Heythuysen 1 heeft de laatste uitwedstrijd van het seizoen tegen degradatiekandidaat FC Roerdalen met 3-1 verloren. Een wederom pover spelend Heitse scoorde pas in de laatste minuut het enige doelpunt. Zo lijkt de competitie als de bekende nachtkaars uit te gaan. In de laatste zes wedstrijden werd slechts een punt behaald. Hierdoor zakt Heitse naar de negende plaats in de rangschikking.

Martin Schreurs, Damien Korsten, Ruben Mols, Rick Nelissen (Bart Drenth), Stijn Briels (Jente Voermans), Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Sjoerd v.d. Heuvel, Daan Engelen (Sil Backus), Wouter Bergervoet en Lenn Frenken (Philippe Wetzels).
Scoreverloop:
1-0 Bram Offerman (45e minuut), 2-0 Renee Pex (57e minuut), 3-0 Renee Pex (60e minuut) en 3-1 Martijn Vrenken (90e minuut, strafschop).
Scheidsrechter: Crijns (Kerkrade).
Toeschouwers: 50.
Man of the match: Siem Schreurs.

De opstelling was wegens allerlei omstandigheden op vier plaatsen gewijzigd. De meest in het oog springend wijziging was dat good old Martin Schreurs het doel verdedigde. Heitse miste wegens een blessures een aantal verdedigers. FC Roerdalen moest winnen voor klassenbehoud en begon duidelijk geïnspireerder als de Heythuysenaren. Dit leverde een aantal hachelijke momenten voor het Heitser doel op. Twee keer moest een bal van de lijn worden gehaald. Verder belandde een bal via goalie Martin Schreurs op de lat en werd ook nog een treffer van de thuisclub wegens buitenspel afgekeurd. Heythuysen was gevaarlijk met een kopbal van Wouter Bergervoet en een afstandsknal van Martijn Vrenken. Beide keren redde de goalie van FC Roerdalen prima. In de laatste minuut van de eerste helft kwam de thuisclub op voorsprong. Een prima genomen corner werd door Bram Offerman tegen de touwen gekopt, 1-0. Na rust probeerde Heitse de bakens te verzetten, maar de overtuiging en de wil om te winnen ontbrak. Snel was de match definitief beslist door twee treffers van Renee Pex in de 57e en 60e minuut, waar de Heitser verdediging niet goed uitzag. Heythuysen wisselde nog viermaal in de tweede helft. Twee jeugdspelers (Sil Backus en Philippe Wetzels) kwamen het veld in. Het duel sleepte zich naar het eind toe. De thuisclub hoefde niet meer en Heitse kon nauwelijks gevaar stichten. In de allerlaatste minuut kreeg Heitse een pingel nadat Martijn Vrenken door de keeper werd weggeduwd. Martijn Vrenken trapte zelf het leer binnen, 3-1. Hierna floot de jonge referee direct af en won de formatie van ons oud trainer Wil Bongers terecht met 3-1. Nogmaals dank aan Martin Schreurs voor het uithelpen. Bij Heitse zit er momenteel duidelijk de klad in. Op pinkstermaandag speelt Heythuysen thuis de laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen EMS. Ik hoop dat de jongens zich nog een keer kunnen opladen om de scheidende coach Brahim Akechtabou een passend afscheid in de vorm van een zege te kunnen geven.

Uitslagen overige wedstrijden klasse Heythuysen 1:
Roggel – Laar   0-1
EMS – FC Maasgouw   2-7
DFO’20 – FC Oda  2-1
DESM – FC Cranendonck   1-1
Horn – Swalmen   1-2

Stand klasse Heythuysen 1:
1.   Laar 25-75 (130-13) KAMPIOEN
2.   Maarheeze 25-59 (79-28)
3.   FC Maasgouw 25-58 (75-32)
4.   FC Oda 25-49 (61-31)
5.   FC Cranendonck 25-36 (42-47)
6.   Swalmen 25-32 (46-57)
7.   Horn 25-30 (37-45)
8.   DFO’20 25-29 (34-63)
9.   Heythuysen 25-26 (37-61)
10. DESM 25-24 (30-45)
11. FC Roerdalen 25-21 (34-55)
12. Roggel 25-21 (24-47)
13. EMS 25-19 (41-98)
14. Bieslo 25-17 (24-72)

Heythuysen 3 heeft uit tegen nummer 1 Roggel 3 knap met 2-2 gelijkgespeeld. Voor het prima spelend derde waren Jeroen Vrenken en Jan Daamen trefzeker zodat men dikverdiend remise speelde.

De JO17-1 heeft haar laatste competitiewedstrijd afgelopen maandag thuis tegen SVH’39 JO17-1 met 2-0 gewonnen. De goals kwamen op naam van Bent Schreurs en Jan Daamen. Hierdoor eindigt de JO17-1 op een mooie 4e plaats.
De JO15-1 speelde thuis met 0-0 gelijk tegen SHH JO15-2. In een gelijkopgaande match hadden beide ploegen enkele fraaie kansen om te scoren, maar het bleef uiteindelijk bij de bekende brilstand. Opnieuw bleek dat JO15-1 moeilijk kan scoren. In de tot nu toe 10 gespeelde wedstrijden werd slecht zeven maal gescoord. De volgende week heeft de JO15-1 nog een kans uit tegen ST SVH’39/FC Roerdalen JO15-2.
De mini’s speelden hun laatste toernooi in Leveroy. De twee teams van Heitse waren opnieuw niet te verslaan.

G-VOETBAL:
Geen programma.