Heythuysen 1 heeft de derde bekerwedstrijd thuis onnodig en onverdiend met 2-1 van 4e klasser Kessel 1 verloren. Heitse startte ijzersterk aan de match en na het missen van al een paar dotten van kansen kwam Heythuysen dikverdiend op voorsprong. Na een splijtende pass van captain Philippe Schonkeren en een puntgave voorzet van Wouter Bergervoet kon Daan Engelen simpel de 1-0 binnenschieten. Heitse bleef goed spelen en gaf nauwelijks kansen weg en bereikte de rust met een 1-0 voorsprong. In het tweede helft regende het kansen voor Heitse, maar men vergat om de wedstrijd te beslissen. En zo konden we weer de aloude voetbalwet van stal halen. Wie zelf vergeet de geboden kansen te verzilveren, krijgt het doelpunt om zijn oren. Een kwartier voor tijd kregen de gasten een strafschop na een overtreding in het strafschopgebied. Deze werd feilloos benut. Een minuut voor het laatste fluitsignaal gingen de gasten ook nog met de winst aan de haal. Uit een corner werd de bal binnengekopt. Al met al een zeer ongelukkige nederlaag. VV Kessel bereikt hiermee de tweede bekerronde. De volgende week start Heitse aan de competitie met een thuiswedstrijd tegen FC Roerdalen. Het spel was prima vandaag, maar we hopen alleen op meer killer instinct voor het doel van de tegenstander zodat de punten in Heythuysen blijven.
Opstelling Heythuysen:
Jasper Bergervoet, Damien Korsten (Jeroen Vrenken), Philippe Schonkeren (Ruben Mols), Lars van Hinsberg, Stijn Briels, Siem Schreurs, Rick Nelissen, Martijn Vrenken, Daan Engelen (Jente Voermans), Wouter Bergervoet en Lenn Frenken.

Heythuysen 2 heeft dankzij een 2-1 thuiszege op Belfeldia 2 en de nederlaag van Reuver 2 alsnog de tweede bekerronde bereikt. De zege was verdiend. In de eerste helft opende Max Menting met zijn “chocoladebeen” de score. In de eerste minuut van de tweede helft kwamen de gasten op gelijke hoogte. Bart Drenth kreeg hierna een uitgelezen kans om Heitse wederom op voorsprong te zetten, maar zijn pingel werd dat door de goalie van Belfeldia gepareerd. In de laatste minuut viel dan toch nog de beslissing. Na een schot van Maikel Nieskens gaf Tim Rutten de bal het laatste zetje en de winst was binnen.

Na twee moeizame bekerwedstrijden kon Heythuysen 3 eindelijk tegen DESM 6 de eerste zege binnenhalen. Dankzij treffers van Nick Meerts (3x), Noel Vaessen (1) en JO19-1 speler Sil Backus (1x) werd er een 5-1 overwinning behaald. Zo kan men met opgeheven hoofd de volgende week aan de competitie beginnen.

Heythuysen 4 leed haar eerste bekernederlaag. Uit werd er ruim met 4-0 van Sportclub Leeuwen 3 verloren.

De JO19-1 speelde thuis bij de start van de competitie met 2-2 tegen Merefeldia JO19-1 gelijk. In een vrij rommelige match scoorden Felipe Theelen met een “bekeken” schot en Ruben Mols (penalty) de treffers.

De JO17-1 speelde eveneens gelijk. In Velden kwam Heitse tegen IVO JO17-1 dankzij een fraaie goal van Johnny Coenen op voorsprong, maar in het tweede bedrijf kwam de thuisclub toch nog langszij.

De JO15-1 leed een zeer ruime 5-0 uitverlies tegen Helden JO15-2. We zullen maar zeggen dat de JO15-1 haar dag niet had.

De JO13-1 herstelde zich knap van de nederlaag van afgelopen week door thuis simpel met 5-0 van MMC Weert JO13-1 te winnen. De doelpuntenmakers waren Lars Stakenborg (2x), Keano Suylen (1x), Daan Vullers (1x) en Jorn v.d. Ven (1x).

De JO12-1 blijft het uitstekend doen. Uit werd Horn JO12-1 met 5-1 verslagen door doelpunten van Willem Verlinden (3x), Matteo van Leeuwen (1x) en Ian Embregts (1x).

Het meisjesteam speelde thuis knap met 2-2 tegen NWC JO12-2 remise. Quinty Verhoeven en Yaelle Schmitz waren trefzeker.

De JO11-1 won ook haar tweede wedstrijd. In het eigen stadion werd met 7-2 van Sportclub Leeuwen JO11-1 gewonnen. De goalscoorders waren Deef Schreurs (3x), Stan van Horne (2x), Liam Coolen (1x) en Rafi Meewis (1x).

De JO11-2 verloor thuis de derby tegen RKVB JO11-1 geflatteerd met 5-2. In een vrij gelijkopgaande match waren Twan Joosten en Ymke Boelens succesvol.

De JO10-1 versloeg uit RKSVO JO10-1 na een spectaculaire wedstrijd met 11-7. Wessel van Rooijen (4x), Vinyo v.d. Broek (4x), Dinand Bergmans (2x) en Stef Konickx (1x) troffen doel. Hiermee blijft de JO10-1 nog zonder puntverlies.

De JO9-1 verloor uit ruim met 24-1 van SVC JO9-2. Ties Schreurs redde de spreekwoordelijk eer voor de Heythuysenaren.

De JO8-1 kwam voor het eerst in actie. Thuis werd er met 12-3 na een leuke wedstrijd tegen VV HEBES JO8-1verloren. Ties Schreurs scoorde.

De mini’s speelde partijtjes in Neer. De twee teams van Heitse lieten zich van hun beste kant zien.

Het eerste G-team verloor ook haar tweede wedstrijd met 4-0. Nu uit in Maastricht tegen Heer G1.

Het tweede G-team was thuis veel sterker dan Venlosche Boys G2 en won met 12-6.