Heythuysen 1 heeft de laatste bekerwedstrijd thuis nipt met 3-2 van derde klasser Merefeldia 1 verloren. In de eerste helft was de eerste grote kans voor Heitse. Lenn Frenken mocht alleen op de goalie afgaan, maar deze redde met de voet op het geplaatste schot van Lenn. In het eerste bedrijf hadden de gasten wel meer balbezit, maar de Heitser defensie gaf geen krimp. Op de counter was Heythuysen enkele malen zeer dreigend. Het bleef bij een 0-0 ruststand. In de tweede helft startte Heitse wederom voortvarend. Een treffer van Martijn Vrenken (kopbal) werd wegens vermeend buitenspel afgekeurd. Even later scoorden de gasten de 1-0 en na een fout van Heitse werd de score verdubbeld. Heythuysen gaf niet op en kwam via een kopbal van Wouter Bergervoet terug in de match. Maikel Nieskens had de gelijkmaker op de voet, maar het leer vloog via de verkeerde kant van de paal naast. In de slotfase maakte Merefeldia de 3-1. In de blessuretijd scoorde Martijn Vrenken nog de anschlusstreffer, maar helaas was de tijd te kort om nog de gelijkmaker te scoren. Het bleef bij een nipte nederlaag. Al met al een goede generale voor de competitie. De volgende week speelt Heythuysen 1 de eerste competitiewedstrijd thuis tegen Panningen 1.
Jasper Bergervoet, Ruben Mols, Rick Nelissen, Tom Peperkamp (Jeroen Vrenken), Max Menting (Maikel Nieskens), Thijs van Montfort, Martijn Vrenken, Siem Schreurs, Daan Engelen, Lenn Frenken (Jente Voermans) en Wouter Bergervoet.
Eindstand bekerpoule Heythuysen 1:
1e Merefeldia 3-9 (13-4)
2e DESM 3-6 (9-6)
3e Heythuysen 3-3 (6-5)
4e Leveroy 3-0 (1-14)

Heythuysen 3 speelde uit met 2-2 tegen SVC2000 6 gelijk. Dit betekende het eerste punt voor het 3e in de bekercampagne. Sjoerd Evers en Jeroen Driessens scoorden. Sven Henderickx trof ook doel, maar in het eigen.
Dank aan de jeugdspelers Noud Corbey, Thomas Graef en Fabian Colbers voor het uithelpen.

De veteranen kwamen voor het eerst dit seizoen in actie. Er werd een oefenwedstrijd uit tegen FC Oda 35+2 gespeeld. Na een vroege achterstand scoorde Arjan Hanssen met een schot in de kruising de gelijkmaker. Pascal Sturme werd de matchwinnaar. De 2-1 winst was een feit.

Voor de afwisseling beginnen vandaag eens met de mini’s. Het nieuwe seizoen begon in het eigen stadion. Maar liefst 12 teams, waaronder 2 teams van onze club, namen deel. Er waren spelers/speelsters van VV HEBES, Horn, RKSVN, RKVB, Roggel en voor het eerst Veritas. Er waren op ons hoofdveld 6 veldjes minutieus uitgezet. Elk team speelde 4 wedstrijdjes. Het talrijk opgekomen publiek met heel veel oma’s en opa’s zagen dat er nog genoeg aanstormend talent in Leudal is. Al met al een geslaagde opening van het mini seizoen.
De JO17-1 heeft ook haar tweede wedstrijd in winst kunnen omzetten. Thuis werd met 3-0 van FC Roerdalen/SVH’39 JO17-1 gewonnen. Na een 0-0 ruststand sloeg de JO17-1 in de tweede helft toe. Jan Daamen (2x, met een zeer fraaie 2e goal) en Ruben van Rooijen (1x) troffen doel.
De JO13-1 versloeg uit RKSVN JO13-1 met 4-0 en blijft koploper in fase 1. “Grote man” was Noah Coolen met drie treffers. De andere treffer was een own goal. Belangrijker is dat spel prima was.
De JO13-2 verloor uit ruim met 12-0 van ST Crescentia/Altweerterheide JO13-1.
Het meisjesteam blijft het uitstekend doen. In de tweede match werd thuis Sittard MO13-1 met 4-0 verslagen.
Isis Peeters, Miena Coenen, Lois Schmitz en captain Yaelle Schmitz scoorden.
De JO11-1 zegevierde thuis met 1-0 over FCV-Venlo Jo11-1. Heitse was de betere ploeg, maar pas halverwege de tweede helft scoorde Wessel van Rooijen de winning goal. Zodoende staat de JO11-1 ook nog op 100%.
De JO11-2 speelden afgelopen week twee wedstrijden. Woensdag werd er uit de derby tegen Leveroy JO11-1 met 6-3 gewonnen door doelpunten van Mex Gijsen, Hagosa Zeray, Aiden Hendriks, Tim Respen, Luuk Respen en Stef Konickx. Zaterdags werd uit met 6-0 van ST Crescentia/Altweerterheide JO11-1 verloren.
De JO10-1 was uit een maatje te klein voor Maarheeze JO10-1. Ondanks twee goals van Ties Schreurs werd er met 16-2 verloren.
De JO9-1 stond thuis tegen ST Roggel/SVVH JO9-1 bij de ranjapauze met 11-0 achter. Echter in de tweede helft toonde het team karakter zodat er uiteindelijk een 13-1 nederlaag op het scorebord stond. Jayce Lutgens was trefzeker.
De JO8-1 won voor de tweede keer op rij. Thuis werd Helden JO8-1 eenvoudig met 15-0 verslagen. De doelpuntenmakers waren Stijn Mattheeuwse (10x), Joost Niessen (2x), Devin Timmermans (2x) en Teun Beckers (1x).
De JO8-2 leed uit na een prima wedstrijd een 6-4 nederlaag tegen SHH JO8-4. Sam Lodewijks (2x), Luuk Lodewijks (1x) en Noud Geurts (1x) waren succesvol.
De JO19-1 speelde afgelopen donderdag uit een oefenwedstrijd tegen VV Kessel JO19-1. De Heythuysenaren boekten een ruime 6-0 zege. De goalscoorders waren Philippe Wetzels (2x), Bent Schreurs (1x), Thomas Graef (1x), Jan Daamen (1x) en Dion Pouwels (1x).