Heythuysen 1 heeft thuis een zwaarbevochten 1-1 gelijkspel tegen de nummer 4 VV Kessel 1 behaald. Een door schorsingen en blessures gehavend Heitse kon tevreden zijn met de puntendeling. Heythuysen blijft wel nog ongeslagen en staat nu op de tweede plaats in de rangschikking.

Jasper Bergervoet, Max Menting (Daan Engelen), Rick Nelissen (Peek Habets), Joey Kluskens, Lars van Hinsberg, Rick Vrenken (Damien Korsten), Idse Prumpeler, Siem Schreurs, Jente Voermans  (Philippe Wetzels), Lenn Frenken en Luuk Deckers.
Scoreverloop:
0-1 Willem Kruijk (22e minuut) en 1-1 Daan Engelen (78e minuut).
Scheidsrechter: L. Vekens (Born).
Toeschouwers: 100.
Man of the match: Jasper Bergervoet.
Pupil van de week: Ties Schreurs (JO11-1).
Wedstrijdbalsponsor: Reuvers Makelaardij.

De opstelling was op een tweetal posities gewijzigd. Rick Nelissen en Joey Kluskens stonden ten faveure van de geschorste Martijn Vrenken en Thijs van Montfort in de startelf. Jan Daamen zat zijn tweede wedstrijd schorsing uit en Tom Peperkamp is nog geblesseerd. Positief was dat Daan Engelen weer beschikbaar was, maar hij startte als reserve en zou in de slotfase toch nog heel belangrijk worden. Hierdoor moest coach Jurgen Geurts puzzelen en stonden er weer eens 2 spelers van boven de dertig in de basis. Op een moeilijk bespeelbaar veld zagen de toeschouwers in de eerste helft veel vechtvoetbal en had Heitse moeite om het spel te maken en was vaak te slordig aan de bal. Vooral als Lenn Frenken aan de bal was gebeurde er iets. Kessel bleef goed mee voetballen en kwam halverwege de eerste helft op voorsprong. Torjäger Willem Kruijk kapte de bal verdienstelijk vrij en schoot het leer in de korte hoek tegen de touwen, 0-1. In de rust werd Jente Voermans door Philippe Wetzels vervangen en Heythuysen moest nu meer risico’s nemen waardoor de uitvallen van de gasten levensgevaarlijk werden. Willem Kruijk bleef een plaag voor de Heitse verdedigers, maar de geboden kansen werden uitstekend door de Heitser goalie Jasper Bergervoet uit het doel geranseld. Een keer had hij geluk dat de paal werd geraakt. Heitse wisselde nog driemaal, waardoor o.a. aanvaller Daan Engelen het strijdtoneel betrad. Heitse werd een aantal keren dreigend waarbij de Kesselse goalie geen zekere figuur sloeg. Ruim 10 minuten voor het einde kwam Heitse dan toch nog langszij. Een prima voorzet van Phillipe Wetzels werd door Daan Engelen getoucheerd en de bal lag in het netje, 1-1. Hierna ging het spel de laatste tien minuten supersnel op en neer, maar het bleef bij een 1-1 gelijkspel. Hiermee kon Heitse het gelukkigste mee zijn. Hierdoor blijft Heythuysen zijn ongeslagen status dit seizoen behouden en staat nu op de tweede plaats. De volgende week speelt men de uitmatch tegen Reuver.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
RKSVN – Swalmen   3-1
Belfeldia – Roggel   2-1
SVC2000 – Haelen   gestaakt wegens een zware blessure
Horn – Reuver    afgelast
FC Roerdalen – Oranje Blauw’15   afgelast

Stand klasse Heythuysen 1:
1e   RKSVN 6-16 (21-2)
2e   Heythuysen 7-15 (10-3)
3e   Haelen 6-13 (16-11)
4e   VV Kessel 6-11  (9-4)
5e   Oranje Blauw’15  5-9 (9-5)
6e   Reuver  5-8 (14-9)
7e   Horn 6-8 (6-7)
8e   FC Roerdalen  6-7 (11-11)
9e   Belfeldia 7-6 (9-23)
10e Roggel 7-5 (11-16)
11e Swalmen  6-3 (6-17)
12e SVC2000  5-0 (2-16)

Heythuysen 3 heeft thuis met 3-1 van DFO’20 4 gewonnen en klimt naar de vierde plaats in de rangschikking. Sjoerd Evers (2x) en Lars “Ronaldo” Frenken (1x) deden het net net van de tegenstander trillen.
Heythuysen 4 heeft het eerste punt van het seizoen behaald. Thuis werd met 2-2 tegen FC Maasgouw 5 remise gespeeld. Lange tijd zag het hier niet naar uit. Na een 2-0 achterstand kwam men dankzij treffers van Daan Caris en Fabian Colbers toch nog ijzersterk terug.
De veteranen speelde thuis knap met 2-2 gelijk tegen Sportclub Leeuwen 35+1. De Roermondenaren hadden tot dusver nog alle wedstrijden gewonnen. Voor het puik spelende vets scoorden Mike Reijnders en Sacha v.d. Ven.

Het meisjesteam leed een zeer ruime 6-0 thuisverlies tegen SV Budel MO15-1. Bij de rust stond de Brabantse formatie al met 5-0 voor. In de tweede helft had Miena Coenen een paar fraaie kansen om te scoren.
De JO13-1 zegevierde thuis dikverdiend met 3-0 tegen Sparta’18 JO13-1. Vince Opbroek (2x) en Deef Schreurs (1x) waren trefzeker.
De JO13-2 behaalde de eerste overwinning van het seizoen. In Echt werd het maar liefst 7-0 voor de Heythuysenaren tegen ST EVV/RIOS’31 JO13-3. Voor het puik spelende JO13-2 scoorden Vinyo v.d. Broek (3x), Daniel Zeray (1x), Stef Konickx (1x), Pim van Goor (1x) en Ghema Al Mahamid (1x).
De JO9-1 won thuis de derby tegen RKSVN JO9-1 met 5-1. Jan Gablik (2x), Rayane Offermans (2x) en Sten Reuvers (1x) waren succesvol.
De JO9-2 leed een ongelukkige 6-5 uitnederlaag tegen SVH’39 JO9-1. Cas Tummers scoorde maar liefst 5 keer.
De JO8-1 verloor thuis na een zeer aantrekkelijke match nipt met 7-6 van SVSH JO8-1. Na een 5-0 achterstand kwam de JO8-1 nog ijzersterk terug in de wedstrijd en kwam uiteindelijk net iets te kort. De goalscoorders waren Joost Niessen (5x) en Bram Bergh (1x).

G-VOETBAL:
Het eerste G-team versloeg uit Willem I met 3-1. “Grote man” was Marvin Aarts met drie treffers.
Het tweede G-team verloor thuis na een spectaculaire wedstrijd met 11-6 tegen Sportclub Susteren G1. De doelpuntenmakers waren Stijn Devos (2x), Stephan de Jong (1x), Roy Klokgieters (1x), Wilma de Bijl (1x) en Kevin Flinsenberg (1x).