Heythuysen 1 heeft uit tegen nummer twee FC Maasgouw 1 knap en terecht met 1-1 gelijkgespeeld en blijft op de achtste plaats in de rangschikking staan.

Jasper Bergervoet, Damien Korsten, Lars van Hinsberg, Philippe Schonkeren, Ruben Mols, Rick Nelissen, Thijs van Montfort, Siem Schreurs, Martijn Vrenken (Sjoerd v.d. Heuvel), Wouter Bergervoet (Jente Voermans) en Lenn Frenken (Daan Engelen).
Scoreverloop:
0-1 Lenn Frenken (12e minuut) en 1-1 Sjors van Roy (66e minuut).
Scheidsrechter: Kok.
Toeschouwers: 100.
Man of the match: Lars van Hinsberg.

De basiself was op een plaats gewijzigd. In de startopstelling stond Thijs van Montfort ten faveure van de afwezige Maikel Nieskens. De thuisclub had afgelopen donderdag de tweede periode binnengesleept en is derhalve van nacompetitie verzekerd. FC Maasgouw kreeg al snel in de match een uitgelezen kans, maar twee instanties werd deze mogelikheid om zeep geholpen. Heythuysen speelde hierna prima met de thuisclub mee en na ruim 10 minuten kwam men op voorsprong. Een vrije trap van Rick Nelissen leidde tot een gewirwar in het strafschopgebied waarna Lenn Frenken het laatste zetje gaf. FC Maasgouw kwam maar niet in haar gewone spel hetgeen een verdienste voor de Heythuysenaren was. De keren dat men doorkwam was goalie Jasper Bergervoet attent bij de voorzetten. Het bleef bij een verrassende 1-0 voorsprong voor Heitse bij de theepauze. In het tweede bedrijf probeerde FC Maasgouw de bakens te verzetten, maar de aanvallen stranden meestal in schoonheid. De keeper van Heitse moest er aan de pas komen om voor FC Maasgouw de gelijkmaker aan te tekenen. Na een terugspeelbal treuzelde hij te lang zodat zijn trap via Sjors van Roy in het doel verdween. Een domper voor Heitse maar men bleef prima meevoetballen en kreeg twee goede kansen om te scoren. Eerst kopte Rick Nelissen fraai de bal op de buitenkant van de paal en niet veel later schoot Lenn Frenken het leer ook tegen de paal. Aan de overzijde waren er in het strafschopgebied een paar hachelijke momenten, waarvan Heitse een keer geluk had dat de bal niet door de referee op de stip werd gelegd. Vlak voor tijd leek de thuisclub toch nog de winning goal te maken, maar goalie Jasper Bergervoet maakte zijn eerder gemaakte fout met een puike redding goed. Na precies 90 minuten floot de arbiter voor de laatste keer en stond er een terechte 1-1 op het scorebord. De volgende week speelt Heythuysen alweer een uitwedstrijd, nu tegen Swalmen. Komende zaterdag 23 april is het precies 100 jaar geleden dat er voor eerst in clubverband in Heythuysen werd gevoetbald. We kunnen nu de balans opmaken. Uit de statistieken blijkt dat afgerond 58% van de gespeelde competitiewedstrijden van ons standaardteam in de afgelopen 100 jaar werden gewonnen. Ik zou zeggen niet slecht gedaan Heitse. Kijken hoe over 100 jaar deze statistieken zullen uitvallen.

Uitslagen overige wedstrijden klasse Heythuysen 1:
FC Cranendonck – FC Maasgouw   1-2 (donderdag 14 april, inhaalwedstrijd)
Bieslo – Maarheeze   0-1 (zaterdag 16 april, vooruitgespeelde wedstrijd)
DFO’20 – Laar   0-9
Horn – Maarheeze   1-2 (gestaakt wegens zware blessure speler Horn)
FC Cranendonck – FC Oda   2-2
FC Roerdalen – Swalmen   3-0
EMS – Roggel   0-0
DESM – Bieslo   0-2

Stand klasse Heythuysen 1:
1.   Laar 18-54 (93-9)
2.   FC Maasgouw 18-42 (54-21)
3.   Maarheeze 18-41 (56-19)
4.   FC Oda 18-34 (47-23)
5.   FC Cranendonck 18-28 (32-35)
6.   DFO’20 18-23 (23-44)
7.   Swalmen 18-22 (33-41)
8.   Heythuysen 18-22 (26-41)
9.   DESM 18-20 (23-32)
10. EMS 18-18 (31-64)
11. Roggel 17-17 (19-29)
12. Horn 16-12 (17-33)
13. FC Roerdalen 18-12 (25-45)
14. Bieslo 19-11 (17-60)

Heythuysen 3 heeft uit tegen de virtuele koploper Horn 3 met 7-2 verloren. Jeroen Vrenken scoorde tweemaal. Toch waren er nog voldoende kansen om meer treffers te maken.
Heythuysen 4 speelde twee wedstrijden in het paasweekend. Op zaterdag werd er thuis met maar liefst 6-0 van RKSVO 7 gewonnen. De doelpuntenmakers waren Roan v.d. Wal (2x), Cas v.d. Loo (2x), Luuk Buysrogge (1x) en Sep van Neer (1x). Op tweede Paasdag was het kruit verschoten want tegen de ongeslagen koploper RKVB 3 werd met zeer ruime 12-2 cijfers verloren. Stan v.d. Kop en Thomas Graef troffen doel.

De JO19-1 verloor voor de zesde keer op een rij. Uit was HBSV JO19-1 nipt met 1-0 te sterk.
De JO17-1 leed een ruime 6-0 thuisverlies tegen DVO JO17-1. In een gelijkopgaande eerste helft scoorde de gasten een keer. Toen in het tweede bedrijf de 0-2 viel, ging het razendsnel en was er geen houden meer aan.
De JO15-1 kon een helft gelijk tred houden met RKSVN JO15-1. Na een 0-0 ruststand werd er uiteindelijk met 4-0 verloren. Ondanks deze nederlaag was de inzet van de spelers voortreffelijk.
De JO12-1 zegevierde uit in het inhaalduel eenvoudig met 9-3 tegen Sportclub Susteren JO12-1. De treffers kwamen op naam van Matteo van Leeuwen (3x), Siem Quicken (2x), Ties van Heel (1x), Willem Verlinden (1x), Wiebe Joris (1x) en Job Saelmans (1x).

G-VOETBAL:
Het tweede G-team speelde uit met 0-0 tegen ZSV G1 gelijk. Uitblinker aan Heitser zijde was goalie Robert Brouwers.
Het derde G-team leed een 4-2 uitverlies tegen SV Meerssen G1. Joeri Barikjan en Jeroen van Ophoven waren trefzeker.
Het jeugd G-team speelde thuis een toernooitje. Alle drie de wedstrijden werden in winst omgezet. Tegen FC Oda JG1 met 7-2, tegen Maastricht West JG1 met 4-2 en tegen Maastricht West JG2 met 6-4. Al met al een mooi resultaat.