Heythuysen 1 heeft de eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen FC Roerdalen 1 met 2-0 gewonnen en blijft derhalve ongeslagen en nog zonder tegentreffers. Door dit resultaat staat Heitse nu op de derde plaats in de ranglijst met evenveel punten als koploper RKSVN.

Jasper Bergervoet, Rick Vrenken (Damien Korsten), Lars van Hinsberg, Idse Prumpeler, Tom Peperkamp, Thijs van Montfort, Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Jan Daamen (Jente Voermans), Lenn Frenken en Daan Engelen (Max Menting).
Scoreverloop:
1-0 Martijn Vrenken (45e minuut, strafschop) en 2-0 Lenn Frenken (79e minuut).
Scheidsrechter: P. Berben
Toeschouwers: 100.
Man of the match: Siem Schreurs.
Pupil van de week: Rayane Offermans (JO9-1).

Kort wedstrijdverslag:
De opstelling was natuurlijk ongewijzigd. Coach Jurgen Geurts weet natuurlijk ook dat geldt  “never change a winning team”. Na de zege van afgelopen week was het zaak om deze lijn ook tegen promovendus FC Roerdalen door te zetten. De gasten startten echter  beter aan de wedstrijd en hadden in de beginfase een licht overwicht en waren een paar keer dreigend. Hierna kwam Heitse beter in de wedstrijd. Een prima voorzet van Daan Engelen werd niet goed beoordeeld. Jan Daamen had na slecht uitverdedigen van de gasten een uitgelezen kans, maar zijn schuiver verdween over het doel. Ook Martijn Vrenken was met een kopbal gevaarlijk. In de laatste minuut van de eerste helft kreeg Heythuysen een strafschop. Na een hoekschop werd volgens de referee een speler van Heythuysen onreglementair vastgehouden in het strafschopgebied. De toegekende pingel werd feilloos door Martijn Vrenken binnengetrapt, 1-0. In de tweede helft zagen de toeschouwers een aandringend FC Roerdalen welke meer balbezit had, maar slechts sporadisch gevaarlijk was. Een paar kopballen waren dreigend, maar vlogen naast het doel. Heythuysen kwam er ook niet goed uit zodat de wedstrijd veel middenveld spel opleverde. Tien minuten viel de beslissing. Na een voortreffelijke uittrap van captain en goalie Jasper Bergervoet belandde de bal bij Lenn Frenken die het leer uiterst beheerst tegen de touwen trapte. De wedstrijd was beslist. De scheidsrechter liet nog ongeveer tien minuten naspelen, maar echt gevaarlijk werd het niet meer voor het Heitser doel. De tweede overwinning van het seizoen was een feit en na tweede wedstrijden heeft Heitse nog altijd geen tegentreffer hoeven te incasseren. De seizoenstart is fantastisch. De volgende week speelt Heythuysen uit tegen Belfeldia.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
RKSVN – SVC2000   7-0
VV Kessel – Haelen   5-1
Swalmen – Roggel   3-1
Horn – Belfeldia   2-0
Reuver – Oranje Blauw’15   0-4

Stand klasse Heythuysen 1:
1e   RKSVN 2-6 (12-0)
2e   VV Kessel 2-6 (7-1)
3e  Heythuysen 2-6 (5-0)
4e   Oranje Blauw’15 2-3 (4-3)
5e   Horn 2-3 (3-2)
6e   Haelen 2-3 (5-5)
7e   FC Roerdalen 2-3 (2-3)
8e   Swalmen 2-3 (3-5)
9e   Roggel 2-1 (4-6)
10e Reuver 2-1 (3-7)
11e Belfeldia  2-0 (0-7)
12e SVC2000 2-0 (0-9)

Heythuysen 2 heeft de eerste thuismatch tegen SCH’39 2 met 2-1 verloren. Na een 0-0 ruststand scoorde Jente Voermans de 1-0 voor Heitse, Hierna ging het helaas nog finaal fout voor het second.
Heythuysen 3 verloor thuis na een beroerde eerste helft met 7-1 van MMC Weert 4. Bij de rust stonde de gasten al met 6-0 voor. Toch werd het mooiste goal door Heythuysen gescoord. Vanaf 50 meter scoorde Paul Suntjens zeer fraai.
Heythuysen 4 leed een zeer ruime 8-2 thuisverlies tegen FC Roerdalen 4. Cas v.d. Loo en Pelipe “de witte” Theelen deden het net van de tegenstander trillen.
De veteranen speelde thuis met 3-3 gelijk in de derby tegen Roggel 35+1. Na een 2-0 achterstand kwamen de veteranen dankzij treffers van John Moors en Sacha v.d. Ven terug tot 2-2. Hierna scoorde Roggel de 3-2, maar vlak voor tijd maakte Maarten Reuvers rechtstreeks via een corner de gelijkmaker.

JEUGD:
De JO14-1 blijft het uitstekend doen in fase 1. Ook de vierde match werd in winst omgezet. Na een 1-0 achterstand bij de rust tegen Veritas JO14-1 kwam men in het tweede bedrijf ijzersterk terug dankzij treffers van Siem Quicken en Matteo van Leeuwen. De laatste goal viel vlak voor tijd. De volgende week staat de absolute topper op het programma. Dan speelt de JO14-1 uit tegen het eveneens ongeslagen SHH JO14-2, aanvang wedstrijd is 12.00 uur.
De JO13-1 leed een 5-1 uitnederlaag tegen SJO PEC’20 JO13-1. Bij de ranjapauze stonden de Heythuysenaren al met 4-0 achter. In de tweede helft scoorde Deef Schreurs de enige goal voor Heitse.
De JO13-2 verloor thuis met 6-0 van RKSVO JO13-1. Na een 5-0 achterstand bij de rust speelde de JO13-1 in het tweede gedeelte aardig mee met de Ospelnaren.
De JO11-1 leed een ruime 10-0 thuisverlies tegen Sportclub Susteren JO11-1. In de beide helften scoorden de gasten vijfmaal. In het begin van de tweede helft waren er diverse kansen voor de JO11-1 om te scoren.
De JO10-1 verloor uit met 10-3 van de ongeslagen koploper Horn JO10-1. Tuur Meewis (2x) en Joris van Pamelen (1x) waren trefzeker.
De JO9-1 behield haar ongeslagen status door thuis met 12-2 van Blerick JO9-1 te winnen. De doelpuntenmakers waren Stijn Mattheeuwse (5x), Jan Glabik (3x), Sten Reuvers (2x), Rayane Offermans (1x) en Quin Clephas (1x).
De JO9-2 verloor thuis ruim met 11-3 van Eindse Boys JO9-1. Tren Geenen (1x), Luuk Lodewijks (1x) en Sam Lodewijks (1x) troffen doel.
De JO8-1 behaalde de tweede opeenvolgende overwinning. In Weert werd DESM JO8-1 met 7-2 opzij gezet. De goalscoordes waren Joost Niessen (3x), Angesom Zeray (2x), Devin Timmermans (1x) en Dean Reijnders (1x).

G-VOETBAL:
Het tweede G-team leed thuis na een zeer aantrekkelijke match een 6-2 verlies tegen Venlosche Boys G2. Stef Kist en Roy Klokgieters scoorden.