Heythuysen 1 heeft de laatste wedstrijd van het seizoen thuis tegen Haelen 1 verdiend met 3-0 gewonnen. Door dit resultaat eindigt Heitse op de vierde plaats. Nadat alle uitslagen binnen waren begon het rekenwerk of Heitse alsnog de nacompetitie had bereikt. Alle reglementen van de KNVB werden bekeken en de juristen van Heitse werden aan het werk gezet. Met uiteindelijk als resultaat dat Heitse zich voor de nacompetitie heeft geplaatst. Een puike prestatie van Heitse 1. Op zondag 2 juni wordt er in de eerste ronde uit tegen of Leonidas W. of Heksenberg-NEC gespeeld. Beide teams moeten nog een wedstrijd in de reguliere competitie spelen.

Jasper Bergervoet, Tom Peperkamp, Idse Prumpeler, Lars van Hinsberg, Max Menting (Damien Korsten), Thijs van Montfort, Siem Schreurs, Daan Engelen (Rick Vrenken),  Jan Daamen (Jente Voermans), Martijn Vrenken en Lenn Frenken (Jeroen Vrenken).
Scoreverloop:
1-0 Martijn Vrenken (29e minuut), 2-0 Martijn Vrenken (71e minuut) en 3-0 Thijs van Montfort (83e minuut).

Scheidsrechter: Hautvast (Beek).
Toeschouwers: 200.
Man of the match: Siem Schreurs.
Bijzonderheden: voorafgaande aan de wedstrijd was de huldiging van de jubilarissen.

De opstelling was na de winst in de Leudal klassieker tegen Roggel van afgelopen week op een positie gewijzigd. In de aanvalslinie stond Jan Daamen ten faveure van Jente Voermans. Voor Heitse was het zaak om de winst binnen te halen waardoor er nog een kans was op het behalen van de nacompetitie. In de beginfase zag het talrijk opgekomen publiek een gelijkopgaande strijd met weinig kansen over en weer. Goalie Jasper Bergervoet was wederom de zeer betrouwbare goalie en de defensie stond zoals bijna het gehele seizoen als een huis. Na een klein half uur spelen kwam Heitse op voorsprong. Nadat een poging van Daan Engelen door de Haelense goalie was gepareerd, trapte goaltjesdief Martijn Vrenken het leer tegen de touwen. Nog in het eerste bedrijf had Jan Daamen de goede kans om de score te verdubbelen. Hij kopte de bal over het doel. Het bleef bij een 1-0 voorsprong voor de Heythuysenaren bij de rust. In de tweede helft moest Haelen meer risico’s nemen om de gelijkmaker te forceren. Hun spel was van dienaard dat Heitse niet echt in de problemen kwam. Heitse loerde op de counter en na 70e minuten was het raak. Twee Heitser spelers konden op de keeper afgaan. Lenn Frenken legde de bal breed op Martijn Vrenken die de bal in het leeg doel schoot, 2-0. De wedstrijd was beslist. Martijn Vrenken had een uitgelezen kans op de 3-0 maar de bal belandde op de lat. Even later mocht Lenn Frenken na een prima pass van Lars van Hinsberg alleen op de goalie afgaan, maar hij treuzelde iets te lang. De 3-0 viel toch en dit was een beauty. Thijs van Montfort schoot van een meter of 20 meter de bal in de bovenhoek, 3-0. In de slotfase kwam Jeroen Vrenken ten tonele en ineens stonden er drie gebroeders Vrenken in het veld. Het laatste keer dat dit gebeurde was al meer dan 30 jaren geleden toen de gebroeders Beek (Louis, Paul en Hubert) gelijkertijd in het veld stonden. Het bleef bij een dikverdiende 3-0 overwinning voor Heitse. Goalie Jasper Bergervoet werd samen met de goalie van kampioen RKSVN de minst gepasseerde keeper (19 tegentreffers). Hierdoor eindigt Heitse op vierde plaats in de rangschikking. Na afloop was het lang onduidelijk of Heythuysen de nacompetitie had bereikt. Uiteindelijk is dit een feit. Al met al een puike prestatie van Heitse 1.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
RKSVN – Oranje Blauw’15   5-4
Horn – Roggel   1-0
Reuver – Swalmen   2-1
VV Kessel – Belfeldia   1-1
SVC2000 – FC Roerdalen   0-2

Eindstand klasse Heythuysen 1:
1e   RKSVN 22-48 (55-19) KAMPIOEN en winnaar 1e periode
2e   FC Roerdalen 22-39 (42-26) nacompetitie promotie
3e   VV Kessel 22-37 (39-22) nacompetitie promotie
4e   Heythuysen 22-36 (28-19) nacompetitie promotie
5e   Haelen 22-34 (45-35)
6e   Oranje Blauw’15 22-33 (48-34)
7e   Reuver 22-33 (40-32)
8e   Roggel 22-28 (32-29)
9e   Horn 22-27 (27-39) nacompetitie degradatie
10e Belfeldia 22-25 (29-46) nacompetitie degradatie
11e Swalmen 22-23 (36-52) degradant
12e SVC2000 22-0 (11-79) degradant

De JO17-1 verloor uit na een spektakelstuk met 5-4 van FC Geleen-Zuid JO17-1. Heitse stond met 3-2 en 4-3 voor, maar toch werd er nog verloren. Toch speelde de JO17-1 een puike match. Niels Kurstjens, Tuur Verkoulen en Kyan Rooswinkel scoorden. Verder was er nog een own goal.
De JO15-1 versloeg uit knap FC Oda JO15-1 met 2-1 door treffers van Lars Stakenborg en Syl v.d. Goor. Hierdoor staat de JO15-1 nu op een keurige vierde plaats.
Het meisjesteam behaalde uit tegen Groene Ster MO15-1 een dikverdiend gelijkspel. Het werd mede dankzij een goal van captain Yaelle Schmitz 1-1.
De JO14-1 speelde thuis met 1-1 gelijk tegen laagvlieger SV Someren JO14-1. Men had maar liefst 81% balbezit, maar helaas liet de afwerking te wensen over. Alleen Els Neuteboom deed het net van de tegenstander trillen. Hierdoor eindigt de JO14-1 op een prima derde plaats.
De JO11-1 speelde de afgelopen week tweemaal. Eerst werd er woensdag uit met 7-3 van Haelen JO11-1 gewonnen. Tim Respen (3x), Ties Schreurs (3x) en Giovanni Hendrikx (1x) waren trefzeker. Zaterdags werd thuis na een aantrekkelijke wedstrijd nipt met 5-4 van ST Roggel/SVVH JO11-1 verloren. Ties Schreurs (3x) en Giovanni Hendrikx (1x) troffen doel.
De JO10-1 leed afgelopen woensdag een 11-5 thuisverlies tegen Sportclub Leeuwen JO11-3. Pim Gerits(4x) en Joris van Pamelen (1x) waren de goalscoorders.
De JO9-1 zegevierde uit eenvoudig met 9-2 over Sparta’18 JO9-2. De doelpuntenmakers waren Rayane Offermans (3x), Sten Reuvers (2x), Jan Gablik (2x) en Stijn Mattheeuwse (2x).
De JO8-2 leed een 11-5 uitverlies tegen SJO PEC JO8-3. Siem Boonen (4x) en Sjuul Hebben (1x) scoorden.

G-VOETBAL:
Geen wedstrijden.