In Memoriam  Frits Colbers

*Maasbree, 4 april 1943

†Heythuysen, 29 augustus 2023

• Oud-voorzitter en erelid van Voetbalvereniging S.V. Heythuysen
  • KNVB Gouden waarderingsspeld uitgereikt op 6 oktober 2019.
  • Ridder in de Orde van Oranje-Nassau

Met innig leedwezen hebben wij kennis genomen van het overlijden van onze oud-voorzitter en sinds 2019 erelid, Frits Colbers. Hij is in huiselijke kring overleden na een kort laatste gevecht met zijn ziekte. Frits is 80 jaar geworden.

In 1994 werd Frits lid van onze vereniging, waarna hij vanaf 2003 tot 2019 het voorzitterschap heeft bekleed. Daarnaast was hij actief in de sponsorcommissie en vanaf  2003 bestuurslid van de Stichting Sportpark Molenhoek.
Niet onvermeld mag blijven dat Frits mede aan de wieg heeft gestaan van het G-voetbal in Heythuysen en zich altijd een belangrijk voorvechter hiervan heeft getoond.
Op voetbalgebied is Frits enige jaren leider geweest van het 4e elftal, hetgeen getuigt van het feit dat hij zich niet alleen langs maar ook op het veld inzette voor de vereniging.

Zijn periode als voorzitter van S.V. Heythuysen vervulde hij met overgave en passie. Zijn vrouw Elly was daarin zijn trouwe steun en toeverlaat. Frits wilde er voor iedereen zijn, niks was hem teveel. Hij was als een vader voor de club. Tot zijn afscheid heeft hij zich ten volle gewijd aan het reilen en zeilen van de club. Wij zijn enorm dankbaar voor alles wat hij in al die jaren heeft gedaan voor het voetbal in Heythuysen.

Na zijn voorzitterschap bleef Frits nog actief binnen de vereniging, o.a. bij de VUT-ploeg en ook als vertegenwoordiger van de vereniging in de organisatie van het jaarlijkse Buuttegala. Helaas speelde zijn gezondheid hem steeds meer parten en kon hij daardoor minder vaak zijn gezicht laten zien bij de club.

Recent bereikte hem helaas het vervelende nieuws dat zijn ziekte, die hij eerder met succes had overwonnen, toch weer was teruggekeerd. Daardoor moest hij de club nog verder loslaten, geheel tegen zijn gevoel en wens in.

S.V. Heythuysen verliest met Frits een echte verenigingsman, een vaderfiguur.

Wij wensen zijn echtgenote Elly, zoon Edward, schoondochter Tamara, kleinkind Fabian en de overige familie veel sterkte bij het verwerken van het verlies van hun dierbare Frits. Wij zijn in gedachten bij hen.

Bestuur S.V. Heythuysen