Heythuysen 1 heeft de uitwedstrijd tegen nummer 5 van ranglijst Reuver 1 met 1-1 gelijkgespeeld. Op basis van de tweede helft had een zege er zeker ingezeten. Door dit resultaat blijft Heitse op de tweede plaats in de rangschikking staan.

Jasper Bergervoet, Max Menting (Rick Vrenken), Idse Prumpeler, Lars van Hinsberg, Tom Peperkamp (Jente Voermans) , Thijs van Montfort, Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Lenn Frenken, Daan Engelen en Philippe Wetzels (Jan Daamen).
Scoreverloop:
0-1 Jan Daamen (52 minuut) en 1-1 Ivo Sillen (82e minuut).
Scheidsrechter: T. Meulenbroek (Gemert).
Toeschouwers: 100.
Man of the match: Siem Schreurs.

De opstelling was op een vijftal plaatsen gewijzigd. De schorsingen waren afgelopen en Daan Engelen en Tom Peperkamp waren ook weer wedstrijdfit. In de aanval kreeg Philippe Wetzels de voorkeur boven Jan Daamen. Op een zwaar bespeelbaar veld begon Heitse prima aan de match en was in de beginfase via Daan Engelen dreigend. In een verder gelijkopgaande eerste helft waren de kansen zeer schaars voor de beide doelen. De verdediging van Heitse stond, zoals het gehele seizoen tot dusver, weer als vanouds prima. Aanvallend had Heitse moeite om echte kansen te crëeren. Men kreeg een aantal corners en vrije trappen, maar helaas was de voorzetting telkens minder. De thuisclub was ook een paar keer dreigend voor het doel, maar de geboden kansen waren niet aan de voorwaartsen besteed. in de slotfase van het eerste bedrijf kreeg de thuisclub nog drie gele kaarten aan de broek. Het bleef bij 0-0 gelijkspel bij de rust. De statistiek wijst uit dat Heitse in de laatste 6 competitiewedstrijden telkens niet in de eerste helft heeft gescoord. Na de theepauze begon de thuisclub beter en had een tweetal schotkansen, maar deze werden  beide ruim naast geschoten. In de 52 minuut kwam Heitse op voorsprong na een razendsnelle omschakeling waarin de Reuverse verdediging geen antwoord had. Een splijtende pass van Thijs van Montfort bereikte Daan Engelen welke op snelheid lag. Daan Engelen gaf invaller Jan Daamen een niet te missen kans en deze werd dus dan ook benut, 0-1. Nu moest de thuisclub meer risico’s nemen en de Heythuysenaren waren op de tegenaanvallen een paar keer dichtbij de tweede treffer. Jan Daamen schoot het leer voor de goalie naast het doel, Max Menting trapte na prima doorzetten de bal in het zijnet en ook Daan Engelen was met een schot dichtbij een goal. Een kleine tien minuten voor tijd kwam Reuver toch nog langszij. Een schot kon goalie Jasper Bergervoet prima pareren, maar de rebound werd door aanvaller Ivo Sillen tegen het netje getrapt, 1-1. In de slotfase speelden beide teams nog op de volle winst, maar gescoord werd er niet meer. Al met een 1-1 gelijkspel waar op basis van het tweede helft een overwinning zeer zeker tot mogelijkheden had behoord. Na de eerste vier wedstrijden te hebben gewonnen, is dit nu het vierde gelijkspel op rij. Positief is dat Heitse nog altijd ongeslagen is en maar twee minder heeft dan koploper RKSVN. De volgende week speelt Heitse thuis tegen DES Swalmen.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
Reuver – RKSVN   2-2 (donderdag 16 november)
Swalmen – SVC2000   4-1 (donderdag 16 november)
Haelen – RKSVN   0-0
Oranje Blauw’15 – Belfeldia   1-2
VV Kessel – FC Roerdalen   1-1
Swalmen – Horn   1-3
Roggel – SVC2000   afgelast

Stand klasse Heythuysen 1:
1e   RKSVN 8-18 (23-4) winnaar 1e periode
2e   Heythuysen 8-16 (11-4)
3e   Haelen 7-14 (16-11)
4e   VV Kessel 7-12  (10-5)
5e   Horn 7-11 (9-8)
6e   Reuver 7-10 (17-12)
7e   Oranje Blauw’15  6-9 (10-7)
8e   Belfeldia 8-9 (11-24)
9e   FC Roerdalen  7-8 (12-12)
10e Swalmen 8-6 (11-21)
11e Roggel 7-5 (11-16)
12e SVC2000  6-0 (3-20)

De dames speelden afgelopen vrijdag in Beesel weer viertal wedstrijden. Er werd 2 keer gewonnen (met 2-1 van FC Maasgouw VR18+2 en met 4-2 van
VV HEBES VR18+1) en tweemaal verloren (met 1-0 van Roggel VR18+1 en 3-0 van Bieslo VR18+2). Al met al een prima resultaat.

De JO15-1 heeft ook de derde wedstrijd van fase 3 in winst kunnen omzetten. Thuis werd het eveneens nog ongeslagen MBC’13 JO15-1 met 4-1 verslagen door treffers van Tuur Lemmens, Noah Coolen (een prima kopbal na een puike voorzet van Syl van Goor), Daan Konickx en Lars Stakenborg.
Het meisjesteam leed een 6-0 uitverlies tegen Stiphout Vooruit MO15-1. De Helmondse meiden waren een maatje te groot.
De JO14-1 verloor uit met 2-0 van Blerick JO14-1. De thuisclub was net iets doortastend en efficiënter voor het doel.
De JO13-2 versloeg thuis hekkensluiter Sportclub Irene JO13-6 zeer overtuigend met 10-0. De doelpuntenmakers waren Lois Schmitz (3x), Daniel Zeray (2x), Dinand Bergmans (1x), Pim van Goor (1x), Vinyo v.d. Broek (1x), Fenne Swarts (1x) en Ghema Al Mahamid (1x).
De JO11-1 speelde thuis een zeer aantrekkelijke derby tegen RKVB JO11-1. Het werd uiteindelijk een 4-4 gelijkspel. Tim Respen scoorde driemaal en Giovanni Hendrikx maakte in de slotfase de verdiende gelijkmaker.
De JO10-1 zegevierde thuis ruim met 10-3 over FC Oda MO10-1 en blijft ongeslagen in fase 3. De treffers kwamen op naam van Pim Gerits (2x), Rens Thijssen (2x), Dani Overmans (2x), Joris van Pamelen (1x), Tuur Meewis (1x), Raf Ceelen (1x) en was een own goal.
De JO9-1 verloor uit van het sterke Merefeldia JO9-1.
De JO9-2 was thuis met 8-4 te sterk voor Swalmen JO9-2. Luuk Lodewijks (4x), Sam Lodewijks (2x), Cas Tummers (1x) en Spyridon Sirinidis waren trefzeker.
De JO8-1 won uit knap met 5-2 van Merefeldia JO8-1. Joost Niessen (3x), Angesom Zeray (1x) en Jax Konickx (1x) troffen doel.
De mini’s speelden wedstrijdjes in Beegden bij VV HEBES. Heitse nam deel met 3 teams welke de toeschouwers weer de nodige staaltjes voetbal lieten zien.

G-VOETBAL:
Het tweede G-team verloor thuis kansloos met 9-0 van FC ODA G3.