Heythuysen 1 heeft de uitwedstrijd tegen FC Cranendonck 1 met rampzalige 9-4 cijfers verloren. Bij de theepauze was de stand al 5-3 voor de Brabanders.

Luuk Buysrogge, Damien Korsten, Philippe Schonkeren, Lars van Hinsberg, Stijn Briels (Ruben Mols), Siem Schreurs, Rick Nelissen, Martijn Vrenken, Lenn Frenken, Wouter Bergervoet (Sil Backus) en Jente Voermans (Maikel Nieskens).
Goals Heythuysen:
1-1 Martijn Vrenken (14 minuut, strafschop), 1-2 Martijn Vrenken (21e minuut), 4-3 Rick Nelissen (33e minuut) en 5-4 Lars van Hinsberg (58e minuut).
Scheidsrechter: Frans Sijben
Toeschouwers: 75
Man of the match: Martijn Vrenken.

De opstelling was op twee plaatsen gewijzigd. In het goal stond Luuk Buysrogge ipv Jasper Bergervoet en in de aanval nam Jente Voermans de plaats in van Maikel Nieskens. Onder bar slechte weersomstandigheden zagen de toeschouwers een knotsgekke eerste helft waarin maar liefst 8 keer werd gescoord. Al na drie minuten scoorde de thuisclub de 1-0. Heitse kwam hierna sterk terug door twee treffers van Martijn Vrenken. Eerst scoorde Martijn uit een pingel nadat tegen hem een overtreding werd gemaakt. Na 20 minuten was het weer Martijn Vrenken die na een ingestudeerde hoekschop raak trapte. Nog geen minuut later was het alweer gelijk. Hierna nam FC Cranendonck het initiatief weer over en scoorde twee keer. Rick Nelissen maakte de match weer spannend door de 4-3 tegen de touwen te trappen. Nog in het eerste bedrijf maakte de thuisclub de 5-3. In de tweede helft startte heitse met twee  nieuwe spelers, namelijk Maikel Nieskens en Ruben Mols. Na een uur spelen maakte Lars van Hinsberg met een prima kopbal de 5-4. Alweer duurde het niet lang voordat FC Cranendonck de zesde treffer scoorde. De wedstrijd was gespeeld en in het vervolg van de wedstrijd werd de uitslag naar een krankzinnige 9-4 verlies voor Heitse opgevoerd. In de slotfase maakte Sil Backus (16 jaar) nog zijn debuut in ons standaardteam. Dank aan Luuk Buysrogge (normaal speler van ons vierde) voor het uithelpen als goalie. Al met al een “historische” nederlaag voor Heitse. Deze uitslag was dezelfde als Feyenoord – Ajax van 1964, wie weet dat nog. De volgende week speelt Heythuysen thuis tegen Swalmen. We hopen dan een herboren Heitse op het veld te zien.

Andere uitslagen klasse Heythuysen 1:
EMS – Maarheeze   0-7
Bieslo – Swalmen   0-2
Horn – FC Maasgouw   2-4
DESM – FC Oda   0-2
FC Roerdalen – Laar   2-3
DFO’20 – Roggel   3-2

Stand klasse Heythuysen 1:
1.   Maarheeze 2-6 (12-1)
2.   FC Maasgouw 2-6 (9-4)
3.   Laar 2-6 (8-3)
4.   Swalmen 2-6 (5-0)
5.   FC Oda 2-6 (5-1)
6.   Roggel 2-3 (6-3)
7.   FC Cranendonck 2-3 (9-7)
8.   DFO’20 2-3 (4-7)
9.   FC Roerdalen 2-1 (4-5)
10. SV Heythuysen 2-1 (6-11)
11.  Bieslo 2-0 (1-5)
12. Horn 2-0 (2-8)
13. DESM 2-0 (1-7)
14. EMS 2-0 (2-12)

Andere seniorenteams:
Heythuysen 2 verloor uit ruim met 4-0 van DFO’20 2. Dit was het eerste verlies voor het second dit seizoen.
Heythuysen 3 scoorde andermaal drie keer, maar verloor toch thuis met 7-3 de derby tegen Roggel 4. JO19-1 speler Thomas Graef (2x) en Tim Cillekens (1x) waren de goalscoorders.
Ook Heythuysen 4 verloor thuis met 7-3. Ditmaal was RKSVN 5 te sterk. Noud van Melick (2x) en Leroy Plas (1x) waren de doelpuntenmakers. Dank aan de JO17-1 spelers Gijs, Noud en Peek voor het uithelpen.
Na bijna een jaar speelde de veteranen weer een competitiewedstrijd. Uit tegen MMC Weert 35+1 zette Sacha v.d. Ven Heitse op voorsprong, maar in het tweede bedrijf scoorde de thuisclub toch de gelijkmaker. Een zege had er zeker ingezeten, als met zorgvuldiger met de geboden kansen was omgesprongen.

De JO19-1 leed haar eerste competitienederlaag. Na een dramatische start van de wedstrijd werd er uiteindelijk met 5-2 verloren van Someren JO19-2 verloren. Ruben Mols en Sil Backus waren succesvol.
De JO17-1 leed een 4-0 uitnederlaag tegen Leunen JO17-1. De score had nog hoger kunnen uitvallen maar de thuisclub miste o.a. een strafschop.
De JO13-1 zegevierde uit fraai met 5-2 over Merefeldia JO13-1 en blijf uitstekend in de stand meedoen. Lars Stakenborg (2x), Daan Vullers (2x) en Tuur Lemmens (1x) troffen doel.
De JO12-1 speelde uit met 3-3 tegen Brevendia JO12-1 gelijk. Sneu was het dat Brevendia in de laatste minuut de gelijkmaker scoorde. Willem Verlinden scoorde driemaal. Desondanks blijft de JO12-1 de nummer een in het klassement.
Het meisjesteam verloor thuis ruim met 10-1 van koploper SJVV JO12-1. Quinty Verhoeven redde voor de meisjes de spreekwoordelijke eer.
De JO11-1 won ook haar vierde match. Thuis werd SHH JO11-2 met 9-0 verslagen door doelpunten van Givanny Knoops (4x), Deef Schreurs (3x) en Rafi Meewis (2x)
De JO11-2 leed een 5-2 uitverlies tegen Brevendia JO11-2. De meisjes Saar Tummers en Ymke Boelens scoorden voor de Heythuysenaren.
De JO10-1 verloor voor de eerste keer. In Weert werd tegen ST. Crescentia/Altweerterheide JO10-1 met 7-3 verloren. Wessel van Rooijen deed driemaal het net van de tegenstander trillen.
De JO9-1 kon thuis lang RKSVO JO9-1 bijbenen, maar verloor toch met 9-3. Ties Schreurs was tweemaal trefzeker en er was een eigen doelpunt.
De JO8-1 leed een 7-2 uitnederlaag tegen SVH’39 JO8-1. Raf Ceelen scoorde tweemaal.
De mini’s speelde voor het eerst na bijna twee en half jaar weer eens in Heythuysen. Er waren maar liefst 11 teams, waaronder drie voor Heitse, die meededen. A met al weer een hele happening.

G-VOETBAL
Het eerste G-team leed een 2-0 uitnederlaag tegen het sterke RKHSV G1.
Het tweede G-team versloeg thuis ST. TSV’04/Spcl. Irene G1 met 8-3 door treffers van Rens Faessen (4x), Renier Smals (2x), Jordy Matheij (1x) en Ferry Manders (1x).
Het derde G-team speelde wederom een spectaculaire match. Uiteindelijk stond er een 11-7 thuisverlies tegen MVC’19 G1 op het scorebord. Stijn Devos, Mohamed Ourrana, Stephan de Jong, Stef Kist, Jeroen van Ophoven, Roy Klokgieters scoorden. Verder was er nog een own goal .