Heythuysen 1 heeft thuis dikverdiend met 3-1 van de nummer vijf FC Cranendonck gewonnen en staat nog steeds bovenaan in het rechter rijtje.

Jasper Bergervoet, Damien Korsten (Stijn Briels), Lars van Hinsberg, Philippe Schonkeren, Ruben Mols, Rick Nelissen (Thijs van Montfort), Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Wouter Bergervoet, Maikel Nieskens (Jente Voermans) en Lenn Frenken.
Scoreverloop:
1-0 Wouter Bergervoet (28e minuut), 2-0 Martijn Vrenken (62e minuut, strafschop), 3-0 Maikel Nieskens (70e minuut) en 3-1 Ralph van Meijl (75e minuut, strafschop).
Scheidsrechter: Franssen (Swalmen).
Toeschouwers: 100.
Man of the match: Maikel Nieskens.
Speelster van de week: Ziggy Opbroek (MO12-1).

De startopstelling was op een plaats gewijzigd. Maikel Nieskens nam de plaats in van de geblesseerde Sjoerd v.d. Heuvel. Heitse had iets goed te maken van de ruime 9-4 uitnederlaag in het Brabantse land. Vanaf het eerste fluitsignaal was duidelijk te zien dat men revanche wou nemen voor het grote uitverlies. De verdediging van de gasten werd prima onder druk gezet en de Heitser achterhoede had de zaakjes goed op orde. Het was dan ook niet verwonderlijk dat Heitse na een klein half uur spelen op voorsprong kwam. Na een prima steekpass van Martijn Vrenken belandde de bal bij Lenn Frenken die een puntgave voorzet gaf. Wouter Bergervoet kopte prima de 1-0 tegen de touwen. Nog in het eerste bedrijf had Rick Nelissen een uitgelezen kans op de score te verdubbelen en werd bij een uitbraak Philippe Schonkeren onreglementair tegen gehouden. In de tweede helft begonnen de gasten aanvallend zonder echt gevaarlijk te worden. Heythuysen ging steeds meer de lange bal hanteren tegen de trage verdediging van de gasten. Na een uur spelen werd Maikel Nieskens binnen het strafschopgebied weggeduwd, hetgeen een pingel betekende. Martijn Vrenken ging achter de bal staan en schoot het leer feilloos binnen, 2-0. In de 70e minuut werd het duel definitief beslist. Maikel Nieskens ging wederom achter een lange bal aan en was net iets eerder dan goalie aan de bal en de 3-0 was een feit. Een kwartier voor tijd kregen de gasten na een duwfout ook een penalty die door de spits Ralph van Meijl binnen werd getrapt. Even later ontving een speler van FC Cranendonk na een trappende beweging de rode kaart. Heitse speelde hierna de match “professioneel” uit en kreeg nog een paar fraaie kansen om nog meer te scoren. Het bleef bij een dikverdiende 3-1 overwinning en nu staat Heitse prima in de middenmoot. Op tweede paasdag speelt Heythuysen  de uitwedstrijd tegen FC Maasgouw.

Uitslagen overige wedstrijden klasse Heythuysen 1:
Bieslo -Laar   0-7
Swalmen – FC Maasgouw   1-6
Maarheeze – EMS   8-1
FC Oda – Horn   4-1
DESM – DFO’20   2-0
Roggel – FC Roerdalen   3-0

Stand klasse Heythuysen 1:
1.   Laar 17-51 (84-9)
2.   FC Maasgouw 16-38 (51-19)
3.   Maarheeze 17-38 (55-19)
4.   FC Oda 17-33 (45-21)
5.   FC Cranendonck 16-27 (29-31)
6.   DFO’20 17-23 (23-35)
7.   Swalmen 17-22 (33-38)
8.   Heythuysen 17-21 (25-40)
9.   DESM 17-20 (23-30)
10. EMS 17-17 (31-64)
11. Roggel 17-16 (20-31)
12. Horn 17-15 (19-34)
13. FC Roerdalen 17-9 (22-45)
14. Bieslo 17-8 (15-59)

Heythuysen 2 speelde thuis met 0-0 tegen VV HEBES 2 gelijk. In de wedstrijd die beslist gewonnen moest worden, kreeg Heitse vooral in de slotfase enkele kansen. Helaas stond het vizier niet juist gericht. Het winnen van de titel lijkt nu een utopie geworden.
Heythuysen 3 won uit met 3-1 van hekkensluiter SVH’39 4 door doelpunten van Rik Peters (2x) en Sjoerd Evers (1x).
Heythuysen 4 leed een 4-1 uitverlies tegen DFO’20 5. Alleen Roan v.d. Wal wist het net van de tegenstander te vinden.

De JO19-1 kwam thuis tegen FCV-Venlo JO19-2 dankzij een fraaie vrije trap van Bram Berger op een 1-0 voorsprong, maar bij de rust stonden de gasten al met 5-1 voor dankzij een aantal flaters in de Heitser defensie. In de tweede helft werd Heitse sterker en kwam door treffers van Jordin v.d. Kop en Rick Vrenken terug tot 3-5. Echter een Heitser eigen doelpunt besliste definitief de wedstrijd. De gasten wonnen uiteindelijk met 7-3.
De JO17-1 versloeg thuis SHH JO17-2 na een doelpuntrijke match met 5-3. “Grote” man was Jan Daamen met vier goals. Verder scoorde ook nog Fabian Colbers. Hierdoor blijft Heitse prima in de top van de ranglijst meedoen.
De JO13-1 zegevierde uit knap met 3-0 over MVC’19 JO13-1 door treffers van Noah Coolen, Mats Corbeij en Syl van Goor (strafschop) en is daarmee de trotse koploper.
De JO12-1 verloor uit nipt met 3-2 van Brevendia JO12-1. Willem Verlinden trof tweemaal doel.
Het meisjesteam verloor thuis kansloos met 9-0 van Maarheeze JO12-2.
De JO11-1 speelde thuis de absolute topper tegen Sportclub Leeuwen JO11-1. In een spannende wedstrijd werd er niet gescoord. Heitse had een licht veldoverwicht, maar de spaarzame kansen werden niet benut. Dus zal het waarschijnlijk tot en met de laatste speeldag spannend blijven.
De JO11-2 speelde uit na een spectaculaire wedstrijd met 4-4 tegen NWC JO11-4 gelijk. De doelpuntenmakers waren Joris v.d. Steen, Stan Putjens, Saar Tummers en Pim van Goor.
De JO10-1 won uit met na een gelijkopgaande match met 3-2 van Eindse Boys JO10-1. Aiden Hendriks, Wessel van Rooijen en Dinand Bergmans waren succesvol.
De JO9-1 speelde thuis met 5-5 remise tegen DESM JO9-2. In een toffe match scoorden Daniel Zeray (4x) en Milo Wijen (1x).
De JO8-1 toonde thuis in de derby tegen ST Roggel/SVVH JO8-1 een enorme veerkracht. Een 3-1 achterstand werd nog in fraaie 5-3 zege omgebogen. Sten Reuvers (3x) en Jayce Lutgens (2x) deden het net van de tegenstander trillen.
De mini’s speelden wedstrijdjes bij VV HEBES en het talrijk opgekomen publiek zag weer leuke partijtjes.

G-VOETBAL:
Het tweede G-team won thuis met 4-2 van ZSV G1. Koen de Holder en Rens Faassen scoorden beiden tweemaal.