Heythuysen 1 heeft ook de laatste wedstrijd van het seizoen verloren. Thuis tegen EMS 1 werd de wedstrijd in de eerste tien minuten weggegeven. Toen keek Heitse tegen een 2-0 achterstand aan, hetgeen ook de eindstand zou worden. Hierdoor blijft EMS in de 4e klasse en eindigt het seizoen van Heitse in mineur. Uit de laatste zeven wedstrijden werd slechts een punt behaald. Na afloop van de match werd er van coach Brahim Akechtabou en zijn assistent Maurice Schonkeren afscheid genomen. Beiden dank voor jullie bewezen diensten.

Jasper Bergervoet, Damien Korsten, Philippe Schonkeren, Sjoerd v.d. Heuvel, Ruben Mols, Rick Nelissen, Siem Schreurs, Martijn Vrenken (Stijn Briels), Jente Voermans (Bart Drenth), Wouter Bergervoet en Lenn Frenken (Daan Engelen).
Scoreverloop:
0-1 Jeremy Fermont (3e minuut) en 0-2 Jeremy Fermont (9e minuut).
Scheidsrechter: Vekens (Born).
Toeschouwers: 50.
Man of the match: (geduldig) publiek van Heitse.
Speler van de week: Dinand Bergmans (JO10-1).
Speler van het seizoen: 1e Siem Schreurs, 2e Lars van Hinsberg en 3e Martijn Vrenken.

Kort wedstrijdverslag:
De opstelling was voor de laatste match van het seizoen op een drietal plaatsen gewijzigd. Jasper Bergervoet stond weer in het doel en verder hadden captain Philippe Schonkeren en aanvaller Jente Voermans een basisplaats. De wedstrijd stond in het teken van het afscheid van coach Brahim Akechtabou en zijn assistent Maurice Schonkeren. Verder speelde Philippe Schonkeren zijn (voorlopig) laatste match daar hij het komend seizoen zijn geluk bij kampioen Laar gaat beproeven. Het begin van de wedstrijd was desastreus voor de Heythuysenaren. Binnen tien minten stond men al met 2-0 achter. Na drie minuten kopte Jeremy Fermont de 1-0 tegen de touwen en in de negende minuut werd de bal in twee instanties door dezelfde speler binnengeschoten. Beide keren zag de Heitser verdediging er niet al te best uit. Heitse was op achtervolgen aangewezen, maar het spel was te slordig. Alleen Jente Voermans kreeg een niet te missen kans, maar hij miste. Zo bleef het bij een 2-0 achterstand bij de theepauze. In de tweede helft was Heitse de bovenliggende partij, maar opnieuw werd er enkele grote kansen gemist. Ditmaal waren Wouter Bergervoet en invaller Bart Drenth dichtbij een treffer. Naarmate de tweede helft vorderde, werd het spel minder van de Heythuysenaren. Het geloof in de ommekeer verdween langzamerhand en zodoende bleef de 2-0 zege voor de Roermondenaren op het scorebord staan. Hierdoor handhaafde EMS zich en eindigde het afscheid van het duo Brahim en Maurice helaas in mineur. Beiden had beter verdiend voor het werk wat ze in Heitse 1 hadden gestopt. Na afloop werden Brahim en Maurice terecht voor hun bewezen diensten bedankt. Middenvelder Siem Schreurs haalde de meeste punten als Most Value Payer of the Year voor Lars van Hinsberg en Martijn Vrenken. Heythuysen eindigde ondanks het mindere spel op het eind van het seizoen op de negende plaats. Op naar het nieuwe seizoen onderleiding van Jurgen Geurts. Hopelijk zal het nieuwe elan dan boekdelen spelen.

Uitslagen overige wedstrijden klasse Heythuysen 1:
Laar – FC Roerdalen   6-1
Maarheeze – Roggel   1-0
FC Maasgouw – Horn   4-0
FC Oda – DESM  1-1
FC Cranendonck – Bieslo   0-0
Swalmen -DFO’20   4-0

Eindstand klasse Heythuysen 1:
1.   Laar 26-78 (136-14) KAMPIOEN
2.   Maarheeze 26-62 (80-28) NACOMPETITIE
3.   FC Maasgouw 26-61 (79-32) NACOMPETITIE
4.   FC Oda 26-50 (62-32) NACOMPETITIE
5.   FC Cranendonck 26-37 (42-47)
6.   Swalmen 26-35 (50-57)
7.   Horn 26-30 (37-49)
8.   DFO’20 26-29 (34-67)
9.   Heythuysen 26-26 (37-63)
10. DESM 26-25 (31-46)
11.  EMS 26-22 (43-98)
12. Roggel 26-21 (24-48)
13. FC Roerdalen 26-21 (35-61) NACOMPETITIE
14. Bieslo 26-18 (24-72) DEDRAGATIE

Heythuysen 3 heeft thuis de laatste competitiewedstrijd eenvoudig met 7-1 van Veritas 5 gewonnen. Na een 1-0 achterstand scoorde Rob Geenen uit een corner van Jeroen Driessen de gelijkmaker. Even later maakte Jeroen Driessen rechtstreeks uit een hoekschop de 2-1 wat tevens de russtand was. In de tweede helft was Heitse duidelijk de betere ploeg. Eerst werd er afscheid van spits Rob Geenen genomen. Onder luid applaus verliet Rob het veld. Rob gaat het komend seizoen bij de veteranen spelen. Vervolgens werd er in het tweede bedrijf nog vijfmaal door het derde gescoord. De doelpuntenmakers in de tweede helft waren Sjoerd Evers (3x), Max Menting (1x) en Guus van Dalen (1x). Na afloop werd er ook afscheid van Tim Cillekens (gaat naar de veteranen) en Noel Vaessen (stopt) genomen. Hierdoor eindigt het derde precies in de middenmoot op de zesde plaats. Dankzij deze ruime winst heeft men nipt (+1) een positief doelsaldo behaald.

JEUGD:
De JO15-1 heeft haar laatste competitiewedstrijd uit kansloos met 8-0 van ST SVH’39/FC Roerdalen JO15-2 verloren en eindigt de competitie op een negende plaats.

G-VOETBAL:
Geen programma.