Heythuysen 1 is uitstekend aan de competitie begonnen. In Posterholt werd Oranje Blauw’15 dikverdiend met 3-0 verslagen. Grote man was Lenn Frenken die driemaal scoorde.

Jasper Bergervoet, Rick Vrenken (Damien Korsten), Lars van Hinsberg, Idse Prumpeler, Tom Peperkamp, Thijs van Montfort, Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Jan Daamen (Max Menting), Lenn Frenken (Peek Habets) en Daan Engelen (Jente Voermans).
0-1 Lenn Frenken (40e minuut), 0-2 Lenn Frenken (70e minuut) en 0-3 Lenn Frenken (76e minuut).
Scheidsrechter: J. van Zoelen
Man of the match: Lenn Frenken.

Eindelijk na zes weken voorbereiding startte de competitie. In de startelf stonden twee spelers welke van de jeugd over kwamen, Rick Vrenken en Jan Daamen. Op de geblesseerde Wouter Bergervoet na was verder iedereen beschikbaar. Oranje Blauw’15 is een van de nieuwe tegenstanders dit seizoen. Heitse begon haperend aan de competitie. Men had veel meer balbezit, maar in de openingsfase was de thuisclub een paar keer dreigend. Goalie en captain Jasper Bergervoet stond als vanouds zijn mannetje. Heitse trof een opponent aan welke bij Heitser balbezit zich op eigen helft terug trok. Naarmate het eerste bedrijf vorderde werd Heythuysen gevaarlijker. Er waren een aantal schotkansen. De goalie liet zich echter niet verrassen. Na 40e minuten was het dan wel prijs na een vloeiend aanval. De bal werd diepte ingespeeld naar Daan Engelen die met een prima voorzet Lenn Frenken bediende. Lenn trapte het leer bekwaam tegen het netje, 0-1. Zo ging Heitse met een voorsprong de theepauze in. Onder rust waarschuwde coach Jurgen Geurts dat men attent moest blijven. Echter in de eerste minuut van de helft kreeg Oranje Blauw’15 hun beste kans van de match. Gelukkig ging de lob nipt over het doel. Heitse herpakte zich en liet verder niets meer toe. Daan Engelen was dicht bij de 2-0, maar de bal belandde op de paal en een inzet van Thijs van Montfort werd van de doellijn gehaald. Na 70 minuten werd de score verdubbeld. Na prachtige een tweetje tussen Lenn Frenken en Martijn Vrenken scoorde Lenn uiterst beheerst de 0-2. De wedstrijd was beslist en Lenn Frenken bekroonde zijn uitstekende wedstrijd met een derde treffer na andermaal goed voorbereidend werk van Daan Engelen, 0-3. Hierna werd het duel “professioneel” uitgespeeld, kreeg Lenn Frenken de bekende publiekswissel en de eerste overwinning was een feit. Het is altijd belangrijk om de eerste match van seizoen te winnen. De volgende speelt Heitse de eerste thuiswedstrijd tegen FC Roerdalen.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
Belfeldia – RKSVN   0-5
SVC2000 – VV Kessel   0-2
Haelen – Swalmen   4-0
FC Roerdalen – Horn   2-1
Roggel – Reuver   3-3

1e   RKSVN 1-3 (5-0)
2e   Haelen 1-3 (4-0)
3e  Heythuysen 1-3 (3-0)
4e   VV Kessel 1-3 (2-0)
5e   FC Roerdalen 1-3 (2-1)
6e   Reuver 1-1 (3-3)
7e   Roggel 1-1 (3-3)
8e   Horn 1-0 (1-2)
9e   SVC2000 1-0 (0-2)
10e Oranje Blauw’15 1-0 (0-3)
11e Swalmen 1-0 (0-4)
12e Belfeldia 1-0 (0-5)

Heythuysen 2 heeft de eerste competitiewedstrijd uit tegen Oranje Blauw’15 2 onverdiend met 1-0 verloren. De gehele match was het second de betere ploeg, maar de talloze kansen waren niet aan de Heythuysenaren besteed. In de laatste minuut scoorde de thuisclub de winning goal.
Heythuysen 4 verloor uit onnodig met 4-3 van Boekoel 2. Er had zeker meer ingezeten. Cas v.d. Loo, Daan Caris en Rik Peters waren de goalscoorders.
De veteranen leden een 3-1 uitnederlaag tegen het sterke FC Oda 35+1. Martin Schreurs scoorde voor de Heythuysenaren.
De dames VR18+1 speelden afgelopen vrijdag hun eerste wedstrijden van het seizoen. In Roggel werd eenmaal gelijkgespeeld tegen VV HEBES VR18+1) en driemaal verloren (tegen BiesloVR18+2, FC Maasgouw VR18+2 en Roggel VR18+1). Helaas werd er niet gescoord.

De JO17-1 heeft ook haar derde wedstrijd in fase 1 verloren. Na een 0-0 ruststand werd men thuis door Belfeldia JO17-1 met 2-0 verslagen.
De JO15-1 versloeg thuis Brevendia JO15-1 met 2-0. De openingstreffer kwam op naam van Daan Vullers. In de tweede helft maakte Noah Coolen uit een strafschop de 2-0.
De JO14-1 kwam uit ijzersterk terug na een 3-2 achterstand tegen ST Crescentia/Altweerterheide JO14-1. Na 70 minuten stond er 4-3 zege op het scorebord en de derde overwinning uit evenveel gespeelde wedstrijden was een feit. Sem Somers, Maarten van Putten, Willem Verlinden en Ties van Heel waren trefzeker.
De JO13-2 leed een geflatteerde 5-0 uitverlies tegen FC Cranendonck JO13-1.
De JO11-1 speelde de afgelopen week tweemaal. Woensdag werd er thuis ondanks prima tegenspel met 8-5 van Merefeldia JO11-1 verloren. Milo Wijen (2x), Tim Respen (1x), Ebrahim Hashimi (1x) en Ties Schreurs (1x) scoorden. Zaterdags werd uit tegen ST EVV/RIOS’31 JO11-1 een 6-1 nederlaag geleden. Giovanni Hendrikx was trefzeker.
Ook de JO10-1 moest de afgelopen week tweemaal aantreden. Woensdag was er een 8-4 thuisnederlaag tegen SHH JO10-5. Joris van Pamelen (2x), Lenn Jacobs (1x) en Rens Thijssen (1x) troffen doel. Zaterdags werd andermaal thuis gespeeld. Nu was VV HEBES met 5-3 te sterk. Raf Ceelen, Tuur Meewis en Luca Frenken waren succesvol.
De JO9-1 zegevierde uit met 8-2 over Venlosche Boys JO9-3 dankzij doelpunten van Sten Reuvers (3x), Rayane Offermans (3x), Stijn Mattheeuwse (1x) en Jan Glabik (1x).
De JO9-2 leed haar eerste nederlaag van het seizoen. In Nederweert werd tegen Merefeldia JO9-2 ruim met 8-0 verloren.
De JO8-1 boekte haar eerste overwinning van het seizoen. Thuis tegen RKSVO JO8-1 behaalde men een monsterscore door met maar liefst 20-3 te winnen. De doelpuntenmakers waren Devin Timmermans (6x), Joost Niessen (5x), Angesom Zeray (3x), Guus Geukemeijer (2x), Jax Konickx (2x), Sef Theunissen (1x) en Dean Reijnders (1x).

G-VOETBAL:
Het eerste G-team startte de competitie met een zeer ruime 8-0 thuisverlies tegen het sterke Maastricht West G1.
Het tweede G-team verloor uit na een zeer aantrekkelijke match met 7-4 van Sportclub Susteren G1. Stijn Devos en Stephan de Jong scoorden beiden tweemaal.