Heythuysen 1 heeft haar eerste nederlaag van het seizoen geleden. Thuis werd er verdiend met 3-1 van Grashoek 1 verloren. Hierdoor staat Heitse nu op een vierde plaats in de rangschikking.

Jasper Bergervoet, Ruben Mols, Rick Nelissen, Thijs van Montfort, Damien Korsten, Martijn Vrenken, Siem Schreurs (Tom Peperkamp), Lenn Frenken, Maikel Nieskens (Jente Voermans), Wouter Bergervoet en Daan Engelen (Sjoerd v.d. Heuvel).
Scoreverloop:
0-1 Oleksandr Nikolaichuk (9e minuut), 0-2 Oleksandr Nikolaichuk (30e minuut), 1-2 Wouter Bergervoet (61e minuut) en 1-3 Chris Hunnekens (87e minuut).
Scheidsrechter: Peter Vrenken (Haelen)
Toeschouwers: 100
Man of the match: Siem Schreurs
Pupil van de week: Ravi Tan (JO8-2)

De opstelling was natuurlijk wederom ongewijzigd. Zou Heitse de ongeslagen status kunnen verlengen. Helaas startte Heythuysen matig aan de wedstrijd. Men liep vanaf het eerste fluitsignaal van de referee achter de feiten aan. Binnen 10 minuten stonden de gasten op voorsprong. Door niet consequent te dekken kwam spits Oleksandr Nikolaichuk  op de zestien meter aan de bal en zijn schot belandde in het doel, 0-1. Heitse speelde hierna heel erg slordig en hanteerde veel te veel de lange bal die eigenlijk nooit aan kwam. De grootste kans voor Heitse was notabene een bijna eigen doelpunt van een Grashoek speler, maar de bal vloog nipt over het doel. Na een half uur spelen verdubbelde Grashoek te scoren. Na een uittrap belandde de bal bij Oleksandr Nikolaichuk die zag dat goalie Jasper Bergervoet te ver voor het doel stond. Met een fraaie trap over de keeper scoorde hij de 0-2. In de rust handelde coach Jurgen Geurts door twee frisse mensen in te brengen, namelijk Jente Voermans en Sjoerd van de Heuvel. Heitse begon beter aan het tweede bedrijf en er was direct een goede actie van Wouter Bergervoet, maar zijn schot kon de keeper eenvoudig pareren. Na een uur spelen kwam de spanning terug in de match. Ruben Mols stuurde Jente Voermans aan de rechterkant de diepte in. De prima voorzet van Jente Voermans bereikte Wouter Bergervoet die het leer beheerst tegen te touwen trapte, 1-2. Dit was tevens de beste aanval van de wedstrijd van de Heythuysenaren. Heitse kreeg na deze anschlusstreffer toch niet de ommekeer in de wedstrijd. Men had veel meer de bal, maar echte kansen ontbraken. Vlak voor tijd besliste Chris Hunnekens namens Grashoek de wedstrijd. In de zeven minuten blessuretijd was Heitse nog een keer dichtbij een treffer. Een voorzet van Damien Korsten belandde op de binnenkant van de paal. Het bleef bij een teleurstellende 3-1 nederlaag en derhalve het eerste verlies van het seizoen. De les van vandaag is als men goed aan de wedstrijd begint dit het halve werk is. De volgende week zijn er natuurlijk weer nieuwe kansen uit in Tegelen tegen TSC’04. De eerste twee uitwedstrijden werd in winst omgezet. Heythuysen staat nu op de vierde plaats op de ranglijst.

Overige uitslagen klasse Heythuysen 1:
Panningen-Horn   2-0
Haelen-Swalmen   3-3
Reuver-TSC’04   0-1
Roggel-HBSV   0-3
DFO’20-RKVB   8-0
BEVO-VV Kessel   3-0

Stand klasse Heythuysen 1:
1e   HBSV 5-13 (15-6)
2e   Haelen 5-12 (13-7)
3e   Panningen 5-10 (18-4)
4e   Heythuysen 5-10 (14-8)
5e   BEVO 5-10 (11-6)
6e   TSC’04 5-9 (9-11)
7e   Swalmen 5-8 (11-12)
8e   Grashoek 5-7 (12-9)
9e   Reuver 5-4 (8-10)
10e Horn 5-4 (6-12)
11e  DFO’20 5-3 (10-9)
12e VV Kessel 5-3 (2-7)
13e  Roggel 5-2 (7-12)
14e  RKVB 5-1 (3-26)

Heythuysen 2 heeft haar eerste thuisnederlaag geleden. Na een 1-0 voorsprong bij de rust dankzij een treffer van Bart Drenth ging na de theepauze volledig mis. Men moest drie tegentreffers incasseren waardoor Sportclub Leeuwen 2 alsnog met 3-1 won.
Heythuysen 3 verloor thuis nipt met 3-2 van DESM 4. Nick Meerts scoorde tweemaal.
Heythuysen 4 leed een zeer ruime 12-2 thuisverlies tegen Eindse Boys 4. Bij de rust stond men al met 5-0 achter. Toch waren de goals van Heitse het aanzien waard. Jeugdspeler Jan Daamen trapte na een aftrap van eigen helft het leer over de keeper in het doel en Leroy Plas schoot de bal in de kruising.
De veteranen versloeg thuis de veteranen van Merefeldia eenvoudig met 6-1. De treffers kwamen op naam van Sacha v.d. Ven (3x), Antwan Stakenborg (2x) en Luc Boonen (1x). Hierdoor nestelt zich het team in de top van de ranglijst.

Geen wedstrijden.
De volgende week start fase 2.

G-VOETBAl:
Het eerste G-team speelde thuis tegen Gemert G1 en verloor in zeer aantrekkelijke wedstrijd nipt en onverdiend met 4-3. Na een 1-0 achterstand kwam men dankzij een own goal op gelijke hoogte. Door twee treffers van een prima linksvoetige speler van Gemert stond Heitse bij de rust met 3-1 achter. In de tweede helft was Heythuysen duidelijk beter en kwam door een doelpunt van Marvin Aarts tot 3-2 terug. Hierna maakte Gemert de 4-2. Heitse gaf niet op en had ontzettend veel pech. Zo werd er binnen enkele seconden tweemaal tegen de paal getrapt. Verder waren er nog een hele serie kansen, maar alleen captain Bart Peeters scoorde nog. We kunnen het team niets verwijten want er werd prima gespeeld. Al met al was de wedstrijd een reclame voor het G-voetbal.
Hoogtepunt van de wedstrijd was een formidabele save van goalie Robert Brouwers. Jammer dan Louis van Gaal dit niet heeft gezien, want anders …….