Heythuysen 1 heeft voor de derde keer op rij gelijkgespeeld en weer werd het 1-1 na een 1-0 achterstad. In de derby tegen DFO’20 kwam Heitse in de slotfase dankzij een treffer van Lenn Frenken op gelijke hoogte. Heitse blijft op de achtste plaats in de rangschikking staan.

Jasper Bergervoet, Lars van Hinsberg, Rick Nelissen, Philippe Schonkeren, Ruben Mols, Thijs van Montfort, Siem Schreurs, Martijn Vrenken, Wouter Bergervoet, Sjoerd v.d. Heuvel en Lenn Frenken.
Ingewisseld: Jente Voermans, Maikel Nieskens en Loek Habets.
Scoreverloop:
0-1 Jesse Tunissen (53e minuut) en 1-1 Lenn Frenken (78e minuut).
Scheidsrechter: Berben.
Toeschouwers: 50.
Man of the match: Lars van Hinsberg.
Bijzonderheid: wedstrijd werd op verzoek van SV Heythuysen bij DFO’20 gespeeld.

Kort wedstrijdverslag:
De startopstelling was noodgedwongen op een plaats gewijzigd. Voor de geschorste Damien Korsten stond Rick Nelissen in de basis. Voor deze ontmoeting zijn geen statistieken bekend. Dat is ook niet zo verwonderlijk daar het om een primeur betrof. Het was de eerste keer dat beide standaardteams in competitieverband tegen elkaar speelde. Beide ploegen staan in de middenmoot en dat was in de eerste helft ook aan het spel zien. De toeschouwers zagen in de eerste helft lange tijd een gelijkopgaande wedstrijd waarin beide teams zich neutraliseerde. Pas in de slotfase van het eerste bedrijf had de thuisclub enkele kansen en kreeg Wouter Bergervoet voor Heitse een uitgelezen kans, maar hij treuzelde te lang. Hij bleef bij de bekende brilstand bij de theepauze. In de tweede helft was er meer spektakel te noteren. Na een prima een tweetje tussen Siem Schreurs en Wouter Bergervoet werd het leer prima voor het doel gegooid, maar helaas kwam de bal bij een Heythuysenaar. Even later was het aan de overkant wel raak. Na het niet goed wegtrappen van Heitser verdediger kon Jesse Tunissen de bal tegen de touwen schieten. Heitse was op achtervolging aangewezen en kreeg in eerste instantie weinig kansen en moest ook nog eens goed op de counter van DFO’20 letten. Er werd volop gewisseld door Heythuysen hetgeen niet direct zoden aan de dijk zetten. Een kwartier werd captain Philippe Schonkeren in de spits geposteerd en ineens was Heitse gevaarlijk. Tien minuten voor tijd viel de gelijkmaker uit een hoekschop van Sjoerd v.d. Heuvel. Uiteindelijk gaf Lenn Frenken het laatste zetje. Hierna was Heitse nog twee maal dichtbij de winning goal. Eerst lobte Philippe Schonkeren de bal net naast het doel en daarna schoot invaller Jente Voermans de bal ruim over het doel. Het bleef bij een terechte puntendeling en daardoor blijft men op de achtste plaats van de rangschikking staan. Komende zondag speelt Heythuysen thuis tegen Maarheeze.

Uitslagen overige wedstrijden klasse Heythuysen 1:
FC Maasgouw – FC Roerdalen  5-0
EMS – Horn   4-3

Stand klasse Heythuysen 1:
1.   Laar 13-39 (63-5)
2.   FC Oda 13-27 (36-15)
3.   Maarheeze 13-26 (39-17)
4.   FC Maasgouw 11-26 (31-14)
5.   FC Cranendonck 12-24 (26-24)
6.   DFO’20 13-16 (20-32)
7.   Swalmen 12-15 (21-23)
8.   SV Heythuysen 13-15 (18-27)