Heythuysen 1 heeft de tweede bekerwedstrijd uit tegen 4e klasser Rood Wit’67 1 met 3-2 verloren. De winnende treffer viel in de allerlaatste minuut vanuit buitenspelpositie. De startelf was ongewijzigd, want “never change a winning team”. In het bloedhete Brabantse land (temperaturen van boven de 30 graden) was de thuisclub in de eerste helft de betere ploeg. Rood Wit’67 zakte iedere keer bij balbezit van Heitse in, maar bij Heitser balverlies was er een snelle omschakeling. In de eerste 20 minuten scoorden de thuisclub tweemaal. Gaandeweg de eerste helft kwam Heitse beter in de wedstrijd, maar tot iets tastbaars leverde dat voor de theepauze nog niet op. In het tweede bedrijf was Heythuysen de betere formatie hetgeen vrij snel in de anschlusstreffer resulteerde. Jan Daamen ontfutselde knap in het strafschopgebied de bal van een verdediger en gaf Daan Engelen een niet te missen kans, 2-1. Heitse bleef de dominerende ploeg en kwam dankzij Martijn Vrenken na prima voorbereidend werk van Damien Korsten langszij, 2-2. In de slotfase wilde Heitse nog voor de winst gaan, maar helaas scoorde de thuisclub nog de winning goal. De assistent scheidsrechter van Heitse vlagde voor buitenspel, maar de referee wuifde dit weg. Zo werd een ongelukkige nipte nederlaag geleden waar een gelijkspel beter de verhoudingen in het veld hadden weergegeven.
Nog een woord van dank aan Joey Plas voor het prima vlaggen.

Jasper Bergervoet, Rick Vrenken, Idse Prumpeler, Lars van Hinsberg, Max Menting, Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Jente Voermans, Lenn Frenken, Daan Engelen en Jan Daamen.
Invallers: Tom Peperkamp, Damien Korsten, Thijs van Montfort, Phillip Wetzels en Peek Habets.

Andere wedstrijd in de bekerpoule Heythuysen 1:
RKSVV 1 – FC Oda 1   0-6

Stand:
1e  Rood Wit’67 1   2-6 (6-2)
2e  Heythuysen 1   2-3 (7-3)
3e  FC Oda 1   2-3 (6-3)
4e  RKSVV 1   2-0 (0-11)

De volgende week speelt Heythuysen 1 thuis de derde en laatste bekerwedstrijd tegen 4e klasser FC Oda 1.

Heythuysen 2 won haar eerste bekermatch thuis met 1-0 van Ysselsteyn 3. Matchwinnaar werd speler van het derde Paul Suntjens. Hij trapte het leer via de paal en de goalie in het doel.
Heythuysen 3 speelde uit met 1-1 remise tegen Panningen 5. Veteraan Mike Reijnders scoorde.
Heythuysen 4 leed een 4-1 uitverlies tegen RKSVO 35+1. Luuk Pellemans zette Heitse verdiend in de eerste helft op voorsprong. Nog in het eerste bedrijf kwamen de Ospelnaren langszij. In de tweede helft was de thuisclub beter en zegevierde nog ruim.

De JO17-1 heeft de eerste wedstrijd van fase 1 thuis met 3-0 van SVC2000 JO17-1 verloren. De gasten uit Roermond waren net iets beter en efficiënter. Mooi was het eerbetoon voor aanvang van de match toen er een minuut in acht werd genomen ter nagedachtenis aan het overlijden van ons oud-voorzitter en erelid Frits Colbers.
De JO15-1 leed een ongelukkige 3-2 uitnederlaag tegen ST EVV/RIOS’31 JO15-1. Na een 2-0 achterstand kwam men sterk terug. Bij een 2-2 stand leek Heitse de winnende treffer te hebben gescoord, maar de treffer werd helaas om onbegrijpelijke redenen afgekeurd. Even later scoorde de thuisclub de beslissende goal. Noah Coolen (strafschop) en Tuur Lemmens waren trefzeker.
De MO15-1 versloeg thuis Brevendia MO15-1 met 2-1 dankzij twee doelpunten van Isis Peeters in de eerste helft.
Voor het eerst neemt een JO14-1 deel aan de competitie. Hun eerste wedstrijd werd thuis glansrijk met 7-1 tegen ST FC Roerdalen/SVH’39 JO14-2 gewonnen. De doelpuntenmakers waren Maarten van Putten (3x, waarvan een pingel), Mido Younis (2x), Willem Verlinden (1x) en Ties van Heel (1x). Ook werden nog eens 4 goals van de Heythuysenaren afgekeurd.
De Jo13-1 verloor uit met 4-1 van HBSV JO13-1. Bij de rust stond de JO13-1 nog meer 1-0 voor door een treffer van Deef Schreurs. In het tweede bedrijf waren de thuisclub duidelijk sterker.
De JO13-2 speelde de afgelopen week tweemaal. Donderdags werd er thuis ruim met 10-0 van DFO’20 JO13-1 verloren. Zaterdags ging het een heel stuk beter. Uit tegen Leveroy JO13-1 kwam de JO13-2 op een 3-0 voorsprong door goals van Pim van Goor, Daniel Zeray en Dinand Bergmans. Helaas kon men dit vasthouden en werd er uiteindelijk toch nog met 4-3 verloren.
De JO11-1 was een maatje te klein tegen FC Oda JO11-1 en leed een 13-2 nederlaag. Ties Schreurs en Sven Geerards scoorden.
De JO10-1 speelde uit een goede match tegen FC Roerdalen JO10-2. Na 50 minuten stond er een 7-4 nederlaag op het scorebord. Rens Thijssen (2x), Pim Gerits (1x) en Joris van Pamelen (1x) waren trefzeker.
De JO9-1 speelden de afgelopen week tweemaal. Woensdag behaalde men uit tegen SVC2000 JO9-2 een monsterscore. Het werd 18-1 voor Heitse. De treffers kwamen op naam van Sten Reuvers (7x), Rayane Offermans (4x), Rafaël Scheerhoorn (3x), Stijn Mattheeuwse (1x), Nataniel Rojewski (1x), Teun Beckers (1x) en Jan Gablik (1x). Zaterdags werd er thuis met 5-5 tegen RKSVN JO9-1 gelijkgespeeld. Sten Reuvers (2x), Rafaël Scheerhoorn (1x), Jan Gablik (1x) en Teun Beckers (1x) waren succesvol.
De JO9-2 had thuis geen kind aan RKVB JO9-1 en zegevierde met 16-1. De goalscoorders waren Luuk Lodewijks (8x), Tren Geenen (4x), Sam Lodewijks (2x), Ravi Tan (1x) en Cas Tummers (1x). Maar nog gaver was dat Luuk, Tren en Sam mooie assists gaven en door het hele team hard werd gewerkt. Ook zag het publiek mooie reddingen van de Heitser doelmannen. Top!
Ook de JO8-1 speelde de afgelopen week twee keer. Beiden matchen werd nipt en in doelpuntrijke duels verloren. Woensdag werd er met 7-5 van Neerkandia JO8-1 verloren. Dean Reijnders (2x), Jax Konickx (1x), Joost Niessen (1x) en Angesom Zeray (1x) troffen doel. Zaterdags werd uit met 7-6 nederlaag tegen Brevendia JO8-1 geleden. Devin Timmermans (3x), Dean Reijnders (2x) en Angesom Zeray (1x) deden het net van de tegenstander trillen.