Heythuysen 1 is in de 2e wedstrijd van de nacompetitie gestrand. Uit werd er na een gelijkopgaande wedstrijd ongelukkig diep in de blessuretijd met 3-2 verloren. Toch overheerst er een gevoel van trots, want wie had voor het begin van het seizoen gedacht dat Heitse zover zou komen. Ook een compliment aan de Heitser supporters welke in grote getale waren opgekomen en Heitse steunden.

Jasper Bergervoet, Damien Korsten (Jente Voermans), Rick Nelissen, Joey Kluskens, Tom Peperkamp (Luuk Deckers), Thijs van Montfort (Idse Prumpeler), Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Lenn Frenken, Daan Engelen en Wouter Bergervoet.
Scoreverloop:
0-1 Daan Engelen (10e minuut), 1-1 RKHBS (14e minuut), 1-2 Joey Kluskens (40e minuut), 2-2 RKHBS (50e minuut) en 3-2 RKHBS (90+7 minuut).
Scheidsrechter: F. Coopmans.
Toeschouwers: 250.
Man of the match: Joey Kluskens.

Voor de tweede ronde van de nacompetitie moest Heitse uit tegen RKHBS uit Heerlen aantreden. Om 12.30 uur vertrokken twee bussen met spelers en talrijke supporters vanuit de kantine naar Heerlen. Bijna waren de bussen in Heerlen nog gestrand, maar gelukkig waren we op tijd in Heerlen. Voor aanvang van de match trakteerde de tifosi van zowel de thuisclub als Heitse de toeschouwers op een geweldige sfeeractie. In tropische hitte was de opstelling van Heythuysen op een tweetal plaatsen gewijzigd. In de startelf stonden Joey Kluskens en Damien Korsten ten faveure van Lars van Hinsberg (geblesseerd) en Ruben Mols (?????). Heitse kwam zoals gewoonlijk de laatste tijd sterk uit de startblokken en na 10 minuten was het al raak. Na een prima pass van Martijn Vrenken scoorde Daan Engelen de 1-0 voor de Heythuysenaren. Helaas kon men hier niet lang van genieten. Vier minuten later stond de gelijkmaker alweer op de scorebord. Na een lange pass werd het leer al dan niet in buitenspelpositie door de spits in het doel verwerkt, 1-1. Hierna had de thuisclub nog een paar kansen om op voorsprong te komen, maar o.a. goalie Jasper Bergervoet redde prima. Vijf minuten voor de rust kwam Heitse andermaal op voorsprong. Uit een prima genomen vrije trap van Martijn Vrenken kopte Joey Kluskens de bal steenhard in het doel, 1-2. In het tweede bedrijf kwam de thuisclub zeer snel gelijk. Aan dit doelpunt hing een duidelijk buitenspelluchtje, maar de neutrale assistent scheidsrechter vergat te vlaggen. De bal belandde hierna in het doel en de stand was weer gelijk, 2-2. In het eerste half uur van de tweede helft was de thuisclub beter ondanks dat er veel kansen vielen te noteren. In het laatste kwartier kwam Heitse sterk terug en de winnende goal leek enkele malen in de lucht. Echter diep in de blessuretijd viel de winning goal aan de verkeerde kant. Een droge schuiver net buiten het strafschopgebied was helaas goalie Jasper Bergervoet te machtig. Een paar minuten later floot de referee voor de laatste keer en was een fantastische seizoen helaas ten einde. RKHBS was de gelukkigste ploeg. Een verlenging had Heythuysen zeker verdiend. Al met al kunnen we terugkijken op een geweldig seizoen en waarop we komend seizoen kunnen voortborduren. Heythuysen heeft vooral door het positieve spel zeer veel goodwill gekweekt. Na afloop van de wedstrijd kreeg Heitse zowel van de eigen supporters als van de supporters van de thuisclub een luid applaus. Derhalve kunnen we zeggen dat de Heitser toeschouwers groots waren.