitiewedstrijd uit tegen derde klasser Leonidas 1 met 4-3 verloren. Alle vier de tegentreffers vielen uit corners. Hierdoor blijft Heitse vierde klasser. Voor de neutrale toeschouwer was dit natuurlijk een aantrekkelijke wedstrijd. Toch mogen trots zijn op de mannen van Jurgen Geurts want voor de tweede jaar op rij werd er de nacompetitie gehaald. Misschien wordt het driemaal is scheepsrecht!

Jasper Bergervoet, Tom Peperkamp (Damien Korsten), Idse Prumpeler, Lars van Hinsberg, Max Menting (Joey Kluskens), Thijs van Montfort, Siem Schreurs, Daan Engelen (Jente Voermans),  Philippe Wetzels (Jan Daamen), Martijn Vrenken en Lenn Frenken.
Scoreverloop:
0-1 Lars van Hinsberg (17e minuut), 1-1 Leonidas (24e minuut), 1-2 Martijn Vrenken (52e minuut, strafschop), 2-2 Leonidas (63e minuut), 3-2 Leonidas (65e minuut), 3-3 Daan Engelen (70e minuut) en 4-3 Leonidas (78e minuut).

Scheidsrechter: R. Bemelmans.
Toeschouwers: 250.
Man of the match: Lars van Hinsberg.

De opstelling was op een plaats gewijzigd. In de startelf stond Philippe Wetzels in de aanvalslinie ten faveure van Jan Daamen. Fijn was het te zien, dat ondanks de verre verplaatsing, veel Heythuysenaren op dit duel in Maastricht waren afgekomen. Op een niet bijster goed veld was na het eerste fluitsignaal duidelijk dat de thuisclub het van standaardsituaties moest hebben. Dit kon ook gemakkelijk want de afmetingen van het speelveld zijn minimaal. Na een dik kwartier spelen kwam Heitse op voorsprong. Een geweldig genomen hoekschop van Lenn Frenken werd prima bij de eerste paal door Lars van Hinsberg binnen gekopt, 0-1. Niet lang kon Heitse van deze voorsprong genieten. Halverwege het eerste bedrijf scoorde de thuisclub uit een corner de gelijkmaker, 1-1. Dit zou de rode draad van de wedstrijd worden. Voetballend was Heitse de betere ploeg, maar Leonidas blonk uit in standaardsituaties. Het bleef 1-1 bij de theepauze. In de tweede helft was Leonidas dichtbij een tweede treffer, maar het leer belandde op de paal. Dit was ongeveer de enige keer dat de thuisclub al voetballend gevaarlijk werd. Even later kreeg Heitse een strafschop toegekend na een overtreding op Martijn Vrenken in het strafschopgebied. Martijn ging zelf achter de bal staan en schoot de pingel onberispelijk tegen de touwen, 1-2. Heitse leek grip op de wedstrijd te hebben, maar in de 63e minuut ging het alweer mis uit een hoekschop, 2-2. Het wordt wel erg eentonig want twee minuten scoorde Leonidas andermaal uit een hoekschop, 3-2. Heitse gaf zich echter nog niet gewonnen en toonde veerkracht. Martijn Vrenken had een reuze kans, maar zijn schot werd van de doellijn gehaald. Even later was het wel raak. De defensie van de thuisclub werd onder druk druk gezet en Daan Engelen trapte de bal in het doel, 3-3. Tien minuten voor tijd viel de beslissing en ja wel hoor ook deze treffer viel uit een corner, 4-3. In de slotfase probeerde Heitse nog van alles. Er werd nog diverse keren gewisseld en topkopper Lars van Hinsberg ging in  de voorhoede spelen. Toch leverde dit niet meer het gewenste resultaat op. Het bleef bij een zeer gefrustreerde 4-3 nederlaag. Toch kunnen we op een prima seizoen terugkijken waar het voetbal zeker niet altijd goed was, maar toch werd andermaal de nacompetitie bereikt. Op na het volgend seizoen waar er weer nieuwe kansen komen!

Heythuysen 2 speelde afgelopen dinsdag de laatste competitiewedstrijd thuis tegen Haelen 2. Na een 0-0 ruststand scoorde Haelen 2 in de eerste minuut van het tweede bedrijf de 1-0. In de slotfase maakte Bent Schreurs de verdiende gelijkmaker. Het bleef bij een terechte 1-1 gelijkspel. Dit was de laatste wedstrijd van leiders Rens Seunis en Etienne Tielen. Beiden bedankt voor jullie verdienste voor de club.

De JO8-1 versloeg afgelopen woensdag thuis na een spannende en aantrekkelijke match met 5-4 van DES Swalmen JO8-1. De doelpuntenmakers waren Devin Timmermans (2x), Bram Bergh (1x), Angesom Zeray (1x) en Dean Reijnders (1x).