De thuiswedstrijd van Heythuysen 1 is na 74e minuten gestaakt wegens een zware blessure van een speler van Swalmen 1. Hij moest met de ambulance naar ziekenhuis worden vervoerd. We wensen hem heel veel sterkte.
De stand was op dat moment 5-2 in het voordeel van de Heythuysenaren. Of de wedstrijd nog wordt uitgespeeld of dat de uitslag 5-2 blijft, is nog niet bekend.

Jasper Bergervoet, Tom Peperkamp, Rick Nelissen, Thijs van Monfort, Ruben Mols, Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Daan Engelen, Lenn Frenken, Jente Voermans (Lars van Hinsberg) en Wouter Bergervoet.
Scoreverloop:
1-0 Wouter Bergervoet (9e minuut), 2-0 Martijn Vrenken (15e minuut), 3-0 Daan Engelen (24e minuut), 3-1 Wout Rutten (32e minuut), 3-2 Wout Rutten (56e minuut), 4-2 eigen goal (62 minuut) en 5-2 Wouter Bergervoet (67e minuut).
Scheidsrechter: Vervoort (Melick)
Toeschouwers: 100
Man of the match: Wouter Bergervoet.

De opstelling was op een plaats gewijzigd. Daan Engelen stond ten faveure van Idse Prumpeler in de basis. Voor Swalmen is Heitse een angstgegner. De uitwedstrijd werd in het begin van het seizoen met 5-1 door Heythuysen gewonnen. De laatste twee wedstrijden startte Heitse slecht aan de match. Maar vandaag zagen we het vertrouwde beeld van dit seizoen. Heythuysen begon ijzersterk aan de wedstrijd. Nadat de eerste kopkans voor de gasten was, scoorde Heitse binnen de 10 minuten de openingstreffer. De herboren Wouter Bergervoet trapte het leer bijzonder fraai met zijn linkerkant tegen de touwen. Nog binnen het kwartier werd de score verdubbeld door Martijn Vrenken die uiterst attent reageerde op de afvallende bal, 2-0. Daan Engelen maakte er in de 24e minuut 3-0 van na een prima assist van Jente Voermans. Toch gaven de gasten niet op en na ruim een half uur spelen scoorde hun beste speler Wout Rutten de anschlusstreffer, 3-1. Heythuysen bleef bij razendsnelle tegenaanvallen gevaarlijk. Een schot van kwelgeest Wouter Bergervoet belandde op de paal. In de tweede helft waren de gasten in de beginfase de betere ploeg en na ruim 10 minuten werd het weer spannend. Een te korte terugspeelbal werd andermaal door Wout Rutten binnengetrapt. Toch durfde Swalmen hierna niet vol op de aanval te gaan omdat men beduusd was voor de snelle counters van Heitse. In de 62e minuut was de marge weer twee. Na een prima actie en voorzet van Daan Engelen werd de bal in het eigen doel geschoten. Hierna kreeg Thijs van Montfort op zijn heupen. Als een ware turbo ging hij aan de rechterkant vandoor. Zijn voorzet werd door Wouter Bergervoet in het doel geschoten. De wedstrijd was definitief beslist. In de 74e minuut raakte een speler van Swalmen zwaar geblesseerd. Direct was te zien dat het ernstig was. Een ambulance werd opgeroepen. Gelukkig was deze snel ter plaatse en kon de zeer ongelukkige speler naar het ziekenhuis worden vervoerd. We wensen hem zeel veel sterkte toe. De wedstrijd werd natuurlijk gestaakt. Hoe verder is nog even afwachten. De volgende week speelt Heythuysen de uitwedstrijd tegen Grashoek, de enigste ploeg welke Heitse een thuisnederlaag toebracht.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
Haelen-Horn   1-0
HBSV-RKVB   5-0
Reuver-Grashoek   3-1
Panningen-DFO’20   afgelast
Roggel-VV Kessel   afgelast
BEVO-TSC’04   afgelast

Stand klasse Heythuysen 1 (uitslag Heitse meegerekend):
1e   Haelen 17-38 (43-26)
2e   HBSV 17-36 (37-18)
3e   Panningen 16-35 (41-13)
4e   Heythuysen 17-30 (34-26)
5e   Swalmen 17-28 (40-30)
6e   BEVO 16-27 (32-17) winnaar 1e periode
7e   TSC’04 16-23 (26-28)
8e   Grashoek 17-22 (27-28)
9e   Reuver 17-20 (28-30)
10e DFO’20 16-18 (27-28)
11e  Horn 17-18 (22-30)
12e  Roggel 16-16 (20-29)
13e  VV Kessel 16-11 (15-27)
14e  RKVB 17-2 (8-70)

Heythuysen 3 heeft de thuisderby tegen Roggel 4 met 4-0 verloren. Bij de theepauze stond het nog 0-0, maar in het tweede bedrijf ging het alsnog finaal mis.
Heythuysen 4 speelde thuis tegen SSE 3 geen goede wedstrijd. Toch waren er een aantal kansen om te scoren. Deze werden allen gemist en in de slotfase kreeg men hiervoor de rekening gepresenteerd. SSE 3 scoorde de winnende treffer.
De veteranen zijn niet te stoppen. Thuis werd FC Oda 35+2 simpel met 5-1 verslagen door goals van Luc Boonen (2x), Arjan Hanssen (1x, na een prachtige solo), Mike Reijnders (1x) en Maarten Reuvers (1x). Hierdoor blijven de vets de fiere koploper.

De JO19-1 verloor thuis met 2-1 van BAVOS JO19-1. Na een 1-0 achterstand scoorde Thomas Graef uit een strafschop de gelijkmaker. In het tweede bedrijf werd een fout in de Heitser defensie genadeloos door de gasten afgestraft.
De JO15-1 is nog altijd ongeslagen in de voorjaarsreeks. Thuis werd Blerick JO15-2 met 2-1 verslagen. Tuur Lemmens scoorde tweemaal, waarvan de winning goal uit een pingel.
Het meisjesteam leed een 5-1 thuisverlies tegen ST DOSL/RKSV Heeze MO13-1. In de tweede helfy scoorde Miena Coenen de enige Heitser treffer.
De JO11-1 zegevierde uit eenvoudig met 10-1 over ST EVV/RIOS’31 JO11-1. De doelpuntenmakers waren Wessel van Rooijen (3x), Dinand Bergmans (2x), Ymke Boelens (2x) en Finn Ververs (2x). Het was een prima teamprestatie.
De JO9-1 speelde uit met 3-3 remise tegen SV Laar JO9-4. Driemaal kwam Heythuysen op voorsprong maar telkens kwam de thuisclub terug. Pim Gerits, Dani Overmans en Joris van Pamelen waren trefzeker.

G-VOETBAl:
Het eerste G-team heeft thuis de topper tegen Fortuna Sittard met 1-1 gelijkgespeeld. Beide teams had nog alle wedstrijd tot dusver gewonnen. In de eerste helft kwam Heitse dankzij een treffer van captain Marvin Aarts op een 1-0 voorsprong. In de tweede helft kwam de gasten toch nog langszij.