Op uitnodiging van VVV-Venlo reisden 50 leden van S.V. Heythuysen vrijdagavond in een volgepakte bus af naar stadion De Koel voor de wedstrijd tegen FC Emmen. Vijf van onze talenten mochten in de rust van de match meedoen aan het latjetrappen. Mooi om te zien dat de animo onder onze leden zo groot was dat wel twee bussen gevuld konden worden.

Busreis naar VVV Venlo
Op de heenweg zat de sfeer er dan ook al snel goed in. Dat bleef, net als het gevaar van enkele snel naderende lantaarnpalen, niet onopgemerkt bij de buschauffeur. Bij aankomst in Venlo werd de gezelligheid in en rondom het stadion opgezocht. Bovenaan de steile trappen zorgde zanger Mike Kanders met zijn performance van ‘De Engelbewaarder’ voor het hoogtepunt in de 1e helft van de avond.

In de rust was het grote moment daar: Jens Mulder, Vinn Nelissen, Deef Schreurs, Mick van Beek en Stan van Horne mochten vanaf 11 meter aanleggen voor het latjetrappen. Het luide gejuich van onze meegereisde supporters werd daarbij massaal ondersteund door de fanatieke aanhang van VVV. Onze jongens waren ogenschijnlijk niet, of nauwelijks, onder de indruk van de ambiance: de blauwwitte spetters vlogen links en rechts van de lat. Klasse gedaan mannen!

Geïnspireerd door de talenten van SV Heitse toonde ook VVV in 2e helft zijn klasse; Michalis Kisodis en Pepijn Doesburg zorgden voor de winnende treffers. Na de wedstrijd liet de coach van FC Emmen Fred Grim voor de camera’s zien zichtbaar teleurgesteld te zijn. Niet alleen de prestatie van zijn team, maar ook de arbitrage ontstemde de coach. Fredje liep na afloop dan ook grimmig naar de arbiter toe om verhaal te halen. De arbiter was duidelijk niet gediend van de verhalenmaker en vroeg aan Fred of hij nog in sprookjes geloofde. Verbouwereerd verscheen Fred daarna weer terug voor de camera: “Schiet mij maar lek. Deze heren van de arbitrage zijn verbaal ook niet zo sterk en zijn gewoon blij dat ze naar boven kunnen lopen”. Bij het horen van de reactie van de coach verschoot de razende reporter zich even en dacht: “Wat een calimero gedrag! Dat zo ons nou nooit gebeuren, want S.V. Heitse det zeen wae same!